Cannondale 2017

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
HAAS-RENSWOUDE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 14:33
Mijn mountainbike: Santa Cruz CC

Dat is zeer netjes opgelost.
Dus zak maar zegge
Sjefkoning
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: za 4 september 2010, 16:33

Komt Cannondale dit jaar ook met nieuwe F-SI modellen, oftewel worden die elk jaar vernieuwd en wanneer worden die normaal gesproken dan aangekondigd?
xt'ke
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: do 22 september 2016, 13:50

Ik zou mijn demper(monarch rl) van mijn scalpel si willen vervangen door een monarch xx met remote lockout.
Had bij bikesdiscount https://www.bike-discount.de/en/buy/roc ... une-454544" onclick="window.open(this.href);return false; deze gezien, maar er staan verschillende maten bij.
Iemand een idee welke maat van demper ik moet nemen bestellen? 190mmx51mm of 184x44mm?

In de handleiding van cannondale staat het volgende bij demper specificaties:
eye-to-eye:190mm
stroke 45mm
reducers:30mm x 8mm
peter40
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: za 11 juni 2011, 12:25
Mijn mountainbike: Scalpel Carbon 2 2021

HAAS-RENSWOUDE schreef:Ik heb de scalpel 3 nu ook bijna een jaar in bezit maar aan het begin wat problemen mee gehad.
Bij het achterwiel waren zo goed als alle spaakgaten uitgescheurd. Gelijk mooi kunnen upgraden naar een set czero wielen.
Binnen een maand had de dealer een scheurtje in mijn achterbrug ontdekt. Binnen drie dagen weer een nieuw frame.
Verder aan het begin wat problemen gehad met de lock-out maar nu ook al tijden geen last meer gehad.
Alleen kwam ik er vorig weekend achter dat de lak rondom het onderste lager was beginnen te scheuren aan de ketting kant.
Kan er gewoon mee door rijden en wacht nu af wanneer het nieuwe frame binnen is.

Al met al wel wat problemen gehad maar alles is zeer netjes opgelost. En ik heb er nog steeds geen minuut spijt van dat ik hem heb gekocht. Ik rij er nog steeds met een enorme glimlach mee rond.

Heb vanaf juli 2016 t/m dec 2016 exact dezelfde problemen gehad, alleen werd het bij mij niet zo snel opgelost. Daarbij nog wat andere geometrische problemen gehad die mij hebben doen besluiten in jan van dit jaar de fiets te verkopen.
Zag het ook even niet meer zitten met Cannondale na de aanschaf van zo'n dure fiets. Was voor mij echt een droomfiets toen ik hem kocht.
Na 8 maanden toch weer gevallen voor de Scalpel Se 2 en volledig overtuigd door mijn locale Cannondale dealer( eerste kwam hier niet vandaan). Deze heeft echt alles uit de kast gehaald om mij te overtuigen van de kwaliteit en zijn service. Dit heeft mij doen besluiten er toch weer voor te gaan omdat de fiets echt 1 van de beste is die ik ooit heb gereden. Inmiddels staat de fiets klaar om opgehaald te worden en nu echt te gaan genieten.
Plaats reactie