Canyon 2017

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Dat ziet eruit als een carbon HT met reba, crossrides en slx/xt mix. Voor 2000€ mag je dat toch wel minimaal verwachten..
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Mee eens.
Wat ik echt mis in de hele line up van hardtails is een Grand Canyon van rond de 1250,- a 1300,- om het gat 1100,- en 1500,- op te vullen. En een Exceed die iets goedkoper was geweest, zeg 1750,-, was eventueel welkom geweest.

Vind de nieuwe 'iets zwaardere' Exceeds er erg mooi uitzien. Alleen de high end/lichte carbon uitvoeringen hebben ook de comfortabele zadelpen, zag ik.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

De Exceed SL is in Stealth beschikbaar, zo hoort het!!
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

Wat ik apart vind is dat de "instap"- exceed slx een prijskaartje heeft van € 3.899,-. Dat maakt het gat tussen de SLX en de SL in mijn ogen best groot.

De SL vind ik zeker erg geslaagd met redlijke prijzen en mooie nieuwe kleurstellingen. De gewichten van de SL vind ik ook zeker netjes.

Wel leuk dat ze er eerder op staan dan medio december zoals eerder via de chat werd aangegeven.
Martinezz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 247
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 18:00
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol sx 29.5

Het is gewoon hun wedstrijd model wat bij scott rc en bij specialized s works is voor die prijs zeer netjes plus wat voor onderdelen geen reden voor klagen.
Thormodo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 22:43

aurelius schreef:Mee eens.
Wat ik echt mis in de hele line up van hardtails is een Grand Canyon van rond de 1250,- a 1300,- om het gat 1100,- en 1500,- op te vullen. En een Exceed die iets goedkoper was geweest, zeg 1750,-, was eventueel welkom geweest.
Je mag toch aannemen dat ze ook nog de 7.9 en 8.9 van de Grand Canyon gaan introduceren. Anders zou hun hele naamgeving niet logisch zijn, aangezien het nu van 6.9 direct naar 9.9 gaat :P .
Peat
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: do 25 april 2013, 09:19

Thanks voor de reacties! Stelt me weer een beetje gerust wat betreft garantie. @Aurelius, helemaal gelijk, kan beter nu gebeuren dat met mooi weer. Zou waarschijnlijk toch niet veel op pad zijn gegaan met dit weer. @Schepp, goed om te horen dat Exceeds hele marathonseizoenen goed doorkomen. Hopen dat mijn toekomstige frame ook een hele tijd mee gaat!
En heb even die fora gecheckt, breuk lijkt er inderdaad heel erg op. Moet iets mis zijn in fabricage dus.

Hoor het maandag hopelijk!
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Thormodo schreef:
aurelius schreef:Mee eens.
Wat ik echt mis in de hele line up van hardtails is een Grand Canyon van rond de 1250,- a 1300,- om het gat 1100,- en 1500,- op te vullen. En een Exceed die iets goedkoper was geweest, zeg 1750,-, was eventueel welkom geweest.
Je mag toch aannemen dat ze ook nog de 7.9 en 8.9 van de Grand Canyon gaan introduceren. Anders zou hun hele naamgeving niet logisch zijn, aangezien het nu van 6.9 direct naar 9.9 gaat :P .
De 6.9 is een al sl model en de 9.9 een al slx model, dus ander frame
Het gat tussen de al sl en de al slx is eigenlijk nog groter dan die 1100 en 1500
De 1500 al slx is een dames model, het goedkoopste heren model is 1700, het gat is dus eigenlijk 600.

Het verschil in het dames en heren model betreffende afmontage is het zadel en de voorvork zo te zien.
Verschil in gewicht is meer dan 1 kg :~ en verschil in prijs is 200.
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

Ja, daar is dus iemand bezig geweest van achter een "buro". c begint steeds meer te lijken op een groot bedrijf, steeds verder weg van de consument.
Gebruikersavatar
joansom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 april 2012, 08:41
Mijn mountainbike: Canyon

De Exceed SF SLX 8.0 Pro Race is wel heel aantrekkelijk, zeker met de 400 euro licentiekorting.
Enige upgrade die wat mij betreft nodig is, is de relatief zware XM 1501 wielset. De meer XC gerichte XR 1501 was dan een logischere keuze geweest.

Vraag me wel af of het gewicht van 8,9 kg klopt. Het topmodel SLX 9,9 PR weegt slechts 100 gram minder, maar dat kan komen door de zware RS1 vork. De WMN SLX 9.9 daarentegen met carbon wielset en XX1 afmontage weegt eveneens 8,9 kg. ?
Peat
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: do 25 april 2013, 09:19

Oohh, blije dame hier. Mijn frame wordt onder garantie vervangen! Over 2 weekjes weer op m'n eigen fiets rond crossen, top! Tevreden ook over het contact met Canyon. Kreeg gisteren bericht dat ze naar het frame gekeken hadden en dat ik later deze week zou horen wat het vervolg zou zijn. Vandaag dus al een mailtje met het goede nieuws. :) :)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Mooi opgelost (ik had eerder ook <2wk een nieuwe fiets (frame Lux) vanaf moment van melden)!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
restyle
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 23 december 2015, 15:05

De grijze stickers op de RS1 vervangen door rode van SlikGraphics, super tevree van het resultaat!
Jammer dat ze zo standaard niet komen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Zo he! Dit is zoals het moest. Mooi hoor. #thumbup
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Goed gedaan de kleuren van vork en frame moeten gewoon bij elkaar passen.
Plaats reactie