Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

suravida schreef: di 12 februari 2019, 14:42 Briljant! (En ik durf het bijna niet te vragen, maar waarom rijdt vdp eigenlijk voor NL?)
Omdat hij de Nederlandse nationaliteit heeft.
Ride like you stole it
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Gravelmarc schreef: di 12 februari 2019, 15:44
suravida schreef: di 12 februari 2019, 14:42 Briljant! (En ik durf het bijna niet te vragen, maar waarom rijdt vdp eigenlijk voor NL?)
Omdat hij de Nederlandse nationaliteit heeft.
Hoe simpel kan het zijn :lol:

Blijft niettemin bijzonder dat iemand die is geboren in Belgie, er op school heeft gezeten, met een vrij stevig Vlaams accent spreekt én nog steeds in Belgie woont voor NL rijdt. Oftewel mijn vraag: wat zijn de eigenlijke redenen om voor NL te rijden? Betere beloning? Makkelijker te plaatsen voor de Spelen? Belastingvoordeel?
Geen aanval op VDP, maar ik vindt de situatie curieus en ben niet heel goed thuis in het hoe en waarom van de topsport, vandaar mijn vraag. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

suravida schreef: di 12 februari 2019, 15:58
Gravelmarc schreef: di 12 februari 2019, 15:44

Omdat hij de Nederlandse nationaliteit heeft.
Hoe simpel kan het zijn :lol:

Blijft niettemin bijzonder dat iemand die is geboren in Belgie, er op school heeft gezeten, met een vrij stevig Vlaams accent spreekt én nog steeds in Belgie woont voor NL rijdt. Oftewel mijn vraag: wat zijn de eigenlijke redenen om voor NL te rijden? Betere beloning? Makkelijker te plaatsen voor de Spelen? Belastingvoordeel?
Geen aanval op VDP, maar ik vindt de situatie curieus en ben niet heel goed thuis in het hoe en waarom van de topsport, vandaar mijn vraag. :-q
Geen idee of er een sportieve reden is. Formeel ben je door inwoner van België te zijn, nog steeds niet een Belg.

Je nationaliteit erf je van ouders. Dus vdpoel kan ook een Franse nationaliteit hebben, hoeft niet.
Als hij voor België zou willen uitkomen had hij dus afstand van nl moeten doen. Als nl kan hij niet uitkomen onder belgische vlag.
Hier in regio Zuid-Limburg wonen ook veel mensen uit nl in Duitsland of België en blijven gewoon Nederlander, andersom ook. Pas als je een verzoek doet tot naturalisatie kun je in een ander land weer een nieuwe nationaliteit aanvragen.
Mijn neefjes zijn ook net over de grens in Duitsland geboren, wonen er al hun hele leven en zijn ook gewoon Nederlander. Simpelweg omdat hun ouders dat zijn.

Als we alleen naar het inwoonland zouden kijken zouden er in het profwielrennen een heleboel monargasken rond rijden in het peleton.
Ride like you stole it
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Van die Monegasken heb ik dan ook wel een vermoeden waarom ze dat zijn geworden ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

suravida schreef: di 12 februari 2019, 16:21 Van die Monegasken heb ik dan ook wel een vermoeden waarom ze dat zijn geworden ;-)
Ja, vanwege het mooie heuvelachtige trainingsgebied in de buurt😂
Ride like you stole it
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Oh, ik dacht het lekkere weer :lol:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

En als je een beetje een leuk appartementje hebt op de juiste plek dan kan je 1x per jaar je balkon verhuren voor ontiegelijk veel geld als dan toevallig de GP van Monaco is in dat weekend. Maar nu dwaal ik af.
DoubleOne
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 12 december 2012, 15:25

Gravelmarc schreef: di 12 februari 2019, 16:12
suravida schreef: di 12 februari 2019, 15:58

Hoe simpel kan het zijn :lol:

Blijft niettemin bijzonder dat iemand die is geboren in Belgie, er op school heeft gezeten, met een vrij stevig Vlaams accent spreekt én nog steeds in Belgie woont voor NL rijdt. Oftewel mijn vraag: wat zijn de eigenlijke redenen om voor NL te rijden? Betere beloning? Makkelijker te plaatsen voor de Spelen? Belastingvoordeel?
Geen aanval op VDP, maar ik vindt de situatie curieus en ben niet heel goed thuis in het hoe en waarom van de topsport, vandaar mijn vraag. :-q
Geen idee of er een sportieve reden is. Formeel ben je door inwoner van België te zijn, nog steeds niet een Belg.

Je nationaliteit erf je van ouders. Dus vdpoel kan ook een Franse nationaliteit hebben, hoeft niet.
Als hij voor België zou willen uitkomen had hij dus afstand van nl moeten doen. Als nl kan hij niet uitkomen onder belgische vlag.
Hier in regio Zuid-Limburg wonen ook veel mensen uit nl in Duitsland of België en blijven gewoon Nederlander, andersom ook. Pas als je een verzoek doet tot naturalisatie kun je in een ander land weer een nieuwe nationaliteit aanvragen.
Mijn neefjes zijn ook net over de grens in Duitsland geboren, wonen er al hun hele leven en zijn ook gewoon Nederlander. Simpelweg omdat hun ouders dat zijn.

Als we alleen naar het inwoonland zouden kijken zouden er in het profwielrennen een heleboel monargasken rond rijden in het peleton.
In een interview heeft hij aangegeven dat dit voor twee redenen is:
- Adrie is een fiere Nederlander die Nederlandse kinderen wil
- bij de jeugd is/was de concurrentie om de nationale selectie te halen in Belgie groter dan in Nederland
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Op zich is die een Nederlander want dat is inderdaad zijn nationaliteit.

Maar ja .. het gemiddelde van een Fransoos en een Nederlander nemen .. en je komt al snel in België terecht :P
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5490
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

eerste koers op de weg ook gelijk prijs ...... paar crossjes winnen, even skiën, nog een paar crossjes winnen, even naar Turkije, koersje winnen..... :o

https://www.wielerflits.nl/nieuws/mathi ... ent-558361
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Briljant...
Maar zometeen voor het 'echie', tegen de hele grote mannen en ploegen, tijdens de klassiekers.
Maar het blijft briljant...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4314
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

aurelius schreef: do 21 februari 2019, 15:14 Briljant...
Maar zometeen voor het 'echie', tegen de hele grote mannen en ploegen, tijdens de klassiekers.
Maar het blijft briljant...
Dat EK op de weg was ook geen slechte prestatie vond ik.

Al moet je inderdaad altijd afwachten hoe het in de grote klassiekers gaat. Daar liggen de kaarten weer anders.
Hij heeft er wel het zware wieller postuur voor net al V Aert overigens. Ik hoop twee mooie klassieker aanwinsten.

Hopelijk gaat het op de MTB dit jaar ook nog een stapje beter. Het zou wel echt heel knap zijn! Hij is feitelijk de eerste die voorals nog in alle drie de diciplines goed scoort.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5490
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Cube-Elite schreef: do 21 februari 2019, 15:25 Hopelijk gaat het op de MTB dit jaar ook nog een stapje beter. Het zou wel echt heel knap zijn! Hij is feitelijk de eerste die voorals nog in alle drie de diciplines goed scoort.
Ja, en dat is zo veel indrukwekkender dan veel mensen inzien. Als je ziet dat op de EKZ cross in Badel David van der Poel al Lars Forster weg rijdt dan valt op verschillende disciplines heel moeilijk op hoog niveau te combineren zijn. Vermoed eigenlijk dat alleen Sagan en VdP dit kunnen
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4314
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Het heft wellicht ook wel met tempratuur te maken. Niet elk lichaam kan tegen de warmte en andersom.
Ik ga zelf vanaf een graad of 10/12 ook veel beter rijden en wordt niet veel slechter als het oploopt tot 35.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Ik begin pas net de basis van goede training een beetje te begrijpen. Denk ik.
Het wordt me daardoor ook steeds duidelijker hoe bijzonder het is dat MvdP zo presteert in 3 disciplines die zo ontzettend verschillend zijn.
Legendarisch.
Plaats reactie