Cannondale 2017

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
furius
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 482
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 22:31
Mijn mountainbike: Heeft dikke baaande

Gister een rondje op de si race mogen rijden, wat een klabak zeg!!!
Hij stuurt super snel en makkelijk, pompt nauwelijks bij het aanzetten, hij is super strak en kan er ontzettend veel dun mee hebben. Hij wil alleen maar hard gaan.
Gaat makkelijk berg op en berg af heb je ontzettend veel controle.
Kortom....ik ben verkocht..,nu nog sponsors zoeken
It never gets easier, you just go faster.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Lars TB schreef:
Peter243 schreef:Die doordachtheid daar schermen niner, canyon, scott enz. ook mee......
ff kijken...

Asymmetrische achtervork met versprongen BB met speciale crank voor ideale kettinglijn. Aangepaste, unieke vorksprong voor gewenste rijeigenschappen...

Ik denk wel dat Cannondale even een stapje verder gaat dan alleen 'schermen' met doordachtheid.
Klopt allemaal, maar het is ook een hoop marketing gewauwel, om het product in de markt te zetten, uiteindelijk niets mis mee. Natuurlijk zijn er verschillen, als ik mijn Chinese voorvork vergelijk met mijn niner vorkje, dan is er duidelijk verschil, maar ik ben er van overtuigd dat de prijsvorming ook maakt dat je er "beter" mee fietst.
Lees voor de aardigheid op de site van cannondale hoe ze over hun ontwikkelingen spreken. Hun carbonvezels komen voort uit de ballistische industrie. Alsof ik met mijn frame kogels moet vangen......
Desalniettemin een prachtige fiets, maar het blijft een kwestie van doortrappen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Al iets bekend over de gewichten van de fietsen?

Kan nog geen artikel vinden waar een van de fietsen daadwerkelijk wordt gewogen.
Er wordt alleen maar gerept over het gewicht van het frame.
Zaankanter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: di 17 februari 2009, 13:33

novaterra schreef:specs zien er top uit voor deze prijzen???, volgens mij is €12000 op geen enkele manier te rechtvaardigen voor een fiets

Er zijn meerdere modellen dan alleen de Black Inc voor 12 mille en die zien er prima uit kwa prijzen en specs.
Beetje in verdiepen en je ziet dat dit niet te vergelijken is met een ander merk, alleen de innovatie al die er in is gestoken is al meer waard en dan de Lefty nog. Echt niet alleen maar marketing geblaas.
O ja, niet oordelen voordat je alles goed hebt uitgezocht en er eventueel op hebt gereden.
Een mening mag je hebben maar hier is wel heel veel onzin te lezen. Je moet blij zijn dat er merken bestaan die zo veel tijd, energie en geld in de ontwikkeling stoppen van mooie innovatieve producten anders rijden we allemaal op het zelfde fietsje rond :wink:
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Zaankanter schreef:
novaterra schreef:specs zien er top uit voor deze prijzen???, volgens mij is €12000 op geen enkele manier te rechtvaardigen voor een fiets

Er zijn meerdere modellen dan alleen de Black Inc voor 12 mille en die zien er prima uit kwa prijzen en specs.
Beetje in verdiepen en je ziet dat dit niet te vergelijken is met een ander merk, alleen de innovatie al die er in is gestoken is al meer waard en dan de Lefty nog. Echt niet alleen maar marketing geblaas.
O ja, niet oordelen voordat je alles goed hebt uitgezocht en er eventueel op hebt gereden.
Een mening mag je hebben maar hier is wel heel veel onzin te lezen. Je moet blij zijn dat er merken bestaan die zo veel tijd, energie en geld in de ontwikkeling stoppen van mooie innovatieve producten anders rijden we allemaal op het zelfde fietsje rond :wink:
Alsof ze het voor mij doen, ze doen het vooral voor zichzelf om de prijs weer wat op te kunnen krikken en ons, de kopers, ervan te overtuigen dat we niet meer zonder kunnen. Ook ik doe er gewoon aan mee, maar wel met het besef dat ik er waarschijnlijk niet veel mee opschiet.
Martinezz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 247
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 18:00
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol sx 29.5

Prijs is wel prijzig maar dit keer is de carbon 4 versie wel volledig XT, kijken of Specialized, Trek en Scott hetzelfde gaan doen of weer wat goedkopere onderdelen op de fiets plaatsen.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

(3999,- kost de carbon 4... XT, yep, maar wel dan weer een setje Schwalbe RaRa Performance line, ipv Evolution line. Makkelijke even te upgraden natuurlijk, maar zou niet nodig moeten zijn voor een bike van zo'n prijs, die hoort standaard met een degelijke bandencompund te komen).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

En dan op een fiets van 4k niet even een Monarch XX plaatsen.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

http://www.pinkbike.com/news/cannondale ... -look.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.pinkbike.com/news/jerome-cle ... -2016.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
RamonP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: do 25 september 2008, 11:47

Een van de eerste in Nederland denk ik! Mijn nieuwe Scalpel SI 3 :D
Afbeelding
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

:-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
HAAS-RENSWOUDE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 14:33
Mijn mountainbike: Santa Cruz CC

Ik heb vanavond ook mijn scalpel 3 opgehaald met dezelfde kleuren. En een partij lekker rijdt die. Morgen gaat die mee naar 2 uurs wedstrijd van montferland en zondag de marathon.
Dus zak maar zegge
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Mooi... Ben benieuwd naar jullie rij ervaringen. Heel veel plezier ermee!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Kom maar op met die rij ervaringen..
Hoe bevalt het link systeem (achtervering) wanneer hij open staat op de trails en tijdens klimmen?
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Wegen dat ding..
Plaats reactie