Shockwizz

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Werkt het niet volgens de handleiding of uit eigen praktijkervaring?
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Het kalibreren volgens de handleiding lukt niet.
Hij accepteert de waardes niet.

Heb tijdens het rijden nog niet gekeken wat ie zegt.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Shockwizz schrijft dat het not compatible is. Spijtig.
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

doezel schreef: ma 29 mei 2017, 09:47 Nou, met enig gepuzzel heb ik de Shockwiz ook aan de achterdemper bevestigd gekregen:
Afbeelding
Afbeelding
Resultaat valt niet tegen!
Heb nu echt het gevoel dat de bike een stuk soepeler is geworden!
Vette bike, me like
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Dag 2 met de Shockwiz op pad. En nog een derde rit nodig om de CC DB inline in te stellen. Met name ingaande demping is nog niet op orde.
O en dan natuurlijk de Pike nog..
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Heb voor de Öhlins een compressie waarde zo ingesteld dat ie de veerweg goed lijkt te herkennen.

Alleen de lsc moest een klein tikje hebben, en nadat ik dat gedaan had stond alles verkeerd 🤔.

Leuk speelgoed iig.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Zeker leuk speelgoed.
Na de laatste 80 traptreden had ik niet weer op de app gekeken. Is ie toch van mening dat beide rebounds te traag zijn (ik was het al niet met de app eens dat ik die in eerste instantie nog verder dicht moest draaien). Wat aan geeft dat afstelling van vering terrein afhankelijk is (idd dat wisten we al). De trap reed ik omdat ie leuk is en om de Shockwiz nog van wat extra data te voorzien. Meting is nu 100% betrouwbaar en een score van 84.
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Enerzijds nuttig toestel, anderzijds is het een nadeel dat je gewoon advies opvolgt zonder te begrijpen wat je vaak doet. Met enig opzoek werk ben ik nu veel meer thuis in de verschillende eigenschappen van de demper en vork en kan ik mijn eigen suspensie redelijk goed afstellen. Vorig jaar wist ik hier niets van en heb ik een keertje een Shockwizz gebruikt. Nuttig toestel maar op lange termijn vind ik eigen inzicht dus beter.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Lesje lsc & hsc volgen helpt mij verder :wink: De Shockwiz zal immers binnenkort weer terug gaan naar de verhuurder. Dan is het wel handig dat ik het snap.

Update: pfft, nu 3 ritten de achterdemper getuned. Ook vering iss een compromis :tong Op naar de voorvork.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

matthiav schreef: ma 18 februari 2019, 15:54 Enerzijds nuttig toestel, anderzijds is het een nadeel dat je gewoon advies opvolgt zonder te begrijpen wat je vaak doet. Met enig opzoek werk ben ik nu veel meer thuis in de verschillende eigenschappen van de demper en vork en kan ik mijn eigen suspensie redelijk goed afstellen. Vorig jaar wist ik hier niets van en heb ik een keertje een Shockwizz gebruikt. Nuttig toestel maar op lange termijn vind ik eigen inzicht dus beter.
Het is goed om een uitgangspunt te hebben en op die manier te leren. maar het is handig als je wat van veren en dempers weet.
En wat doet de waarde van de shockwizz als je bv je banden een halve bar harder zet, ja dat is veel :-D Maar puur even voor de data.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

De demper is ready, op de LSC na dan, die kan immers niet meer open.
Bij de vork mag de HSC verder open, dat kan niet met een Pike. En de LSC mag meer dicht maar daar reageert de Shockwiz niet op. Bekend euvel van de Pike. Nu de vraag of ik de shimstack laat tunen of een FAST cartridge monteer (Pike instellen was met 1 rit gebeurd)

Conclusie, vork/ demper instellen met enkel rebound en compressie is goed zelf te doen. Wanneer er 4 parameters of meer zijn wordt het hogere wiskunde. En is de Shockwiz een welkome aanvulling.
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Is het een pike met een charger 1 of 2 erin? Voor zover ik de thread op het mtbr forum gevolgd heb is de shimstack van de charger 2 al veel zachter getuned en zou daar alle verdere tuningmogelijkheden met de stack zelf uitgeput zijn. Als je het geld hebt zou ik eerder een fast of een avalanche demper overwegen. Avalanche heeft spijtig genoeg geen afdeling meer in het VK, dus moet wel uit de VS gehaald worden.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

hurck schreef: ma 25 februari 2019, 15:30 Is het een pike met een charger 1 of 2 erin? Voor zover ik de thread op het mtbr forum gevolgd heb is de shimstack van de charger 2 al veel zachter getuned en zou daar alle verdere tuningmogelijkheden met de stack zelf uitgeput zijn. Als je het geld hebt zou ik eerder een fast of een avalanche demper overwegen. Avalanche heeft spijtig genoeg geen afdeling meer in het VK, dus moet wel uit de VS gehaald worden.
Waarom zou dat? De shim stack moet aangepast worden op fiets, rijder en gewenst rijgedrag. Dus mogelijk valt er nog winst te behalen in het geval van Jurriaan. Het nadeel is dat experimenteren niet zo makkelijk is ;)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

hurck schreef: ma 25 februari 2019, 15:30 Is het een pike met een charger 1 of 2 erin? Voor zover ik de thread op het mtbr forum gevolgd heb is de shimstack van de charger 2 al veel zachter getuned en zou daar alle verdere tuningmogelijkheden met de stack zelf uitgeput zijn. Als je het geld hebt zou ik eerder een fast of een avalanche demper overwegen. Avalanche heeft spijtig genoeg geen afdeling meer in het VK, dus moet wel uit de VS gehaald worden.
Charger 1. (Over de Charger 2 zijn de ervaringen niet veel beter als ik de 'goeroe's' op mtbr mag geloven).

Winst is er zeker te behalen. En als die winst behaalt is voegt dan een FAST nog voldoende toe.
PaganiProductions

Heb mijn Reba van Alma er vorig jaar mee laten afstellen werkt erg goed en vind de afstelling erg fijn nog.
En het enige is nadeel dat je max 5 kg lichter of zwaarder zijn anders moet het weer opnieuw dat is mij toe mede gedeeld.
Dus als ik 90 kg weeg bij afstelling en zou 80 kg wegen dan klopt er niks meer van.
Plaats reactie