Canyon 2017

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

joansom schreef:De Exceed SF SLX 8.0 Pro Race is wel heel aantrekkelijk, zeker met de 400 euro licentiekorting.
Enige upgrade die wat mij betreft nodig is, is de relatief zware XM 1501 wielset. De meer XC gerichte XR 1501 was dan een logischere keuze geweest.

Vraag me wel af of het gewicht van 8,9 kg klopt. Het topmodel SLX 9,9 PR weegt slechts 100 gram minder, maar dat kan komen door de zware RS1 vork. De WMN SLX 9.9 daarentegen met carbon wielset en XX1 afmontage weegt eveneens 8,9 kg. ?
De wmn zl het lichtste zijn door de voorvork. Alle wielsets wegen overigens rond de 1500gr. Dt carbon 1440, sram rise 1430. wmn heeft overigens de xx1 eagle. Als ik zou mogen kiezen dan zou ik het damesmodel nemen, Geo is hetzelfde,..alleen zadel misschien vervangen.
Onster
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: di 3 september 2013, 07:28

Hoppa! Vandaag de Exceed CF SL 7.9 Race Sport incl. licentiekorting aangeschaft. Levering tweede helft van januari 2017. Prachtige fiets. Mijn derde Canyon inmiddels.
v_schultinge

Gisteren even bij Canyon in Eindhoven langs geweest om mijn fiets langs te brengen. Bottom Bracket bleef niet meer in het frame zitten. Vriendelijk ontvangen en de serviceman keek meteen even mee zodat ik het probleem uit kon leggen. Natuurlijk heb ik meteen even gespiekt of ik al 2017 modellen zag staan. Helaas! Nog niet.
Gebruikersavatar
joansom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 april 2012, 08:41
Mijn mountainbike: Canyon

schepp schreef:
joansom schreef:De Exceed CF SLX 8.9 Pro Race is wel heel aantrekkelijk, zeker met de 400 euro licentiekorting.
Enige upgrade die wat mij betreft nodig is, is de relatief zware XM 1501 wielset. De meer XC gerichte XR 1501 was dan een logischere keuze geweest.

Vraag me wel af of het gewicht van 8,9 kg klopt. Het topmodel SLX 9,9 PR weegt slechts 100 gram minder, maar dat kan komen door de zware RS1 vork. De WMN SLX 9.9 daarentegen met carbon wielset en XX1 afmontage weegt eveneens 8,9 kg. ?
De wmn zl het lichtste zijn door de voorvork. Alle wielsets wegen overigens rond de 1500gr. Dt carbon 1440, sram rise 1430. wmn heeft overigens de xx1 eagle. Als ik zou mogen kiezen dan zou ik het damesmodel nemen, Geo is hetzelfde,..alleen zadel misschien vervangen.
Heb ik ook naar gekeken, maar vindt de kleur wel erg sober.

Levertijd van de Exceed die ik op het oog had, is sinds deze week opgeschoven van begin januari naar eind maart-begin april :o . Eerste batch is er al doorheen, balen!
Goede nieuws is wel dat de XM 1501 wielset inmiddels vervangen is door de meer logische XR 1501
Laatst gewijzigd door joansom op za 10 december 2016, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
joansom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 april 2012, 08:41
Mijn mountainbike: Canyon

joansom schreef:De Exceed CF SLX 8.9 Pro Race is wel heel aantrekkelijk, zeker met de 400 euro licentiekorting.
En besteld!
Alleen die levertijd, laatste week maart :-?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Het is toch slecht weer, moet je maar denken. Klaar voor de lente!
De Exceed CF SLX 8,9 Pro werd getest in de recente uitgave van de Dts Bike, tov 11 andere highend racehardtails (die overigens 2000,- a 4000.- duurder waren).
Hij kreeg de 'Bike Tipp' (met de Merida Big Nine), en het predikaat 'super'.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Peat
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: do 25 april 2013, 09:19

Gisteren mijn Exceed opgehaald in Eindhoven! Nieuw frame, vork meteen geserviced: ik kan er weer tegen aan :) Helemaal blij, goede service daar bij Canyon.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Wat kost zo'n onderhoudsbeurt bij Canyon nou?
kontroll
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: do 5 november 2015, 20:03
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 (2016)

awinkel schreef:Wat kost zo'n onderhoudsbeurt bij Canyon nou?
Staat gewoon op hun site vermeld:
https://www.canyon.com/nl-be/service/en ... intenance/" onclick="window.open(this.href);return false;
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ah, thanks!
Bram_kd
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 17 juli 2016, 16:28
Mijn mountainbike: Scott spark 930

aurelius schreef: Wat ik echt mis in de hele line up van hardtails is een Grand Canyon van rond de 1250,- a 1300,- om het gat 1100,- en 1500,- op te vullen.
Zie net op de site dat ze de modellen hebben toegevoegd :-q
Gebruikersavatar
azazel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 13 mei 2012, 17:34
Mijn mountainbike: Commencal META Power Trail en YT Capra 27,5 CF Pro Race

Exceed wordt Dan?
The only time that I’m at ease is when I shred the trails between the trees.
OpdeWageningseberg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 9 januari 2009, 21:30
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 7.9 2016

Weet iemand hier toevallig of de Rotor rex 3.2 crank past op de Canyon Nerve 7.9 2016? Dit ivm de aanschaf van een power2max powermeter. Bij Power2max twijfelen ze en dan is het risico dat het niet past voor mij. Als er hier al iemand met deze combi rondrijdt zou dat de beslissing wat gemakkelijker maken.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Evt navragen bij servicecentre als hier niemand antwoord weet :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Iemand hier die een Canyon via de werkkostenregeling heeft gekocht? M.a.w.: is dit mogelijk met een factuur uit Duitsland? Wel zo handig om te weten nu ik me helemaal heb verheugd met het feit dat er dit jaar een Canyon in mijn schuur komt :-)
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Plaats reactie