Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

prachtige koers ..... Mathieu teleurgesteld in de studio van Sporza ..... en dan als laatste, "ik ben blij als ik volgende week weer op mijn MTB kan springen" :-q :-q :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ja mooi hè :lol:

Hij vindt die urenlange koersen gewoon saai. Heeft ie al weleens gezegd maar je blijft dat terugzien.

En die wil om steeds te koersen breekt hem toch vaker op dan je zou willen of wat moet om de koersen vaker te winnen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

hanjovdberg schreef: zo 4 april 2021, 17:11 Ja mooi hè :lol:

Hij vindt die urenlange koersen gewoon saai. Heeft ie al weleens gezegd maar je blijft dat terugzien.
Hij heeft ook ooit gezegd dat de ronde van Vlaanderen voor hem het belangrijkste doel was, dus ach. Mooie koers. Alpecin deed het niet slecht maar ik denk dat je wel kunt stellen dat de kans dat VDP deze won als hij voor quickstep reed iets groter was. Bij Wout daarentegen werden de laatste 80 kilometer geen bidonnetjes meer gebracht, hakt er ook lekker in. En Asgreen... hij stond al een tijdje 4e bij de bookies en de paar keer dat hij tussentijds aan moest zetten zag je dat er wel wat frisheid in zat. Soms lijkt het inderdaad of VDP wat moeite heeft met een verstandige seizoensopbouw, want waar Asgreen hier min of meer op z'n hoogtepunt van het jaar uit komt is VDP daar door het veldrijden al ruim overheen.

Nu maar lekker niks, en hopelijk niet dezelfde fout maken in de zomer (en lekker na een week die tour uit).
Waar woke is, is vuur
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Ik vrees dat zijn plan om goud te winnen in Tokio niet uitpakt. Slechts 2 MTB wereldbekers, daarna weer een druk programma op de weg en enkele dagen voor de wedstrijd naar Tokio vliegen, aklimatiseren enz, is een denkbaar slechte voorbereiding. Een de tegenstanders zijn geen hobby mountainbikers.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

rokl schreef: di 6 april 2021, 17:32 Ik vrees dat zijn plan om goud te winnen in Tokio niet uitpakt. Slechts 2 MTB wereldbekers, daarna weer een druk programma op de weg en enkele dagen voor de wedstrijd naar Tokio vliegen, aklimatiseren enz, is een denkbaar slechte voorbereiding. Een de tegenstanders zijn geen hobby mountainbikers.
2020 niet op de MTB gereden maar 2019 veruit de sterkste...... z'n fysiek is nog water sterker dan toen en ook technisch pakt hij het vaak snel weer op. Zeker niet kansloos
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Toch zat ‘ie afgelopen jaar veel meer in een MTB-flow. Reed toen meer wedstrijden, meer ritme, Schurter verslagen...
Dit jaar begint ‘ie weer opnieuw, en de focus ligt niet helemaal op de olympische medaille. Die Tour de France en de voorbereiding daarop leidt toch wat af.
Kan goed gaan, zeker bij MvdP, maar de voorbereiding is toch niet 100%.
Maar wie weet, MvdP op 95%, en Schurter die net niet top is, het kan genoeg zijn.
Benieuwd naar zijn eerste wedstrijden, die zullen wel eea verduidelijken.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Het blijft een alleskunner, maar focus is belangrijk. Wk op de weg in Engeland liep helaas ook anders. Ben toch wel optimistisch over zijn kansen en ook al wint hij niet, hij zal een smaakmaker zijn van Tokio!
Hier staat niets.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

aurelius schreef: di 6 april 2021, 22:39 Toch zat ‘ie afgelopen jaar veel meer in een MTB-flow. Reed toen meer wedstrijden, meer ritme, Schurter verslagen...
Dit jaar begint ‘ie weer opnieuw, en de focus ligt niet helemaal op de olympische medaille. Die Tour de France en de voorbereiding daarop leidt toch wat af.
Kan goed gaan, zeker bij MvdP, maar de voorbereiding is toch niet 100%.
Maar wie weet, MvdP op 95%, en Schurter die net niet top is, het kan genoeg zijn.
Benieuwd naar zijn eerste wedstrijden, die zullen wel eea verduidelijken.
Afgelopen jaar (2020) reed ie niet op de MTB, dat was 2019 ;)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Johanson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 21:09

Ja! Zin in. De red bull app op m'n tv werkt briljant, zowelmet live als terugkijken
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Kan niet wachten 8)
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Ik zal de komende shorttracks eens op locatie mogen bekijken :winkie:
Ik ben mij er eentje...
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vlak trouwens Pidcock niet uit.
Finisht vandaag even met 3 min voorsprong op de nummer 2 in een wedstrijd uit de Swiss Cup:

https://youtu.be/fJTjdIL4Vm0?t=5906
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Rayb81 schreef: zo 2 mei 2021, 22:17 Vlak trouwens Pidcock niet uit.
Finisht vandaag even met 3 min voorsprong op de nummer 2 in een wedstrijd uit de Swiss Cup:

https://youtu.be/fJTjdIL4Vm0?t=5906
flinke overmacht! maar verder lastig conclusies uit te trekken, niet het complete world cup veld en qua parcours ook niet te vergelijken met de world cups (en OS).

Maar wel goed om te zien dat je met zo'n voorbereiding toch aardig mee kan doen :D

Ik hoop dat vdP bij zijn world cups even een goede inschatting kan maken of de voorbereiding genoeg is..
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Sterk inderdaad, maar hij komt wedstrijd scherp aan de start na zijn voorjaar op de weg.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie