Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Het viel mij op dat de vrouwen juist veelvuldig de Dropper post gebruikten. Bijna bij elke technische zone/afdaling/passage stond die laag.

Ik heb het filmpje van Neff opgenomen en ze heeft wel degelijk de Dropper naar beneden hier.

Zal eens kijken of ie te posten is.

https://m.pinkbike.com/video/539901/
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Ja, ongelofelijk knap toch hoe ze 'm daar nog op weet te vangen?👍Maar zonder de dropper naar beneden had ze nooit haar zwaartepunt ver genoeg naar achter en daarna naar beneden kunnen brengen om een overslag te voorkomen!👍
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ja idd daarom had ik dit filmpje ook opgenomen. Om in mijn fiets groep (vnl reet fietsers :tong ) te bewijzen dat een Dropper wel degelijk verschil kan maken. :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zullen we de wedstrijd vd dames verder hier bespreken?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

:-q
ThaSingleTrackMastah schreef: wo 28 juli 2021, 14:50 Zullen we de wedstrijd vd dames verder hier bespreken?
:-q doen we!
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 28 juli 2021, 14:50 Zullen we de wedstrijd vd dames verder hier bespreken?
Ja en nee .. het ging nog steeds om het gevalletje plank weg, Dropper pech .. :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

MvdP gaat WK rijden in Val di Sole!

Wie weet kan hij daar eremetaal halen
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Iemand vandaag nog het EK XC gevolgd?
Ik vond het parcours toch wel echt een afgang voor de sport.

Zag bij de heren ook niet veel top namen, iemand een idee waarom deze allemaal verstek lieten gaan?
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Ik heb beide wedstrijden gezien via de Eurosport player. Het parcours was misschien niet wat je normaal verwacht van een mountainbike wedstrijd, echter vond ik voor een keer niet verkeerd. Er zat wel van alles wat in klimmen, afdalen en i.p.v. een rock garden meerdere trapafdalingen. Vooral bij de mannen waren de toppers afwezig, dit omdat veel kozen voor een training in voorbereiding voor het WK over 2 weken.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Rayb81 schreef: zo 15 augustus 2021, 21:54 Iemand vandaag nog het EK XC gevolgd?
Ik vond het parcours toch wel echt een afgang voor de sport.

Zag bij de heren ook niet veel top namen, iemand een idee waarom deze allemaal verstek lieten gaan?
Milan en Mathieu waren niet mee ivm voorbereiden op het WK, dat was met meer renners zo. EK telt natuurlijk lang niet zo zwaar mee als het WK..

Parcours afgang voor de sport...dat dachten wij en de renners ook... dit bleek toch echt anders dan gedacht.. toen de renners de eerste rondjes gedaan hadden kwamen ze toch terug met een fors bijgestelde mening..
Ik ben mij er eentje...
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

D-man schreef: di 17 augustus 2021, 08:55
Rayb81 schreef: zo 15 augustus 2021, 21:54 Iemand vandaag nog het EK XC gevolgd?
Ik vond het parcours toch wel echt een afgang voor de sport.

Zag bij de heren ook niet veel top namen, iemand een idee waarom deze allemaal verstek lieten gaan?
Milan en Mathieu waren niet mee ivm voorbereiden op het WK, dat was met meer renners zo. EK telt natuurlijk lang niet zo zwaar mee als het WK..

Parcours afgang voor de sport...dat dachten wij en de renners ook... dit bleek toch echt anders dan gedacht.. toen de renners de eerste rondjes gedaan hadden kwamen ze toch terug met een fors bijgestelde mening..
Dat het parcours als zwaar werd ervaren (naar ik begrijp voor een belangrijk deel door de weersomstandigheden) wil nog niet zeggen dat het een reclame was voor de huidige stand van de sport. Kan er niet helemaal over oordelen want heb maar eenvpaar minuten gezien. Dat ik zo snel afhaakte is misschien veelzeggend, voor mij dan.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

vibemaker schreef: di 17 augustus 2021, 09:10
D-man schreef: di 17 augustus 2021, 08:55

Milan en Mathieu waren niet mee ivm voorbereiden op het WK, dat was met meer renners zo. EK telt natuurlijk lang niet zo zwaar mee als het WK..

Parcours afgang voor de sport...dat dachten wij en de renners ook... dit bleek toch echt anders dan gedacht.. toen de renners de eerste rondjes gedaan hadden kwamen ze toch terug met een fors bijgestelde mening..
Dat het parcours als zwaar werd ervaren (naar ik begrijp voor een belangrijk deel door de weersomstandigheden) wil nog niet zeggen dat het een reclame was voor de huidige stand van de sport. Kan er niet helemaal over oordelen want heb maar eenvpaar minuten gezien. Dat ik zo snel afhaakte is misschien veelzeggend, voor mij dan.
Ik stond in de post en heb de renners gesproken, dat je het zo ervaart op TV snap ik volkomen, die inschatting maakten wij ook vanaf de foto's/beelden van het parcours als ook de renners. Dus in die zin geen goede reclame. Feit was dat de renners er na hun eerste trainingsrondjes toch anders over dachten. Goede reclame voor de sport als je het zo ervaart op TV? Nee.. Was de praktijk anders? Ja..
Ik ben mij er eentje...
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

D-man schreef: di 17 augustus 2021, 09:19
vibemaker schreef: di 17 augustus 2021, 09:10

Dat het parcours als zwaar werd ervaren (naar ik begrijp voor een belangrijk deel door de weersomstandigheden) wil nog niet zeggen dat het een reclame was voor de huidige stand van de sport. Kan er niet helemaal over oordelen want heb maar eenvpaar minuten gezien. Dat ik zo snel afhaakte is misschien veelzeggend, voor mij dan.
Ik stond in de post en heb de renners gesproken, dat je het zo ervaart op TV snap ik volkomen, die inschatting maakten wij ook vanaf de foto's/beelden van het parcours als ook de renners. Dus in die zin geen goede reclame. Feit was dat de renners er na hun eerste trainingsrondjes toch anders over dachten. Goede reclame voor de sport als je het zo ervaart op TV? Nee.. Was de praktijk anders? Ja..
Fair enough. Toch jammer dan. Had het idee dat het rondje in elkaar was gezet door de plaatselijke vvv.
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

MvdP blijft last houden van rugpijn, aldus laatste info. Brak zelfs trainingstage eerder af.
Duimen dat hij tijdens WK pijnvrij kan rijden.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

vibemaker schreef: di 17 augustus 2021, 09:22
D-man schreef: di 17 augustus 2021, 09:19

Ik stond in de post en heb de renners gesproken, dat je het zo ervaart op TV snap ik volkomen, die inschatting maakten wij ook vanaf de foto's/beelden van het parcours als ook de renners. Dus in die zin geen goede reclame. Feit was dat de renners er na hun eerste trainingsrondjes toch anders over dachten. Goede reclame voor de sport als je het zo ervaart op TV? Nee.. Was de praktijk anders? Ja..
Fair enough. Toch jammer dan. Had het idee dat het rondje in elkaar was gezet door de plaatselijke vvv.
Mijn laatste zin was dan ook; doet niets af aan de prestatie van ' onze' Anna's'.
Natuurlijk was het geen 'walk in the park' maar dat kwam waarschijnlijk door de hoge temperatuur en de hoge snelheden, plus dat er wel wat glooiend hoogteverschil in zat. Niet door de technische moeilijkheden van het parcours. Ik heb geen technische stukken gezien (op tv dan) waar ik me achter de oren zou krabben om er af te gaan. Dat was in Tokio en de Worldcup's wel anders..........
En ik (maar dat is mijn persoonlijke mening ) vind dat een kampioenschap wel een afspiegeling moet zijn van de gewone wedstrijden. Bij het voetbal, of welke andere sport ook gaan ze ook niet bij het EK/WK op een kleiner veld/ met grotere doelen spelen🤔.
Maar ik baseer me uiteraard alleen maar op wat ik op Tv gezien heb, en dat leek op een parcours zoals we pak 'm beet ,10-15 jaar terug tegenkwamen.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Plaats reactie