Cannondale 2017

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Op de achterveer na heb ik geen klachten.
Edit : en het achterwiel. (Scalpel 1)
Laatst gewijzigd door tiewrap op do 18 mei 2017, 19:45, 2 keer totaal gewijzigd.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Cannonfail
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 18 mei 2017, 17:28

Alleen dat, lijst is te kort om hier te posten, daar ik nog met dealer en Cannondale in onderhandeling ben hoe we deze kwestie op gaan lossen kan ik nog niet alles zeggen, fiets is vaker bij de dealer gezien dan in het bos, daar dit de onderhandelingen alleen maar kunnen schaden, echter tot dat tijdstip is het nog radiostilte. Ik kan mij echter niet voorstellen dat ik de enige ben met een "maandagfiets"
HAAS-RENSWOUDE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 14:33
Mijn mountainbike: Santa Cruz CC

Ik heb de scalpel 3 nu ook bijna een jaar in bezit maar aan het begin wat problemen mee gehad.
Bij het achterwiel waren zo goed als alle spaakgaten uitgescheurd. Gelijk mooi kunnen upgraden naar een set czero wielen.
Binnen een maand had de dealer een scheurtje in mijn achterbrug ontdekt. Binnen drie dagen weer een nieuw frame.
Verder aan het begin wat problemen gehad met de lock-out maar nu ook al tijden geen last meer gehad.
Alleen kwam ik er vorig weekend achter dat de lak rondom het onderste lager was beginnen te scheuren aan de ketting kant.
Kan er gewoon mee door rijden en wacht nu af wanneer het nieuwe frame binnen is.

Al met al wel wat problemen gehad maar alles is zeer netjes opgelost. En ik heb er nog steeds geen minuut spijt van dat ik hem heb gekocht. Ik rij er nog steeds met een enorme glimlach mee rond.
Dus zak maar zegge
verzetje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: di 30 maart 2010, 10:19

Jij bent precies tevreden dat uw problemen goed opgelost geraken.
Dat is uiteraard terecht maar niet overal zo.

Ik zou liever hebben dat er bij de start GEEN problemen zijn die moeten
opgelost worden, waardoor ik niet 3x of meer terug naar de winkel zou moeten.

Maar hé. Iedereen gelukkig

Heb geen cannondale.
Hoewel het mooie fietsen zijn :-q
xt'ke
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: do 22 september 2016, 13:50

Ik heb iets meer dan een half jaar mijn scalpel si 5. Tot heden nog geen echte problemen gehad.
Het enige wat ik voor heb gehad was dat de voorste remleiding tijdens een afdaling tegen de remschijf kwam, dit kwam door het bochtje dat de leiding maakt onderaan doordat ze is vastgemaakt aan de beschermkap van de lefty. Dealer heeft dit opgelost door de leiding daar terug los te maken en dat werkt.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

HAAS-RENSWOUDE schreef: 1. Bij het achterwiel waren zo goed als alle spaakgaten uitgescheurd.
2. Binnen een maand had de dealer een scheurtje in mijn achterbrug ontdekt. Binnen drie dagen weer een nieuw frame.
3. Verder aan het begin wat problemen gehad met de lock-out maar nu ook al tijden geen last meer gehad.
4. de lak rondom het onderste lager was beginnen te scheuren aan de ketting kant.

Al met al wel wat problemen gehad
Je bent de ideale consument voor een LBS. Binnen een jaar deze issues en tevreden klant...ik zou er helemaal klaar mee zijn. Wie weet wat er de komende jaren allemaal nog volgt.

Het kan een keer gebeuren dat er wat fout gaat, maar zoveel problemen binnen een jaar. :~
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

ik vrees dat ik, met deze service, ook tot de tevreden klanten zou horen.
mooi om te zien, hoe verschillend mensen zijn.
en lastig inschatten ook voor potentiële klanten, omdat het zeer verschillende meningen/reviews oplevert...
HAAS-RENSWOUDE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 14:33
Mijn mountainbike: Santa Cruz CC

Al met al wel wat problemen gehad [/quote]
Je bent de ideale consument voor een LBS. Binnen een jaar deze issues en tevreden klant...ik zou er helemaal klaar mee zijn. Wie weet wat er de komende jaren allemaal nog volgt.

Het kan een keer gebeuren dat er wat fout gaat, maar zoveel problemen binnen een jaar. :~[/quote]

Als je het zo leest zijn het aardig wat dingetjes maar ben mijn fiets nooit langer dan 3 dagen kwijt geweest.
En hij word aardig gebruikt. Ik denk dat ik er al een kleine 10.000 km op heb zitten waarbij die ook echt niet gespaard is. Zolang ik er niet slechter van gaat worden zullen ze mij niet horen klagen.
Zoals ik al schreef het is een ontzettende fijne fiets die mij tijdens marathons nog nooit in de steek heb gelaten.
Dus zak maar zegge
Cannonfail
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 18 mei 2017, 17:28

Wat HAAS-RENSWOUDE heeft meegemaakt in 10.000 km is bij mijn fiets binnen 1700 km gebeurd, ben klaar met Cannondale, snel naar een ander merk met betere service.!!!!!!
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

en tijd voor een nieuwe nickname :-? :wink:
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Lijkt mij eerder een verdeler met betere service.
Ik heb oa juist een Cannondale genomen omdat m'n vaste lbs een goede service verleent.
En dan heb ik hem er niet eens gekocht.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
I Cannondale myself.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: za 3 september 2011, 23:10
Mijn mountainbike: *Cannondale* F-Si carbon 1. onBIKE limited edition F800.
Contacteer:

Cannonfail schreef:Wat HAAS-RENSWOUDE heeft meegemaakt in 10.000 km is bij mijn fiets binnen 1700 km gebeurd, ben klaar met Cannondale, snel naar een ander merk met betere service.!!!!!!
Maw, gaat tijd worden voor een andere hobby. :winkie:
Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een MTB kom je verrekkes dichtbij.
Click here to activate SYS Cannondale F-Si 1
Cannonfail
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 18 mei 2017, 17:28

Inmiddels gesprek gehad met dealer, perfecte oplossing, huidige fiets voorzien van andere velgen, eind deze week naar Portugal om 4 weken te trainen in het gebergte en na de vakantie staat de nieuwe klaar. Scalpel 2 Eagle. Perfect opgelost door CC 53-11, met dank aan Gijs en Niels.
I Cannondale myself.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: za 3 september 2011, 23:10
Mijn mountainbike: *Cannondale* F-Si carbon 1. onBIKE limited edition F800.
Contacteer:

Dus een excuus is wel op zijn plaats!
Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een MTB kom je verrekkes dichtbij.
Click here to activate SYS Cannondale F-Si 1
Cannonfail
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 18 mei 2017, 17:28

Excuus? Heb niemand beledigd of onjuist bejegend. Met CD geen contact gehad daar zij geen partij zijn in deze daar ik een koopovereenkomst heb met mijn dealer. Ga er vanuit dat mijn dealer (CC 53-11) dat uiteraard wel hebben gehad. Ik ga er ook vanuit dat je mijn teleurstelling en frustraties kunt voorstellen van het feit dat je een racekanon koopt en vanaf week 1 tot aan afgelopen week regelmatig bij de dealer staat met delen die kapot gaan (3x gescheurde velgen, achterwiellagers, achtervorklagers, schokbreker, twinlock, lefty, zadel etc.) echter zeer goed opgelost door mijn dealer, maar naar mijn mening had ik een "maandagfiets". Want zodra er niets aan mankeerde kun je naar mijn mening niets beters wensen, dus wat ik op het forum heb gezet zijn niets anders dan uitingen van frustratie en teleurstelling. Ik hoop dat mijn Scapel 2 Eagle niet op een maandag is gebouwd zodat ik de komende jaren kan genieten van een racebak zoals die hoort te zijn, want racebakken zijn het wel degelijk. Groet van een hele blije Cannondale fan. En inderdaad het is de dealer die je tevredenstel, in dit geval CC 53-11 (Gijs en Niels)
Plaats reactie