Cannondale 2017

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
endorfin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 721
Lid geworden op: ma 11 december 2006, 14:53

mosselmania schreef:
endorfin schreef:Fsi hi mod black inc is nu verkrijgbaar voor 6k
Cdale heeft teveel stock
waar kan men zich melden?
Pb
HaroldT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: zo 11 februari 2007, 13:05
Mijn mountainbike: Simplon Crirex Scott Genius Wilier Cento Uno-mtb
Contacteer:

Testje

http://www.velozine.nl/2016/07/04/eurob ... l-si-race/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kirchberg.at/nl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Blijft toch een aparte keuze om in zo'n fiets geen demper met platform functie te zetten.
Heb de XX demper zelf ook en met zo'n veersysteem als op deze Scalpel blijft het toch een beetje bobben.
mosselmania
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: za 7 september 2013, 20:01

Rayb81 schreef:Blijft toch een aparte keuze om in zo'n fiets geen demper met platform functie te zetten.
Heb de XX demper zelf ook en met zo'n veersysteem als op deze Scalpel blijft het toch een beetje bobben.
wat bedoel je precies?
peter40
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: za 11 juni 2011, 12:25
Mijn mountainbike: Scalpel Carbon 2 2021

4 weken geleden de carbon 2 gereden en wat een totaal andere fiets t.o.v. mijn scalpel alu 29er. Bij de nieuwe SI is iedere trap raak. Van bobben zoals hier boven omschreven heb ik geen last gehad, zelfs op LDD langs de Efteling werkte de demper super. De demo fiets was nog uitgerust met een monarch RT3 en niet de XX.
Op de weg werkt de sprint lockout super. Aangezien ik regelmatig ook weg km maak met mijn fiets was ik snel overtuigd van de kwaliteiten van deze fiets.
Ik heb ongeveer 100 km gereden met de testfiets en spijtig genoeg moest deze de volgende dag weer terug zijn. Het was een super ervaring om eens te voelen hoe een fiets van die prijsklasse rijdt.
De carbon 3 besteld en hoop hem deze week op te halen.
Zit al 3 weken te stuiteren ........
HAAS-RENSWOUDE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 14:33
Mijn mountainbike: Santa Cruz CC

Ik rij nu al een goeie vijf weken met de scalpel 3 en hij bevalt mee meer dan prima zeg maar fantastisch. Alleen is er twee weken terug bij een onderhoudsbeurt een scheurtje ontdekt bij het scharnierpunt van de achtervork aan de kant van de ketting. Werd die woensdag gebeld door het RWP met de trieste mededeling dat er een scheurtje was ontdekt maar dat het nieuwe frame al weer onderweg was. Dus super snel geregeld door het RWP en Cannondale. En kon hem vrijdag al weer ophalen.

Ik rij er voornamelijk marathons mee en dat is een wereld van verschil met de fiets die ik hiervoor had. Dat was een F29 factory racing en ik rij veel op de heuvelrug en dat is nu ook een verademing.

Afdalen met deze fiets gaat als de brandweer ik heb veel meer controle over de fiets en ik durf iets meer. Klimmen gaat ook een stuk beter ik merkt echt dat ik veel meer grip heb met een fully en de lock-out werkt perfect.

Dus kort gezegd ben nog steeds zo blij als een klein kind met deze fiets en heb nog geen seconde spijt gehad dat ik deze racebak aangeschaft heb.
Dus zak maar zegge
Leslie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: do 7 februari 2013, 14:52

peter40 schreef:4 weken geleden de carbon 2 gereden en wat een totaal andere fiets t.o.v. mijn scalpel alu 29er. Bij de nieuwe SI is iedere trap raak. Van bobben zoals hier boven omschreven heb ik geen last gehad, zelfs op LDD langs de Efteling werkte de demper super. De demo fiets was nog uitgerust met een monarch RT3 en niet de XX.
Op de weg werkt de sprint lockout super. Aangezien ik regelmatig ook weg km maak met mijn fiets was ik snel overtuigd van de kwaliteiten van deze fiets.
Ik heb ongeveer 100 km gereden met de testfiets en spijtig genoeg moest deze de volgende dag weer terug zijn. Het was een super ervaring om eens te voelen hoe een fiets van die prijsklasse rijdt.
De carbon 3 besteld en hoop hem deze week op te halen.
Zit al 3 weken te stuiteren ........
Hi Peter,

Hoe vond je de zit / geometrie tov jouw oude scalpel ?
peter40
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: za 11 juni 2011, 12:25
Mijn mountainbike: Scalpel Carbon 2 2021

Of de zit t.o.v. mijn oude Scalpel veel anders was kan ik niet zeggen aangezien de testfiets een framemaat L was en ik normaal XL heb. Er was een hele lange zadelpen en stuurpen gemonteerd. Op mijn oude zat ik vrij diep vanwege mijn extreme lange benen.
De fiets voelt veel wendbaarder, korter en sneller dan de oude.
Leslie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: do 7 februari 2013, 14:52

Bedankt voor je reactie!

Jammer, was wel even benieuwd. Heb zelf ook een scalpel die nog steeds fantastisch rijdt en ik kan een nieuwe ook absoluut niet aan mijzelf verantwoorden maar nu ik de nieuwe scalpels zie word ik toch weer een beetje hebberig :tong
peter40
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: za 11 juni 2011, 12:25
Mijn mountainbike: Scalpel Carbon 2 2021

Ga hem morgen ophalen, vandaag telefoontje gehad dat hij klaar staat. Wordt een slechte nacht voorspel ik zo. Kan je na het weekend wat meer vertellen over de zit en geometrie van de SI.
peter40
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: za 11 juni 2011, 12:25
Mijn mountainbike: Scalpel Carbon 2 2021

Mijn Scalpel gisteren opgehaald en deze 2 dagen wat ervaring opgedaan. Wanneer ik op de fiets stap valt gelijk op dat je meer op de fiets zit en daarmee bedoel meer boven het achterwiel. Bij mijn vorige Scalpel had ik meer het gevoel tussen de wielen te zitten. Jammer genoeg is het xl frame van 53 cm naar 51,5 cm gegaan waardoor ik met de originele 400 mm zadelpen net boven de min. insert streep kom, ook heb ik nu setback nodig. Hier moet nog een oplossing voor komen.
Bij het weg rijden over de straat heb ik de lock out vast staan en meteen merk je dat iedere trap wordt omgezet in snelheid, het gaat allemaal vanzelf en met een superstrak gevoel. Geen flex of wippen maar gewoon snaar strak. Eenmaal in het bos wordt er geen lock out meer gebruikt, de monarch xx doet zijn werk onopvallend goed en de lefty is ondanks zijn vernieuwingen wat ik er van verwacht. Stijf, scherp sturen en soepel en strak wanneer nodig. Ook in het bos geen wippen of hoppen zoals het soms wordt genoemd.
Het eerste weekend heeft de fiets aan alle verwachtingen voldaan. Ik heb de carbon wielset van de demo fiets niet gemist.
Voor een iedereen die niet gefietst heeft een toch een theoretisch oordeel heeft over de Scalpel, het veersysteem, de marketing praatjes enz. Ga gewoon eens rijden en laat je overtuigen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Bestaat er geen groter frame dan? Want dit klinkt een beetje als een concessie, en da's jammer als hij voor de rest zo goed bevalt!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Leslie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: do 7 februari 2013, 14:52

Thx. Klinkt erg goed.

Zelf testen is uiteraard het beste natuurlijk.

Maar meer ' boven het wiel' zitten, bedoel je daarmee rechter op dan op jouw oude fiets?
peter40
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: za 11 juni 2011, 12:25
Mijn mountainbike: Scalpel Carbon 2 2021

Leslie schreef:Thx. Klinkt erg goed.

Zelf testen is uiteraard het beste natuurlijk.

Maar meer ' boven het wiel' zitten, bedoel je daarmee rechter op dan op jouw oude fiets?
Nee, het achterwiel is meer naar voren geplaatst waardoor je er met het zadel meer boven zit. Op de vorige Scalpel was dit niet zo.
De Scalpel SI is meer race fully geworden en hangt nu meer tegen de Epic dan het vorige model. De zit is zeker niet rechter geworden.
Maar als je al een Scalpel hebt moet het niet moeilijk zijn een testrit te regelen. Ik ben benieuwd naar jou reactie. En vraag gelijk om een mooi t-shirt dit krijg je cadeau bij een proefrit. Leuk voor de echte Scalpel freaks.
ernest68
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 24 september 2010, 11:38
Mijn mountainbike: Cannondale FSI Carbon 4 (jaar 2017)

Cannondale FSI Carbon 4

https://goo.gl/photos/VhnJemCwaNY8Q3Gy5" onclick="window.open(this.href);return false;

De fiets is vanaf begin September leverbaar in twee kleurstellingen:
zwart met groen/geel accenten
Black on black

prijs: 2799

Overige specs:
F-Si Asymmetric, BallisTec Carbon, SPEED SAVE, PF30A, 1.5 Si Head Tube, 27.5" (S), 29" (M-X)
Vork Lefty 2.0, 100mm, PBR Isolated Damper Technology with XC+ tune and updated controls, Offset - 50mm (S), 55mm (M-X)
Crank Cannondale Si, Ai, BB30, FSA 26/36 rings
Crank Option 1 N/A
Crank Option 2 Niet beschikbaar
Bottom Bracket Cannondale Alloy PressFit30
Shifters Shimano SLX , 2x11
Speeds Niet beschikbaar
Cog Set SunRace, 11-40, 11-speed
Chain KMC X11, 11-speed
Voorderailleur Shimano SLX, direct mount
Achterderailleur Shimano XT, Shadow Plus, 11-speed
Wheels Size Niet beschikbaar
Rims WTB STP i19 Tubless Ready
Hubs Lefty 60 front, Formula DC-1422 rear (Ai Offset dish - Rear)
Nipples Niet beschikbaar
Tires Schwalbe Racing Ralph Performance 29/27.5x2.1", tubeless ready
Pedals N/A
Brake Shimano Deore hydraulic disc, 180/160mm (S-160/160mm)
Front Brake Niet beschikbaar
Rear Brake Niet beschikbaar
Handlebar Cannondale C3 flat, 6061 double-butted alloy, 700mm
Stem Cannondale C3, 6061 Alloy, 1.5", 31.8, -5 deg.
Balhoofdstel Cannondale HeadShok Si
Brake Levers Shimano Deore
Crankset Chainwheel Niet beschikbaar
Spokes DT Swiss Competition (Ai Offset dish - Rear)
Grips Cannondale Locking Grips
Saddle Prologo K3
Seat Post Cannondale C3, 6061 alloy, 27.2x350mm (XS,S,M) 400mm (L,X)
Seat Clamp Niet beschikbaar
Achterdemper N/A
Extras Niet beschikbaar
Plaats reactie