Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

hij verkoopt wel zijn wahoo kickr :lol: :
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Har77 schreef: do 3 oktober 2019, 14:55 Ga maar eens praten met ex Olympiers over de impact die de Spelen hebben op je systeem qua spanning, indrukken, etc. Met niets anders te vergelijken, ook niet met een WK. Het feit al eens in de omgeving waar het straks moet gebeuren te zijn geweest in een wedstrijdsetting maakt (volgens degenen die het kunnen weten) werelden van verschil. Juist dát is de meerwaarde van testevents en/of WK's die van tevoren al in Olympische accomodaties gehouden worden. Dit aspect wordt nooit echt (ofwel: echt nooit) belicht, omdat er geen enkele atleet zal toegeven onzeker te zijn.

Ik zie de afzegging meer als bewijs van de toegenomen druk vanuit Canyon/Corendon/Roodhooft om definitief voor de weg te kiezen. Er zijn nu meer belangen dan die van Mathieu zelf en er zijn steeds meer mensen afhankelijk van 1 atleet. Nu is het testevent zogezegd te belastend, maar op 22 oktober gaat ie wel weer starten met een crosseizoen met rondjes rond het parochiehuis/voetbalveld van Tollembeek/Wortel tegen Janneke en Mieke want: daar eet het team wat beter van dan van XCO races.

Rust is bij VDP/Corendon 2 weken geen koers, om daarna weer vol door te pakken. Met de verdere uitbreiding van z'n voorjaar en de druk die daarop ligt moet ik nog zien dat ie uitgerust en onbevangen in de XCO kan starten om door te trekken tot en met 8 augustus.

En ondertussen, terwijl VDP rond Munster rijdt in de kou en stromende regen, op een Zwitserse Alpenwei...zit een bepaald iemand lekker een maandje te rusten alvorens zich 200% te gaan voorbereiden op seizoen 2020.....het laatste kunstje...
VdP vangt zelf goed voor het cross seizoen en hij vindt het leuk ..... verder ziet Canyon (goed voor een miljoen voor VdP) hem graag op de MTB hoor ;)

Dat hele team is gefaciliteerd rond Mathieu.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Zal een combinatie zijn van het weer/temp en eten, miscalculatie van de hoeveelheid brandstof die je nodig hebt op zo;n slopende dag.

Zijn meeste ervaring zit in 1 uur volle bak crossen of 2 uur volle bak XCO. Dat ie tot nu to zo goed wegkomt op de weg komt omdat ie gewoon verschrikkelijk sterk is, onder meer normale omstandigheden had ie het WK ook gewoon gewonnen, nu ontbrak het aan ervaring met deze specifieke omstandigheden.

ervaring op gedaan, lessons learned, volgende x beter, met 24 jaar nog genoeg kansen
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Prulleman schreef: do 3 oktober 2019, 16:15 Zal een combinatie zijn van het weer/temp en eten, miscalculatie van de hoeveelheid brandstof die je nodig hebt op zo;n slopende dag.

Zijn meeste ervaring zit in 1 uur volle bak crossen of 2 uur volle bak XCO. Dat ie tot nu to zo goed wegkomt op de weg komt omdat ie gewoon verschrikkelijk sterk is, onder meer normale omstandigheden had ie het WK ook gewoon gewonnen, nu ontbrak het aan ervaring met deze specifieke omstandigheden.

ervaring op gedaan, lessons learned, volgende x beter, met 24 jaar nog genoeg kansen
Geloof dat er weinig ervaring hadden met deze omstandigheden als je zo de reacties leest van
- Valverde
- Alaphilippe
- Terpstra
- etc...

.... dit was echt heel erg extreem, hele grote namen zaten kotsend op hun fiets of stapten uit ellende af. Uiteindelijk won de taaiste van die dag, iemand met wat spek op de botten en al in de junioren tijd een vd grootste concurrenten van Mathieu. Mooie winnaar hoewel ik liever Mathieu had zien winnen. Maar ik vraag me af of een snicker extra had geholpen op die dag :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Het rondje in Tokio ziet er toch wel behoorlijk uit.
Ze hadden wel heel veel rotsblokken over van een project denk ik, die liggen nu allemaal daar.
https://youtu.be/DUIqbTG4hKE
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Grappig momentje nog in de aanloop voor het Test event in Tokio (inmiddels geweest).
Nino die even de line bekijkt en even op de foto mag met een rijdster uit de Filipijnen :D

Actie vanaf 1min30 sec :-q

https://www.youtube.com/watch?v=lPEMwguRL5s&t=7s
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Mike123 schreef: wo 9 oktober 2019, 22:47 Het rondje in Tokio ziet er toch wel behoorlijk uit.
Ze hadden wel heel veel rotsblokken over van een project denk ik, die liggen nu allemaal daar.
https://youtu.be/DUIqbTG4hKE
Nice.

Is maar goed dat we dit niet in de randstad hebben.
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Jurriaan schreef: za 19 oktober 2019, 14:14
Mike123 schreef: wo 9 oktober 2019, 22:47 Het rondje in Tokio ziet er toch wel behoorlijk uit.
Ze hadden wel heel veel rotsblokken over van een project denk ik, die liggen nu allemaal daar.
https://youtu.be/DUIqbTG4hKE
Nice.

Is maar goed dat we dit niet in de randstad hebben.
Waarom is dat maar goed? Ik zou willen dat we zoiets in de randstad, of waar dan ook in NL, hadden.....
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

NK parcours op de Wilhelminaberg en route op de St Pietersberg zijn de meest uitdagende van Nederland. Ver genoeg weg :lol:
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Jurriaan schreef: za 19 oktober 2019, 14:14
Mike123 schreef: wo 9 oktober 2019, 22:47 Het rondje in Tokio ziet er toch wel behoorlijk uit.
Ze hadden wel heel veel rotsblokken over van een project denk ik, die liggen nu allemaal daar.
https://youtu.be/DUIqbTG4hKE
Nice.

Is maar goed dat we dit niet in de randstad hebben.
Die snap ik ook niet helemaal... zou juist vet zijn toch?? wordt wel veel oefenen maar he dat maakt het juist weer leuk
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Niet helemaal waar.
Hier in de randstad op de Twiske MTB routes liggen verspreid over 2 routes een stuk of 5 rockgardens.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Rayb81 schreef: zo 20 oktober 2019, 02:07 Niet helemaal waar.
Hier in de randstad op de Twiske MTB routes liggen verspreid over 2 routes een stuk of 5 rockgardens.
RoySmit schreef: za 19 oktober 2019, 21:16 Die snap ik ook niet helemaal... zou juist vet zijn toch?? wordt wel veel oefenen maar he dat maakt het juist weer leuk
Het vreemde is dat die dingen me compleet, absoluut niet voorbereiden wat ik in Finale Ligure tegen kom :roll:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Kamikaze Italianen ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Van der Poel duikt pas op 3 november het veld in , de koppenberg cross slaat hij over. Koppenberg is een zware cross en dat zou te zwaar zijn om daar mee te beginnen. Ben benieuwd of hij weer zal heersen in het veld , momenteel doet Iserbyt het toch erg goed.
Plaats reactie