Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Lars TB schreef: zo 20 oktober 2019, 11:55
Rayb81 schreef: zo 20 oktober 2019, 02:07 Niet helemaal waar.
Hier in de randstad op de Twiske MTB routes liggen verspreid over 2 routes een stuk of 5 rockgardens.
RoySmit schreef: za 19 oktober 2019, 21:16 Die snap ik ook niet helemaal... zou juist vet zijn toch?? wordt wel veel oefenen maar he dat maakt het juist weer leuk
Het vreemde is dat die dingen me compleet, absoluut niet voorbereiden wat ik in Finale Ligure tegen kom :roll:
daarom is het weer wat anders voor je :tong
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Speedfreak98 schreef: zo 20 oktober 2019, 12:29 Van der Poel duikt pas op 3 november het veld in , de koppenberg cross slaat hij over. Koppenberg is een zware cross en dat zou te zwaar zijn om daar mee te beginnen. Ben benieuwd of hij weer zal heersen in het veld , momenteel doet Iserbyt het toch erg goed.
Er werd ook gezegd dat hij had besloten om de cross voor de Koppenberg cross niet te rijden en om zonder voorbereidende cros te beginnen aan de Koppenberg cross dat dat niet zo'n goed idee was.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vorig jaar liep ie ook al af te geven op de Koppenbergcross dat het niet zijn cross was en dat men daar door de stront heen moet rijden :D
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Komende zondag eerst wedstrijd van Mathieu in het veld, ben erg benieuwd of Eli Iserbyt het Mathieu moeilijk kan maken. Een beetje meer spanning in de wedstrijden zou niet verkeerd zijn, vorig jaar was het toch snel saai als Mathieu weer op kop reed en niemand kon volgen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Speedfreak98 schreef: di 29 oktober 2019, 12:40 Komende zondag eerst wedstrijd van Mathieu in het veld, ben erg benieuwd of Eli Iserbyt het Mathieu moeilijk kan maken. Een beetje meer spanning in de wedstrijden zou niet verkeerd zijn, vorig jaar was het toch snel saai als Mathieu weer op kop reed en niemand kon volgen.
Als Mathieu in zijn normale doen terugkomt is Eli kansloos (en de rest ook) .... hij is afgelopen seizoen nóg sterker geworden. Wellicht is de drang wat minder om gelijk iedereen stuk te willen rijden maar dat hij gaat winnen lijkt me logisch.
Heeft natuurlijk afgelopen jaren na het missen van de WK titel gewoon elke cross willen laten zien dat dat truitje om de verkeerde schouders hing :wink: ...... ook dat is nu anders.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Eerste cross wedstrijd dit seizoen en eerste winst , nog wel veel foutjes , in interview gaf hij ook aan nog niet technisch top te zijn. Had graag strijd tot het eind gezien, als ik dit zie gaat het dezelfde kant op als vorig jaar. Iserbyt kon het niet waar maken dit keer, gelukkig kon Laurens Sweeck nog iets weerstand bieden tegen Mathieu.
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Wel grappig dat er zoveel gesproken werd over het feit dat VDP het niet aan zou kunnen in zijn eerste cross. Eli zou hem eens laten zien. Nou iedereen weer terug in zijn hok en kijken naar hoe VDP iedereen naar huis fietst de komende tijd ;)
#Skraleanjers
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Speedfreak98 schreef: zo 3 november 2019, 17:54 Eerste cross wedstrijd dit seizoen en eerste winst , nog wel veel foutjes , in interview gaf hij ook aan nog niet technisch top te zijn. Had graag strijd tot het eind gezien, als ik dit zie gaat het dezelfde kant op als vorig jaar. Iserbyt kon het niet waar maken dit keer, gelukkig kon Laurens Sweeck nog iets weerstand bieden tegen Mathieu.
Hij gaf vooral aan de "punch" nog niet te hebben, hij heeft als een diesel gereden...... en zelfs dat was al genoeg :o . Als hij zijn vorm in het veld terug krijgt is de rest het hele seizoen nog kanslozer dan vorig jaar. Een VdP in vorm is gewoonweg onklopbaar op elk parcours
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Goud op het EK veldrijden voor Mathieu, lang geleden dat er zo veel positie wisselingen waren tot het laatst aan toe. Leek zelf even of het belgisch blok de overhand zou nemen, maar Mathieu reed tactisch erg sterk en wist alle speldeprikken te counteren.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Mooi stukje, en inderdaad een goed excuus om te doen wat je leuk vindt :wink:
Van der Poel: ‘Spelen waren het excuus om te kunnen mountainbiken’
https://www.ed.nl/wielrennen/van-der-po ... oogle.com/
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Of hij ziet nu in dat winnen op de mountainbike toch even wat lastiger is dan winnen in het veld. :wink:
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Voor hem is winnen op de MTB veel lastiger, maar het geeft dan ook meer voldoening.
(Mijn gedacht)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

funride schreef: di 10 december 2019, 18:11 Of hij ziet nu in dat winnen op de mountainbike toch even wat lastiger is dan winnen in het veld. :wink:
TaurineR schreef: di 10 december 2019, 18:14 Voor hem is winnen op de MTB veel lastiger, maar het geeft dan ook meer voldoening.
(Mijn gedacht)
Uiteraard is winnen op de weg en bij MTB lastiger dan winnen bij veldrijden (de laatste 35 veldritten was het blijkbaar vooral moeilijk om te verliezen voor VdP :wink: )

Maar afgelopen seizoen was hij ook gewoon de sterkste mountainbiker. Wint 9 vd 10 confrontaties met Schurter in 2019, wint 3 Wereldbekers en wordt 1x tweede, pakt de Europese titel ..... en wint ook alle 5 XCC races waar hij aan meedoet.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Hij heeft toch maar één wereldbeker gewonnen?


Daarnaast is de concurrentie op de mountainbike veel groter dan alleen Shurter. Ik denk dat er een man of 5 in staat moet zijn het goud in Tokyo te pakken.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

funride schreef: di 10 december 2019, 18:37 Hij heeft toch maar één wereldbeker gewonnen?


Daarnaast is de concurrentie op de mountainbike veel groter dan alleen Shurter. Ik denk dat er een man of 5 in staat moet zijn het goud in Tokyo te pakken.
Heb je wel gekeken ouwe surfer :winkie: ?

2019 VdP:

1st EuropeanChampionship
1st Overall Belgian MTB Challenge (1st Prologue, Stages 1, 2 & 3)

1st Nové Město XCO en XCC
1st Val di Sole XCO en XCC
1st Lenzerheide XCO en XCC
2nd Albstadt XCO (1st XCC)

Les Gets heeft hij ook gereden vlak na trainingsstage op de weg, vooral om ritme te krijgen voor EK, hij won hier de XCC en werd 15e(?) in de XCO

2nd Overall UCI Cross-country World Cup (waarbij hij er maar 5 heeft gereden vd 7)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie