Canyon 2017

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

De Nerve / Neuron heeft geen Boost standaard op de 2017 modellen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

^dat zou wel een feestje waard zijn

Plaatje, Schwalbe is uit in 2017...

Afbeelding
Belg
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 6 december 2011, 19:32
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 9.9 2015 Meteor grey-Red

Ook ff volgen dit...
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Maxxis en meer Sram voor de Amerikaanse markt. En die markt doet niks/ weinig met 29er en meer veerweg?
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

Meer veerweg en 29 is alweer voorbij slimme merken laten het vallen voordeel vd 29 is juist dat je iets minder veerweg nodig hebt om over obstakels te gaan. Heel mooi voor moderne technische xc voor de 140 150 160 range word het gewoon minder wendbaar allemaal.(zegt de theorie) Verkoopcijfers bepalen ook dit soort keuzes bij trek verkopen ze 5x meer 27,5 remedies als 29er. Vraag die je je moet stellen als scherp geprijsd merk of je niche wil invullen. Antwoord lijkt al gegeven.
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nou... Pivot Mach, Niner Jett, Rockey Mountain Element... allemaal XC-racers die dit jaar juist, icm 29", toegenomen veerwegen hebben gekregen, tot 120mm, waar het eerst 100mm was.

De trend nu is dat racefully's juist ook steeds trailwaardiger worden, mede ingegeven door de steeds technischer geworden XC parcoursen. Slackere stuurhoeken, meer veerweg, kortere chainstays, en nog steeds 29" voor de op snelheid gerichte XC-bikes.
27,5" blijft meer voorbehouden aan de speelsere trailbikes, allmountains, met nog wat meer veerweg.
Eea kruipt naar elkaar toe.
Je kunt ook zeggen: wat je al zag gebeuren bij de Enduro's en All-mountains, dat zie je nu ook gebeuren bij de XC racers/mararthonhbikes.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Trek ook: 29er 130mm Fuel EX... Naast 27,5 PLUS.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Echter geen Trek Remedy meer met 29er wielen, zoals aangegeven vanwege veel lagere verkoop tov 650b. O.a. Specialized blijft vooralsnog haar Enduro ook met 29er wielen uitrusten. 29er wordt dus een niche...links en rechts van xc

Krijgt de Neuron een vlakkere stuurhoek?
cvoc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 348
Lid geworden op: vr 20 augustus 2010, 20:30
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR 29
Contacteer:

Jurriaan schreef:Echter geen Trek Remedy meer met 29er wielen, zoals aangegeven vanwege veel lagere verkoop tov 650b. O.a. Specialized blijft vooralsnog haar Enduro ook met 29er wielen uitrusten. 29er wordt dus een niche...links en rechts van xc

Krijgt de Neuron een vlakkere stuurhoek?
Opzich valt het nog wel mee. In 130/140mm is er genoeg te koop. De YT Jeffsy is bijvoorbeeld pas net uit. Daarboven was er buiten de Enduro toch al niet veel te koop in 29".
henkjan29er
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 22:55
Mijn mountainbike: Trek Stache

Dit topic houd ik ook even in de gaten....
Iemand eenn idee of Canyon met plusbikes komt voor 2017?
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 381
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Voor zover ik begrepen heb tijdens de Bikefreak testdag wacht Canyon de "hype" rondom de plusbikes even af om te zien hoe deze markt zich ontwikkeld. Maar wie weet presenteren ze straks zomaar een plusbike...
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2181
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Jammer dat er geen Spectral 29er meer is. Dat de CF29er snel was uitverkocht geeft toch aan dat er wel vraag naar is. (en mij leek dat ook een mooie opvolger voor mijn Nerve8.9)
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
M.T.B.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 7 juli 2016, 09:44

Weet iemand of het groene 2016 nerve 29 frame is gespoten of geanodiseerd? (Topic Canyon 2016 is gesloten, vandaar de vraag hier).
Muddy Fox, Norco Pinnacle, Verlicchi, Pro-Flex 656 en 856, Giant Coldrock en Stonebreaker, Specialized Rock Hopper, Giant Talon, Canyon Neuron, Nukeproof Digger, Canyon Neuron, winter bike Bulls Copperhead ( dochterlief Schouten).
Juup
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 19 augustus 2015, 13:26

@M.T.B. mss even op de chat aan canyon zelf vragen?
Gebruikersavatar
M.T.B.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 7 juli 2016, 09:44

@Juup: goed idee. Nu maar hopen dat ze dit keer het chat gesprek wel netjes afmaken. Het lijkt soms wel dat ze rond lunchtijd de chatfunctie stopzetten. Mijn lopende chat wordt dan gewoon afgebroken. Misschien is het bij mij 2 keer toeval geweest. Anyway: ik ga morgen op de chat met Canyon.
Muddy Fox, Norco Pinnacle, Verlicchi, Pro-Flex 656 en 856, Giant Coldrock en Stonebreaker, Specialized Rock Hopper, Giant Talon, Canyon Neuron, Nukeproof Digger, Canyon Neuron, winter bike Bulls Copperhead ( dochterlief Schouten).
Plaats reactie