Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Ronse is verdomd zwaar, TV toont niet de zwaarte van het parcours.
Heb er vroeger zelf ook eens gereden bij droog weer periode, en raakte het parcours niet rijdend rond.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3298
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

De dag erna waren de echte toppers niet aanwezig, dus had hij aan zijn iets mindere vorm genoeg.:-)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef: ma 16 december 2019, 19:45 Ik denk dat zelfs VDP wel eens een mindere dag heeft. En het dan een beetje laat schieten. Of dat dan die stage is. Dat zal zeker een rol spelen. Maar dan is het vreemd dat een dag later wel top is. Had waarschijnlijk zomaar ook andersom kunnen zijn.
Rugklachten en impact van zwaar traingsblok i.c.m. loodzwaar parcours en Aerts in topvorm. Was dit een hardbevroren speelrondje geweest had ie waarschijnlijk ook op 80% wel gewonnen, maar ja het kan geen feest blijven.

Dat "laten lopen" als het r#k gaat is zeer waarschijnlijk de redding voor zijn lichaam en de reden dat hij een jaar door in drie disciplines top kan zijn, iets dat niemand anders voor elkaar krijgt.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Wat een spektakel stuk, de ronde om de Citadel van Namen. De beste renner heeft gewonnen.
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Jurriaan schreef: di 24 december 2019, 10:21 Wat een spektakel stuk, de ronde om de Citadel van Namen. De beste renner heeft gewonnen.
Wat regen kan doen, zeker daar!
Voor mij reden om netjes binnen te blijven :-{
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Naast trailrunnen is veldrijden onder dergelijke omstandigheden naar mijn mening geweldig. Als goed bedoelde amateur kom ik tot de rondjes op de plaatselijke vuilnisbelt. Wat een spektakel is dat, om glibberend en glijdend je weg te vinden, met 33mm bandjes onder je.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Nou, wat een wedstrijd was dat zeg. Echt geweldig genoten van het duel tussen Van der Poel en Aerts. Maar ook van de strijdende renners daarachter. Technisch bijzonder lastig onder die omstandigheden en dan zitten ze ook nog tegen onderkoeling aan. Iserbyt moesten ze op driekwart van de wedstrijd van zijn fiets tillen, die wist niet meer wat 'ie aan het doen was.

Je ziet hier ook echt wat voor een liefhebber Van der Poel is. Hij zat te rillen van de kou maar had ook genoten. En wilde de wedstrijd ondanks tegenslag persé winnen. Een voorbeeld voor velen! :-q
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Jurriaan schreef: di 24 december 2019, 10:32 Wat een spektakel is dat, om glibberend en glijdend je weg te vinden, met 33mm bandjes onder je.
Dat heeft Van Aert moeten bekopen met een gebroken rib na de glijpartij in de afdaling. Het is nog onzeker of hij donderdag meedoet in Zolder.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Mooie is dat Wout van Aert groen licht heeft gekregen van de doktoren om weer te mogen gaan veldrijden , verwacht niet dat hij gelijk vooraan mee strijdt ,maar ik vindt het meer een "belager " voor MvdP . Neemt niet weg dat ik de heren niet na doe , misschien in mijn jongere jaren wel :)
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Jan the Man schreef: di 24 december 2019, 12:32
Jurriaan schreef: di 24 december 2019, 10:32 Wat een spektakel is dat, om glibberend en glijdend je weg te vinden, met 33mm bandjes onder je.
Dat heeft Van Aert moeten bekopen met een gebroken rib na de glijpartij in de afdaling. Het is nog onzeker of hij donderdag meedoet in Zolder.

Ciao,
Jan
Aerts...... Toon van voren :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

yo-eddy schreef: za 28 december 2019, 21:14 Mooi interview......

https://www.bndestem.nl/wielrennen/math ... 1fFYoSFUYU
Ja, mooi! :-q
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Wat ik hoorde in de uitzending van 26dec over vd Poel:

- Vetpercentage 5,2 %
- VO2max 89

:o
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Rayb81 schreef: zo 29 december 2019, 02:19 Wat ik hoorde in de uitzending van 26dec over vd Poel:

- Vetpercentage 5,2 %
- VO2max 89

:o
Ja, hij gaf aan dat hij van nature makkelijk een laag vetpercentage had .... maar 5,2 in de winter is behoorlijk extreem inderdaad. VO2max is ook niet mis.
Gast is een freak of nature :winkie:

Hij zei ook al dat ie minder explosief was en meer op duur had getraind ivm voorjaar op de weg, was verder "wel tevreden" over zijn conditie.

Zijn trainer zegt ook altijd dat hij extreem snel reageert op trainingsprikkels en een bizar snel herstel kent, na Namen gaven alle deelnemers aan wel een jasje te hebben uitgedaan, alleen VdP zegt 4 dagen later doodleuk dat hij het idee heeft wel volledig hersteld te zijn ....... Moedeloos word je van zo'n gast :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

[/quote]
....... Moedeloos word je van zo'n gast :bier:
[/quote]

🤣🤣🤣
Plaats reactie