Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

De wijziging in het parcours schijnt gedeeld te zijn door de organisatie.
Real men think straight and flat are boring :-D
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Een beetje dom … maar dat komt in de beste Nederlandse kringen voor …
Lekker fietsen!
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

Ik begrijp hier echt helemaal niets van, en dan nu ook de communicatie vanuit vd Poel en zijn bondscoach. Reageren op een tweet van Thijs Zonneveld.. Maarja, lijkt mij na zo'n uitval ook zwaar als je niet je familie als support om je heen kunt hebben.

Lijkt erop dat die 2 waarschijnlijk toch niet zo goed op elkaar ingespeeld zijn als verwacht.
Mtbz-Limburg
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 25 mei 2018, 11:12

Steelboy schreef: ma 26 juli 2021, 11:13 Wel heeeel vreemd dat er net voor de wedstrijd nog een aanpassing aan een parcours gedaan wordt... Als dat daadwerkelijk het verhaal is, kán ik me voorstellen dat MVDP er vanuit ging (of iig in zijn hoofd had) dat ie de eerste ronden redelijk relaxt daar af kon rijden.
Dat doen ze dat ze voorzichtig kunnen trainen en niet op volle snelheid hoeven te pakken.En de vrouwen die rijden wel met de ramp tijdens de wedstrijd.En die trainden ook op dezelfde dagen als de mannen.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

aurelius schreef: ma 26 juli 2021, 11:48
(En iedereen had evenveel last van dat ontbrekende plankje, anderen waren er alleen beter op voorbereid? Of beter geinformeerd, of minder vergeetachtig, of beter geoefend, of 'makkelijker materiaal' (dropper), of minder risco genomen/voorzichtiger geweest het eerste rondje. Whatever, allemaal achteraf makkelijk praten. Over 3 jaar weer een kans. MvdP kennende is 'ie er nu nog meer op gebrand dan dat 'ie al was? De ontbrekende scalp?).
Vergeetachtig? Als je met een jetlag midden in jou nacht probeert scherp te zijn.

Maar goed de rest was wel uitgeslapen. Over 3 jaar weer een kans. :-q
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Is dat zo,dat het plankje er morgen bij de Dames er wel ligt🤔? Dat vind ik dan toch wel een declassering voor het niveau en professionalisme van de Dames, als je ziet hoe oa. Neff er in het testevent vanaf vlogen,of of was dat op een ander punt? Wie niet durft te springen kan toch altijd de B-lijn kiezen?
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Hij blijkt dan toch niet buitenaards maar een rasechte Nederlandse MTB'er: compleet gewend geraakt aan plankjes/aflopen achter een drop. :winkie:

Na 2 evenementen heeft de KNWU besloten dit najaar een nieuwe trainingsmodule aan te burden: geheugentraining... :bier:
Laatst gewijzigd door cheeta op ma 26 juli 2021, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

Afbeelding
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Er zijn goden die vergeten te wisselen op 10km Olympisch schaatsen...

Er zijn godinnen die vergeten te tellen hoeveel rijdsters je voor je hebt tijdens een Olympische wegrace...

En er zijn goden die vergeten dat er een plankje tijdens een drop is weggehaald...

Zeer zuur, maar dat is topsport en dan blijken het ook gewoon slechts mensen te zijn.

Nu maar duimen dat Matthieu er alleen met wat kleerscheuren en een ietwat gedeukt ego is uitgekomen.

Wel mooi dat de andere BWR heeft gewonnen. Die kreet wil ik dus vanaf nu nooit meer op het forum lezen. Anders riskeer je een strafrondje achter Pidcock aan op het Olympische parcours, dan mag je zelf eens ervaren hoe het is om een BWR te zijn :winkie:
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Dizer schreef: ma 26 juli 2021, 13:13 Afbeelding
Ik word hier een beetje triest van. Heb enorm met die gozer te doen. :((
Pollekes
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 08:42
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer en Canyon Stitched (Beide van m'n dochter)

Er onze zeer gewaardeerde bondscoach heeft tijdens die 12 verkenningsronden, Mathieu er niet op gewezen dat hij moest oefenen op het springen, i.p.v. rollen van die drop ?
Waarschijnlijk te druk geweest met allerlei randzaken en niet met de renners op het parcours actief geweest. :roll:
Training is like fighting with a gorilla.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Uhm waarom zou Pidcock een bwr zijn? Dat zijn eigenlijk al die xc racers :wink: Ze doen echter dingen met hun xc bike waar menig enduro Rider moeite mee zou hebben.

Ook jammer dat niemand een baggy draagt ... 8)

Maar effe ontopic. Wat zegt het als MvdP kiest om niet te springen als iedereen dat wel doet? Toch niet zo zeker van zijn zaak? Vond hij het een te groot risico? Toch een kwestie van niet de beste techniek? Ik bedoel maar ... alle andere mtbers reden wel de drop/schans ... Dan zegt het toch wat als hij dat als enige niet doet ... :~
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

Pollekes schreef: ma 26 juli 2021, 13:35 Er onze zeer gewaardeerde bondscoach heeft tijdens die 12 verkenningsronden, Mathieu er niet op gewezen dat hij moest oefenen op het springen, i.p.v. rollen van die drop ?
Waarschijnlijk te druk geweest met allerlei randzaken en niet met de renners op het parcours actief geweest. :roll:
Ja precies dat begrijp ik ook niet. Het is maar geneuzel achteraf, maar wellicht had de coach hier toch wel een grotere rol in kunnen spelen. Was niet gebeurd onder van der Gaal :winkie:
vibemaker schreef: ma 26 juli 2021, 13:35
Dizer schreef: ma 26 juli 2021, 13:13 knip
Ik word hier een beetje triest van. Heb enorm met die gozer te doen. :((
Zoals Doornbos het altijd zegt; van hero naar zero.
Laatst gewijzigd door Dizer op ma 26 juli 2021, 13:48, 2 keer totaal gewijzigd.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Stunning schreef: ma 26 juli 2021, 13:25 Er zijn goden die vergeten te wisselen op 10km Olympisch schaatsen...
Correctie: Sven deed het goed, Kemkers stuurde hem op het laatste moment verkeerd.
Bicycle, bicycle, bicycle
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Als je dan de YouTube filmpjes van dat Mandarijnse meisje ziet met haar coach ... Dat is heel wat meer voorbereiding. Kan MvdP wel zeggen dat hij het parcours kon dromen maar dat is dan helaas een nachtmerrie geworden ...
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie