Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

aurelius schreef: vr 7 februari 2020, 10:24 MvdP zelf zou inderdaad ook echt willen: https://trikipedia.nl/2020/02/01/de-vol ... -der-poel/
Ah, die had ik gemist .... snap wel dat hij nieuwe doelen zoekt, hij is gauw verveelt, fijn om vast plannen te hebben voor na het fietsen ;)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

japie carbon schreef: do 6 februari 2020, 22:54 Ik heb weleens een filmpje van hem gezien op de dh/enduro maar dat zag er zeer soepel uit. Die jongen kan echt wel wat op de fiets.
Was waarschijnlijk dit filmpje.
https://www.sport.be/cycling/nl/nieuws/ ... _ID=809140
https://www.facebook.com/mathieu.vander ... 822954786/
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Toch even slikken denk gisteren in de ronde van de Algarve.
Mooi klimmetje waar hij toch niet mee kon met de besten en uiteindelijk klasbak Evenepoel de etappe won :-q

Is van der Poel gewoon niet gemaakt voor dit soort beklimmingen of zou het iets anders zijn?
Araldo
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 22:30
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert

Rayb81 schreef: za 22 februari 2020, 00:06 Toch even slikken denk gisteren in de ronde van de Algarve.
Mooi klimmetje waar hij toch niet mee kon met de besten en uiteindelijk klasbak Evenepoel de etappe won :-q

Is van der Poel gewoon niet gemaakt voor dit soort beklimmingen of zou het iets anders zijn?
Wat ik er van begrepen heb is dat de ronde van Algarve voor Van der Poel puur een voorbereiding is op de voorjaarsklassiekers. Na het cyclocross-seizoen moet ie nu kilometers maken. Hij heeft geen ambities om etappes te winnen in Algarve. Aan de andere kant: met Van der Poel weet je het nooit :wink:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik neem aan dat als ie goed genoeg had geweest dat ie wel in het groepje zou blijven.
Dus of hij deed echt rustig aan om te sparen, of hij kon gewoon niet mee.
Ben benieuwd naar de etappe van morgen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Hier nog een stukje over de etappe.
Te zwaar gebouwd zegt ie er ook bij op het laatst.

https://www.indeleiderstrui.nl/algemeen ... r-niks-van
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Een echte klimmer gaat hij nooit worden, ik had begrepen dat hij 1 etappe mocht mee rijden voor een klassering en de rest puur als opbouwende training. Mocht dat kloppen dan wint hij de etappe van zaterdag 😉
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Ik begrijp dat er al snel een lichte vorm van paniek of onrust ontstaat als Van der Poel een wedstrijd niet wint. Maar op de weg is het toch vrij gebruikelijk dat je veel vaker verliest dan dat je wint. Zelfs voor de allerbeste renners. Sterker nog, het merendeel van het peloton weet nu al dat ze het hele seizoen niets gaan winnen. Volgens mij doet hij het prima zo vlak na een hoogtestage. Het plan is ook niet om hier om de overwinning te strijden.

Als hij op de weg een mooi doel zoekt hoop ik overigens dat hij voor de vijf monumenten gaat. Dus: Milaan San Remo, Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix, Luik-Bastenaken-Luik en Ronde van Lombardije. Er zijn slechts drie renners die ze ooit allemaal minimaal één keer hebben gewonnen. Rik van Looy, Roger de Vlaeminck en (hoe kan het ook anders) Eddy Merckx.

Ik denk dat hij daar de capaciteiten voor heeft en het is ook prima te combineren met zijn andere "hobby's". Veel beter dan zo'n grote ronde die hij sowieso veel te saai zal vinden.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Klopt allemaal maar hoe wil hij ooit een grote ronde gaan winnen als hij niet met de beste mee zou kunnen qua klimmen?

Overigens kan hij zich daar vast nog wel op verbeteren, dat geloof ik zeker.

De klassiekers zijn momenteel meer op zijn lijf geschreven, kan niet wachten daarop. En misschien vandaag nog een stuntje in de heuvel etappe.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Rayb81 schreef: za 22 februari 2020, 15:24 Klopt allemaal maar hoe wil hij ooit een grote ronde gaan winnen als hij niet met de beste mee zou kunnen qua klimmen?

Overigens kan hij zich daar vast nog wel op verbeteren, dat geloof ik zeker.

De klassiekers zijn momenteel meer op zijn lijf geschreven, kan niet wachten daarop. En misschien vandaag nog een stuntje in de heuvel etappe.
Hij wil een grote ronde rijden en wellicht voor de groene trui gaan, meer niet. Ik hoop echt van harte dat hij nooit grote rondes gaat rijden voor AK,
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Ik geloof inderdaad niet dat hij daar interesse in heeft. Hij heeft dat ook nooit gezegd. Dat is gewoon iets wat mensen gaan roepen zodra iemand met een Nederlands paspoort hard kan fietsen.

Een grote ronde winnen is vooral niet gek doen. Dat is veel te saai voor hem. En dan heb je het nog niet eens over die maandenlange voorbereiding die nog veel saaier is. Geen als hoogtestage vermomde skivakanties meer bijvoorbeeld.

Die jongen doet tot nu toe steeds vooral waar hij plezier in heeft (dat zouden meer mensen moeten doen). Ik denk dat hij voorlopig lekker blijft combineren met cyclocross, mtb en wielrennen. Alleen maar leuke dingen doen. :-q
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

En vandaag moest ie er in de voorlaatste beklimming al af.
Ik snap het wel maar het zou leuk zijn als er weer een goede Nederlandse klimmer bij zou komen.

Amyway, vanaf volgende week vast weer flink genieten van vd poel in de klassiekers.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

""
Mathieu van der Poel had zijn zinnen gezet op de vierde etappe in de Ronde van de Algarve, die achteraf toch te lastig bleek te zijn. “Van der Poel zei tegen me dat het te zwaar was”, vertelt ploeggenoot Dries De Bondt. “Hij zat in de afdaling op het lokale rondje eigenlijk al te ver om mee te doen.”

“Ik heb nog geprobeerd iets te doen”, gaat hij verder. “Iedereen verwacht wonderen van hem, die hij vaak ook nog eens waar maakt waardoor er extra druk op zijn schouders komt te staan. Top is hij zeker nog niet.”

“Maar hij mag niet vergeten dat hij twee weken geleden nog op skivakantie was”, aldus De Bondt. “Hij heeft nog niet veel kunnen opbouwen. Deze wedstrijd rijdt hij puur ter voorbereiding op het wegseizoen dat nog gaat komen.”
""
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

vd Poel zelf na het lossen op het voorlaatste klimmetje gisteren:

https://www.wielerflits.nl/nieuws/mathi ... overleefd/
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Ai hij moet passen voor Omloop het Nieuwsblad ivm griep en hoge koorts

zonde zeg. Had mij er al op verheugd
#Skraleanjers
Plaats reactie