Schwalbe Nobby Nic 29 x 2,60

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
mikebike
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 10 augustus 2008, 13:45
Mijn mountainbike: Gilbertson Inferno Rohloff

Fietsen is geen ,hype' ,er wordt al zooo lang gefietst....
Two wheels addicted
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

mikebike schreef:Fietsen is geen ,hype' ,er wordt al zooo lang gefietst....
Ik ben er vrij zeker van dat dit indertijd ook een hype was:

Afbeelding
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
mikebike
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 10 augustus 2008, 13:45
Mijn mountainbike: Gilbertson Inferno Rohloff

Ok.
Two wheels addicted
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Volgens mij word je nu nog steeds gek verklaard met 2.35 HD voor ?! .......ik rijd intussen met 3.0 :bier:
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

MonkeyRider schreef:Volgens mij word je nu nog steeds gek verklaard met 2.35 HD voor ?! .......ik rijd intussen met 3.0 :bier:
:lol: :bier:
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

mikebike schreef:Fietsen is geen ,hype' ,er wordt al zooo lang gefietst....
Best knap, mijn punt gemist hebben.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
mikebike
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 10 augustus 2008, 13:45
Mijn mountainbike: Gilbertson Inferno Rohloff

mooi punt, dat je al een poosje op breed fietst, vooruitziende blik :wink:
Two wheels addicted
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

mikebike schreef:mooi punt, dat je al een poosje op breed fietst, vooruitziende blik :wink:
Jah, ik sta er zelf nog een beetje versteld van :tong
Het is gewoon mooi dat iedereen nou met wat breder rubber fietst dan hoef tenminste niet meer elke keer te wachten totdat ik kan passeren.... :roll:

Sorry, ik liet me even gaan ontopic maar weer...
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Weet iemand hoe hoog deze band is gemeten vanaf de velg? Ik heb nog 11mm ruimte tov een 2.3" band, dus ben benieuwd of het past.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Ongeveer 60mm, althans mijn 27,5 NN. Ik ga er vanuit dat de 29inch versie hierin niet afwijkt.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

zonoskar schreef:Weet iemand hoe hoog deze band is gemeten vanaf de velg? Ik heb nog 11mm ruimte tov een 2.3" band, dus ben benieuwd of het past.
op een 35mm id velg is een racing Ralph 2.35 79mm hoog, de nobby nic 2.6 is 83mm hoog (incl velg dus, was makkelijker meten)
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Har77 schreef:
De Panaracer Fat Nimble lijkt zeer sterk op een RR. Qua profiel en qua rijgedrag. De 29x3.0 is een feitelijk een 2.6. Vooraan prima snelle band, achteraan is het, net als de RR, niks. Rij al jaren met de RR 29er in de breedste 2.25 versie, en die Panaracers in 2.6 zijn door de breedte net wat voorsptlbaarder. Breekt wat minder snel uit in de bochten.
Die NN 2.6 is leuk, maar net als de smallere versies overkill in de lage landen.

Op de Procaliber nu een set 30mm velgen met vooraan een Fat Nimble, achterop een 2.35 Racing Ralph snakeskin. Prima te doen in ardennen en z-limburg (je komt nog eens ergens id vakantie)
Mijn ervaring is anders, Fat nimble is als voorband onvoorspelbaar, verliest sneller grip dan een smallere racing Ralph. Racing Ralph is m.i. een fijne achterband. Ook op simpele parcours kun je harder door de bocht met voorop de nobby nic dus m.i. niet zomaar overkill!

Blijkbaar is de voorkeur dus persoonlijk ;-)
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

paulus1981 schreef:
Har77 schreef:
De Panaracer Fat Nimble lijkt zeer sterk op een RR. Qua profiel en qua rijgedrag. De 29x3.0 is een feitelijk een 2.6. Vooraan prima snelle band, achteraan is het, net als de RR, niks. Rij al jaren met de RR 29er in de breedste 2.25 versie, en die Panaracers in 2.6 zijn door de breedte net wat voorsptlbaarder. Breekt wat minder snel uit in de bochten.
Die NN 2.6 is leuk, maar net als de smallere versies overkill in de lage landen.

Op de Procaliber nu een set 30mm velgen met vooraan een Fat Nimble, achterop een 2.35 Racing Ralph snakeskin. Prima te doen in ardennen en z-limburg (je komt nog eens ergens id vakantie)
Mijn ervaring is anders, Fat nimble is als voorband onvoorspelbaar, verliest sneller grip dan een smallere racing Ralph. Racing Ralph is m.i. een fijne achterband. Ook op simpele parcours kun je harder door de bocht met voorop de nobby nic dus m.i. niet zomaar overkill!

Blijkbaar is de voorkeur dus persoonlijk ;-)
+1
Ook ik vond Fatbn voor niks, nogal onvoorspelbare band. die ligt nu achterin mijn Krampus en daar bevalt ie op Dually (40mm inw) velgen stukken beter.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik overweeg een NNic 2.6 voorin mijn gewone 29ers in ruige trails, past prima in mijn RS-1 vork. Is een stuk goedkoper dan een Cork met extra veerweg erin. Zou het werken? De NNIc is een optie, Ik hoop eigenlijk ook dat er concurrenten bijkomen voor deze rol van super grippy trail voorband

Enjoy!!

Theead highjack, ik heb de 29x3.0 FBNs op 30mm interne velgen en heb gemengde ervaringen. Ze zijn erg gevoelig voor de druk, is een gegeven bij plus banden maar deze nog meer vind ik.

Droog heb ik eigenlijk geen enkele issue, prima band voor overal in NL. Maar voor betrouwbare grip moet ik mijn combinatie met net wat meer druk rijden dan me lief is. De lichte zijwang geeft vrij snel op en 30mm intern helpt niet.

Voor echte bagger ontbreken noppen en penetratie vermogen, inherent aan het "veel kleine noppen snelle XC" concept. En geen compound om met "inherente" grip dwars op wortels en rotsen te compenseren
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Verder dan de NoNi 2.6 is Schwalbe niet gekomen, helaas.
Plaats reactie