Shockwizz

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jurriaan schreef: di 26 februari 2019, 12:13 Winst is er zeker te behalen. En als die winst behaalt is voegt dan een FAST nog voldoende toe.
Ik zou voor de FAST gaan, je zult verrast zijn hoe groot het verschil is!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Wat Lars zegt. Ik ben zelf ook met de charger 1 shimstack aan het spelen geweest. Daar zou ik toch geen tijd meer insteken als een fast cartridge binnen je mogelijkheden ligt om aan te kopen.

Trouwens heb je een rc of rct3? In het eerste geval is met de shimstack best wel wat winst te halen. Die moet nog een pak (3 tot 4x) stijver zijn dan de rct3.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

hurck schreef: wo 27 februari 2019, 13:11 Wat Lars zegt. Ik ben zelf ook met de charger 1 shimstack aan het spelen geweest. Daar zou ik toch geen tijd meer insteken als een fast cartridge binnen je mogelijkheden ligt om aan te kopen.

Trouwens heb je een rc of rct3? In het eerste geval is met de shimstack best wel wat winst te halen. Die moet nog een pak (3 tot 4x) stijver zijn dan de rct3.
RTC3. Nice dat je zelf aan het spelen bent geweest met de shimstack. Apart topic waardig.
Marz45
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 545
Lid geworden op: za 6 oktober 2012, 19:21
Mijn mountainbike: YT Izzo Blaze
Contacteer:

Iemand met de shockwiz gereden met een DVO diamond vork?
Heb er nu 2 dagen mee gereden, dagje Noordwijk en dagje UHR, apparaat zegt meer dan genoeg data te hebben.
Ik dacht dus dat ik minder lucht in mijn vork wilde hebben (haal niet echt mijn gehele travel), maar shokwiz zegt meer lucht :-D

Ben eigenlijk benieuwd of de OTT de meetwaardes een beetje vertroebeld. Hij zegt nml dat er bobbing niet optimaal is.
Wel met meer lucht (100 naar 115 psi) gereden op UHR en rijd wel OK.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Er moest bij mij meer lucht in, omdat ik te vaak bottom out had.
In mijn ogen moet je de shockwizz ook als hulpmiddel gebruiken, niet als exacte wetenschap.

En als je de ott wat stugger zet ?

Zelf nog niet geprobeerd met dvo vork.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Marz45
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 545
Lid geworden op: za 6 oktober 2012, 19:21
Mijn mountainbike: YT Izzo Blaze
Contacteer:

Ja, zo zie ik het ook. Het is een hulpmiddel
Ik probeer een goede combi van de meetwaardes en mijn gevoel te maken :-D
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik denk dat Tiewrap wel juist zit. OTT eens bijna helemaal dicht draaien (zodat de boel minder aanspreekt). Ik denk ook dat de Shockwizz daar niet mee om kan gaan.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Op welke manier is merkbaar dat de olie in een demper verouderd? (Merkbaar in de zin van zichtbaar op de Shockwiz)
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Jurriaan schreef: di 26 maart 2019, 10:57 Op welke manier is merkbaar dat de olie in een demper verouderd? (Merkbaar in de zin van zichtbaar op de Shockwiz)
zal moeilijk te voelen zijn denk ik, maar als de olie oxideert wordt deze dikker. en zal ook wat minder smeren. dus de demper zal wat stugger en wat minder soepel gaan.
Ik denk dat als je een effect kan zien dit is bij low speed compression. (dus meer demping bij een lagere instelling)

maar hangt er ook vooral af hoe de oilie wordt rondgepompt denk ik.. in een charger demper zou het effect wel minimaal zijn.

Olie wil je vooral verversen omdat fijn vuil in de olie opden duur schade gaat veroorzaken. Geloof niet zo in dat het echt een voelbaar effect op de werking heeft.. Temperatuur zou een groter effect hebben lijkt me (winter vs zomer)

Heeft iemand trouwens wel eens met een shockwizz en een rockshox charger demper met low speed compressie instelling gereden (RLC) ik kan op het gevoel geen enkel verschil ontdekken met veranderingen in de low speed compressie knob. ik dacht dat deze bij mij kapot was, maar bij een service bleek alles in orde.

Rebound instelling heeft dan weer een groot effect. Misschien dat ik er een kan lenen en meting te doen. ZIt nog steeds te twijfelen of ik er een bottomless token in doe.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Rutger S schreef: di 26 maart 2019, 12:23 ...
Heeft iemand trouwens wel eens met een shockwizz en een rockshox charger demper met low speed compressie instelling gereden (RLC) ik kan op het gevoel geen enkel verschil ontdekken met veranderingen in de low speed compressie knob. ik dacht dat deze bij mij kapot was, maar bij een service bleek alles in orde.
...
Dat is ongeveer het niveau van Rockshox... :roll:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Op mijn Pike is het niet veel beter. Kan heel ‘wijs’ aan de knoppen draaien maar de Shockwiz is er niet van onder de indruk. En daarvoor was ik zelf ook al niet onder de indruk. Rebound verstelling heeft merkbaar effect. (RS vorken zijn de labradors onder de vorken, goed voor de gemiddelde mtb’er).
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Ok duidelijk! effect van LSC op de chargerdamper is dus nihil.. Op de SID RCT3 is deze nameijk wel duidelijk voelbaar
Nou moet ik wel zeggen dat ik de SID met charger demper wel veel fijner vind dan de SID rct3, de lock is een echte lock en als je eenmaal de rebound en lucht demping "goed" (lees voor de UHR tracks) hebt ingesteld is het wel een fijne vork. Fox zou idd wel beter zijn, maar is stuk duurder.. Blijft toch altijd een compromis, zoals alles met mtb-en dat maakt het ook wel weer juist zo leuk.
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

Marz45 schreef:Ben eigenlijk benieuwd of de OTT de meetwaardes een beetje vertroebeld.
Lars TB schreef: za 23 maart 2019, 23:23 Ik denk dat Tiewrap wel juist zit. OTT eens bijna helemaal dicht draaien (zodat de boel minder aanspreekt). Ik denk ook dat de Shockwizz daar niet mee om kan gaan.
Is hier wellicht al wat meer ervaring mee? Ik ga binnenkort ook eens aan de slag met een shockwiz op mijn DVO Diamond. Is starten met de OTT (bijna) dicht inderdaad de beste uitgangspositie?
Marz45
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 545
Lid geworden op: za 6 oktober 2012, 19:21
Mijn mountainbike: YT Izzo Blaze
Contacteer:

lopezmobile schreef: zo 21 juli 2019, 09:50
Is hier wellicht al wat meer ervaring mee? Ik ga binnenkort ook eens aan de slag met een shockwiz op mijn DVO Diamond. Is starten met de OTT (bijna) dicht inderdaad de beste uitgangspositie?
Daar kan je mee beginnen om vergelijk te hebben. je zal zien als je OTT opvoert dat de "pogo" waarde verslechtert. Die negeer je dan gewoon vanaf dat moment
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

Bedankt. Ik bedacht me later dat voor mijn gezonde hollandse gewicht de OTT toch wel een heel eind dicht zal staan. Ik ga er maar eens mee aan de slag.
Plaats reactie