Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

kermit schreef: ma 9 mei 2022, 15:13 Ik had wel de indruk dat hij (of zijn ploeg, wie er dan ook de beslissingen in dat soort dingen neemt) vorig jaar het mountainbiken iets te licht opgevat heeft, veel race en weinig mountainbike in de voorbereiding op de OS. Da's een keus natuurlijk, hij heeft toen in de Tour kunnen schitteren en da's ook wat waard. Maar ook al heet je VdP, om een Pidcock in vorm te verslaan moet je ook die laatste procentjes van je potentieel aan kunnen spreken en ik denk dat dat zomaar niet gelukt is door te weinig mtb-(wedstrijd)ritme.

En het plankjesverhaal, tsja. Als anderen wel op de hoogte zijn en jij niet is er ergens een fout gemaakt. En zulke missers kun je je niet permitteren op dat niveau. Je mag aannemen dat daar wel van geleerd is. En zonder belangrijke fouten en met een voldoende -gerichte- voorbereiding zou hij normaalgesproken mee moeten kunnen doen om de winst.
Maar er is ook nog zoiets als pech en geluk. En het is nog ver naar Parijs ;-)
Ik heb soms het idee dat Pidcock nog net een stukje beter is, hij heeft zijn lichaam gewoon mee. Kleiner en daardoor ook lichter.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Dizer schreef: vr 13 mei 2022, 00:51
kermit schreef: ma 9 mei 2022, 15:13 Ik had wel de indruk dat hij (of zijn ploeg, wie er dan ook de beslissingen in dat soort dingen neemt) vorig jaar het mountainbiken iets te licht opgevat heeft, veel race en weinig mountainbike in de voorbereiding op de OS. Da's een keus natuurlijk, hij heeft toen in de Tour kunnen schitteren en da's ook wat waard. Maar ook al heet je VdP, om een Pidcock in vorm te verslaan moet je ook die laatste procentjes van je potentieel aan kunnen spreken en ik denk dat dat zomaar niet gelukt is door te weinig mtb-(wedstrijd)ritme.

En het plankjesverhaal, tsja. Als anderen wel op de hoogte zijn en jij niet is er ergens een fout gemaakt. En zulke missers kun je je niet permitteren op dat niveau. Je mag aannemen dat daar wel van geleerd is. En zonder belangrijke fouten en met een voldoende -gerichte- voorbereiding zou hij normaalgesproken mee moeten kunnen doen om de winst.
Maar er is ook nog zoiets als pech en geluk. En het is nog ver naar Parijs ;-)
Ik heb soms het idee dat Pidcock nog net een stukje beter is, hij heeft zijn lichaam gewoon mee. Kleiner en daardoor ook lichter.
mja, op die manier is het verschil vooral afhankelijk van het parcours, met name hoe lang de klimmen zijn. De krachtexplosies van 1-5 minuten van MvdP zijn echt bijzonder, en wat het afmaakt is het snelle herstel tussen die efforts.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Vandaag was het ook een zeer spannende race. En Nino was zeker niet verkeerd bezig.
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Mike123 schreef: zo 15 mei 2022, 22:37 Vandaag was het ook een zeer spannende race. En Nino was zeker niet verkeerd bezig.
Dat was het zeker .
scottpaul
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: do 14 november 2013, 12:08
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Pro

Geweldige race gezien gisteren met een uitmuntende Schurter en een winnende Pidcock.
Ook Dascalu was outstanding!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

"GIRMAY VERSLAAT VAN DER POEL!"

"Hij schrijft geschiedenis door als eerste donkere renner een rit in een grote ronde te winnen" 

Tja....
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Siejenouwel.....drank maakt meer kapot dan je lief is :lol: :lol: :lol:

"Eritreeër kreeg dinsdag tijdens de huldiging voor zijn winst van de tiende etappe de kurk van een fles prosecco hard in zijn linkeroog"

Is natuurlijk niets leuks aan....maar ik kon m'n lach toch niet in houden :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

haha en helemaal nu hij niet van start gaat in de volgende etappe. Best wel knullig eigenlijk. Doe je maanden alles goed, je wint en dan nekt de kurk van een fles je tijdens de huldiging haha.

Overigens vond ik zijn manier van koersen nog niet heel aantrekkelijk om naar te kijken. Hij bleef het wiel van Mathieu houden, zonder zelf aan te vallen of iets te doen. Als zij beide hadden kunnen samenwerken hadden ze in de etappe dat De Gendt won, ook beide kunnen sprinten voor de zege.

Denk dat hij nog iets teveel onder de indruk van Mathieu is. Hopelijk geeft zijn overwinning op Mathieu hem het zelfvertrouwen om ook gewoon vol in de aanval te gaan en samen met Mathieu te rijden.
#Skraleanjers
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

MvdP is iig de rest van deze Giro van de Eritreeër af :-q het ging naar mijn idee steeds meer op profiteren lijken en 5jaar jonger dan vdP :-{
Dus wat één kurkje wel weer kan doen :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Profiteren van een ander is nog steeds niet verboden in het wielrennen.
Niet onder de indruk zijn van VdP lijkt mij lastig, maar goed ik ben dan ook amateur😉

VdP heeft onderweg teveel pijlen afgeschoten en kwam daardoor te kort in de sprint.
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Heeft hij niet een gat van een minuut dicht moeten rijden vanwege mechanisch malheur?
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Waar was van der Poel vandaag in de sprint? Of doet hij niet mee aan de massa sprints? (zoals van Aert dat wel doet)
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Rayb81 schreef: wo 18 mei 2022, 21:51 Waar was van der Poel vandaag in de sprint? Of doet hij niet mee aan de massa sprints? (zoals van Aert dat wel doet)
Van der Poel had al aangegeven dat hij vandaag niet ging meedoen om de winst.
Werd op Eurosport gezegd.
Misschien morgen?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Morgen lijkt mij inderdaad wel een rit voor VdP :lol:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Mathieu is lekker bezig op z'n mountainbike :-q

https://www.strava.com/activities/7313116572
Plaats reactie