Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Nou inderdaad, wat een prestatie van beide heren!

Het zijn ook leuke renners om naar te kijken, vliegen er altijd in, rijden altijd mee en dan kan alleen maar als je echt heel erg sterk bent.Top renners voor de klassiekers de komende jaren. De gevestigde orde laat het tot nu toe in het nog prille voorjaar afweten.
Loknor
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: za 19 mei 2018, 19:56

yo-eddy schreef: za 2 maart 2019, 23:14 Ik begrijp dat jij graag achteraf wilt vergelijken wat de cijfers op de weg zullen zijn maar ik waag mij graag aan de voorspelling dat het palmares van Mathieu dat van Stybar ruim gaat overstijgen. We gaan het zien, het wordt in ieder geval genieten :-q
Absoluut genieten :-q

Maar waar ik naar kijk is dar er een enorm verschil tussen potentie en wat eruit komt.

- Heeft MvdP meer talent als Stybar? Vermoedelijk wel (Veldrit carrierre vergelijken is wat lastig omdat Stybar al snel een vol wegprogramma op de weg draaide en ervoor koos minder wedstrijden te rijden,... en Sven Nijs is een factor).
- Heeft MvdP door zijn sprint een heel sterke troefkaart tov Stybar? Absoluut.
- Is MvdP een kannibaal met een ijzersterke mentaliteit? Absoluut!!!
- Ben ik verbaasd als MvdP een hele grote op de weg wordt? Natuurlijk niet!

Maar op dit moment is Stybar als wegrenner in een heel andere categorie dan MvdP. En gezien hoe Stybar dit jaar rijdt is het zeer twijfelachtig dat MvdP nu opeens haasje over gaat doen. Net zoals Van Aert echt nog niet een grotere is dan Van Aevermaet, al knalt de potentie van de renner af.

Ik vind Greg ook een mooi voorbeeld hoe moeilijk het is om echt door te breken. Voor 2016 was hij absoluut een hele grote meneer, maar eigenlijk had hij vooral een enorm pak korte uitslagen. Hij was zo dominant, altijd erbij, het zat er gewoon aan te komen. Maar pas in 2016 won hij echt grote prijzen en vooral 2017 maken Greg een superster.

Die eerste klassieker of TdF etappe winnen is een enorme drempel. Pas daarna kan je meepraten met de grote kanonnen. En jawel, het ziet er natuurlijk fantastisch uit. Maar potentie en eindresultaat zijn twee verschillende dingen (uiteraard met een sterk verband).
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Op "dit moment" is Stybar goed. Maar dit moment is dan wel de maand Maart 2019.
daarvoor was het op de weg niet zoveel, iig niet zoveel als ik er na zijn veldrit carierre van verwacht had (net zoals Boom overigens)

Dus om dat nou echt een andere catergorie te noemen ben ik niet met je eens. Eerder een andere fase.

Ik insinueer niet graag en blijf daar altijd lang weg. maar de overwinningen van DQS gaan bij mij toch richting verdacht in 2019...........
Zeker als je de medische staf er eens op naslaat.

Greg vind ik een fantastische renner (veel kalssieker renners overigens) die rijd altijd. Maar als die de komende twee grote wedstrijden niet wint valt het toch tegen. Vorig jaar was het ook net niet in het voorjaar (voor zo,n top coureur). Het is geen Boonen of Cancellara, dan moet er nog wel wat bijkomen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Loknor schreef: ma 1 april 2019, 11:17
yo-eddy schreef: za 2 maart 2019, 23:14 Ik begrijp dat jij graag achteraf wilt vergelijken wat de cijfers op de weg zullen zijn maar ik waag mij graag aan de voorspelling dat het palmares van Mathieu dat van Stybar ruim gaat overstijgen. We gaan het zien, het wordt in ieder geval genieten :-q
Absoluut genieten :-q

Maar waar ik naar kijk is dar er een enorm verschil tussen potentie en wat eruit komt.

- Heeft MvdP meer talent als Stybar? Vermoedelijk wel (Veldrit carrierre vergelijken is wat lastig omdat Stybar al snel een vol wegprogramma op de weg draaide en ervoor koos minder wedstrijden te rijden,... en Sven Nijs is een factor).
- Heeft MvdP door zijn sprint een heel sterke troefkaart tov Stybar? Absoluut.
- Is MvdP een kannibaal met een ijzersterke mentaliteit? Absoluut!!!
- Ben ik verbaasd als MvdP een hele grote op de weg wordt? Natuurlijk niet!

Maar op dit moment is Stybar als wegrenner in een heel andere categorie dan MvdP. En gezien hoe Stybar dit jaar rijdt is het zeer twijfelachtig dat MvdP nu opeens haasje over gaat doen. Net zoals Van Aert echt nog niet een grotere is dan Van Aevermaet, al knalt de potentie van de renner af.

Ik vind Greg ook een mooi voorbeeld hoe moeilijk het is om echt door te breken. Voor 2016 was hij absoluut een hele grote meneer, maar eigenlijk had hij vooral een enorm pak korte uitslagen. Hij was zo dominant, altijd erbij, het zat er gewoon aan te komen. Maar pas in 2016 won hij echt grote prijzen en vooral 2017 maken Greg een superster.

Die eerste klassieker of TdF etappe winnen is een enorme drempel. Pas daarna kan je meepraten met de grote kanonnen. En jawel, het ziet er natuurlijk fantastisch uit. Maar potentie en eindresultaat zijn twee verschillende dingen (uiteraard met een sterk verband).
Stybar, Van Aert en VdP gaan voor een mooie Ronde van Vlaanderen zorgen vermoed ik. Zijn erg aan elkaar gewaagd en behoren allen tot de absolute top op de weg.
Oprecht blij voor Stybar dat hij dit seizoen (eindelijk?) begint te winnen (lijkt dit jaar zijn beurt bij "de wolfpack ;) ).
Uiteindelijk finished VdP voor Stybar en van Aert in Gent Wevelgem en rijdt hij minimaal naar de tweede plek als hij vrij had kunnen sprinten. Zijn explosiviteit na zware koersen is een groot voordeel (zie ook NK) zijn zwakkere ploeg is een serieus nadeel t.o.v. DQS en Jumbo.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Leuk dat direkt na afloop in het nakaarten o.l.v. Karl Vannieuwkerke de opmerking van Sven Nys: Het lijkt hier wel een veldritstudio" :D :-q
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Mike123 schreef: zo 3 februari 2019, 21:43
Pro_Shifty schreef: zo 6 januari 2019, 23:40 Gaan er nog mensen naar het WK Veldrijden in Denemarken?

Ik ben de afgelopen jaren telkens wezen kijken en dan won hij niet dus het feit dat ik naar Denemarken ga voorspelt niet veel goeds voor zijn win kansen.
Hij heeft gewonnen en jij was in Denemarken? Zo ja, dan lag het de vorige keren niet aan jou. :D
Haha ja :lol:

Gelukkig is de vloek voor bij
#Skraleanjers
Loknor
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: za 19 mei 2018, 19:56

Okay, dit is kaakzakkend sterk van MvdP :o :winkie: :D
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Wat een baas zeg.

We bespreken in dit topic over zijn overwinningen op de cyclocrosser, op de MTB en op de racefiets.

Wat een man zeg!
#Skraleanjers
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Loknor schreef: wo 3 april 2019, 16:40 Okay, dit is kaakzakkend sterk van MvdP :o :winkie: :D
Damn! Das echt geen rommel, die gozer :o :-D :-q
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

japie carbon schreef: wo 3 april 2019, 16:54 Hebben jullie deze al gezien?

https://twitter.com/sporza/status/1113388632306540552
:lol: 8)
marco0708
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 22 december 2014, 19:55
Mijn mountainbike: Superfly 100 pro sl Numinis Ultimate 3.29

japie carbon schreef: wo 3 april 2019, 16:54 Hebben jullie deze al gezien?

https://twitter.com/sporza/status/1113388632306540552
:lol:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

bouwpakket schreef: wo 3 april 2019, 18:29 Hebben jullie deze al gezien?

https://twitter.com/raykerckhoffs/statu ... 8978841601
Wat een uber baas is die man zeg!!!
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

japie carbon schreef: wo 3 april 2019, 16:54 Hebben jullie deze al gezien?

https://twitter.com/sporza/status/1113388632306540552
Whahahaha super vet
Plaats reactie