Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Het is geen abc’tje

En ik ben geen betting man, maar als ik de track record van MvdP met die van Flueckiger vergelijk zou ik ook eerder op Matthieu inzetten. Ik vind Pidcock dan wel weer gevaarlijk met zijn specifieke kwaliteiten. Hoeveel last heeft die van zijn val? En vlak Schurter niet uit, hij domineert dit jaar niet zoals voorheen, maar voor hem zal ook maar 1 wedstrijd tellen dit jaar, kan hij nog pieken op het ultieme moment?

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

ik denk dat het een mooie strijd zal worden tussen die pidcock, flu en vdp. Ik verwacht eigenlijk geen grote sprongen van nino.. ik ben bang dat zijn tijd voorbij is, maar die heeft een prachtige carrière om op terug te kijken (inc een gouden plak de vorige keer).
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Flueckiger heeft vandaag gewonnen, nino is 5e op 1:20 en Pidcock is niet gefinisht.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Het is niet voorspelbaar denk ik.

Hoe vaak heeft er bij de OS al niet een outsider gewonnen die niemand direct op het oog had.

Nu is het wel zo garanties uit het verleden bieden enige zekerheid voor de toekomst, maar toch...

Ik vind het een lastige.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Weke rol gaat het weer spelen op de OS. Als het daar snik heet gaat worden bij vochtigheidsgraad van 98%..
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Jurriaan schreef: ma 5 juli 2021, 10:59 Weke rol gaat het weer spelen op de OS. Als het daar snik heet gaat worden bij vochtigheidsgraad van 98%..
^hierdoor vind ik Avancini de belangrijkste outsider.

Maar een Mathieu in topvorm is gewoon onklopbaar, maar omdat hij af en toe laat zien ook gewoon mens te zijn blijft het erg spannend in welke vorm hij aan de start verschijnt.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ik ben geen gokker, maar ik gok erop dat het een spannende wedstrijd wordt :P
Weet iemand al een datum en een tijd?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

Datum en tijd: ma 26 juli 8.00 - 10.00 uur Nederlandse tijd (bron NOS)
Locatie: Izu MTB-course
Cross-country heren
Medaille-uitreiking crosscountry heren
Datum en tijd: di 27 juli 8.00 - 10.00 uur
Locatie: Izu MTB-course
Cross-country voor dames
Overwinningsceremonie cross-country dames
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4286
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Jurriaan schreef: ma 5 juli 2021, 10:59 Weke rol gaat het weer spelen op de OS. Als het daar snik heet gaat worden bij vochtigheidsgraad van 98%..
Dat vraag ik me ook af! Als ik al een zwakte bij MvdP kan ontdekken is dat het weer en vooral de verandering ervan.
Hij gaat hem echt niet "even" winnen daar!

Ik wil geen open deuren intrappen maar doe het toch :bier:
De OS is een andere wedstrijd, er kunnen er zeker 6 a 7 winnen! Er zijn er die gooien alles op de OS en offeren het hele seizoen op.
Dat heb je vrijwel bij elke olympische sport. Pak even de lijst met nederlandse gouden medaille winnaars en stel je voor waar of je die ook zou kennen zonder...... Heel veel niet!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Er zullen er meer zijn die in topvorm aan de start verschijnen.
Stel, de vorm is goed, dan speelt vooral 'wie het beste bij het parcours past' (en je moet geen pech krijgen).
Bij heel veel steile lange klimmen zullen bv Pidcock en Mathias Flückiger in het voordeel zijn.
Zijn er minder hm's, en zijn het hm's die je op de macht kunt knallen, dan kan MvdP er zijn ei weer beter op kwijt.
Wat dat betreft heb ik geen idee wat Tokio voor een parcours is.

Ze hadden de gelegenheid om er afgelopen jaar te komen kijken en komen rijden, MvdP heeft dat toen niet gedaan.
Ben dus zeer benieuwd: wat is het voor een parcours, en 'past' het MvdP? Wat kan hij daar verwachten?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
fedaia
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 15:14

Enkele klimmen zijn heel steil, maar niet heel lang. Technisch uitdagend met grote drops en rock gardens. Enkele profs zijn er met het test event flink gecrasht.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

aurelius schreef: ma 5 juli 2021, 15:45 Er zullen er meer zijn die in topvorm aan de start verschijnen.
Stel, de vorm is goed, dan speelt vooral 'wie het beste bij het parcours past' (en je moet geen pech krijgen).
Bij heel veel steile lange klimmen zullen bv Pidcock en Mathias Flückiger in het voordeel zijn.
Zijn er minder hm's, en zijn het hm's die je op de macht kunt knallen, dan kan MvdP er zijn ei weer beter op kwijt.
Wat dat betreft heb ik geen idee wat Tokio voor een parcours is.

Ze hadden de gelegenheid om er afgelopen jaar te komen kijken en komen rijden, MvdP heeft dat toen niet gedaan.
Ben dus zeer benieuwd: wat is het voor een parcours, en 'past' het MvdP? Wat kan hij daar verwachten?
Pinkbike artikel met youtube filmpje over het parcour:

https://www.pinkbike.com/news/everythin ... ourse.html

Test track foto's:

https://www.pinkbike.com/news/rio-de-ja ... -2015.html
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Deze (Filipijnse) gast heeft ook wat (rommelige) video's vd trail in Tokyo

https://www.youtube.com/watch?v=EVDEK6iy3EY ...... luister even goed op 3:42 :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Toch gok ik om een subtopper waarbij precies die ene dag alles op zijn plek valt.
Temperatuur is wel in het nadeel van MVDP denk ik maar begrijp dat hij er al de 15e heen gaat.
Have fun!
Rinse.
fedaia
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 15:14

Wereldbekers zijn een mooie afspiegeling van de sterkte van alle bikers. Het zijn er zo weinig dat ze niet of nauwelijks hoeven in te houden met het oog op de OS. Die inspanningen passen prima in een opbouw naar de OS. Dat is bij wielrenners wel anders waar ze wel gericht keuzes moeten maken in de hele jaarkalender volop wedstrijden.

Dus Nino Schurter is simpelweg wat minder dan voorheen. De druk om in dat team te presteren is enorm (Lars Forster toont zich niet echt) en hij zou maar wat graag antwoorden op het presteren van de youngsters. Dat laat hij echt niet na om zogenaamd wat over te houden voor de OS. Maar hij zal zeker niet kansloos zijn.
Plaats reactie