Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8039
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Gemiste kans, nu VdP geen NL kampioen strandrace is geworden :tong
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Flow&Co schreef: ma 25 februari 2019, 11:08 Ik begin pas net de basis van goede training een beetje te begrijpen. Denk ik.
Het wordt me daardoor ook steeds duidelijker hoe bijzonder het is dat MvdP zo presteert in 3 disciplines die zo ontzettend verschillend zijn.
Legendarisch.
Training speelt natuurlijk ook een rol maar veruit het belangrijkste is de aangeboren aanleg.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Tsjibiti schreef: ma 25 februari 2019, 17:35
Flow&Co schreef: ma 25 februari 2019, 11:08 Ik begin pas net de basis van goede training een beetje te begrijpen. Denk ik.
Het wordt me daardoor ook steeds duidelijker hoe bijzonder het is dat MvdP zo presteert in 3 disciplines die zo ontzettend verschillend zijn.
Legendarisch.
Training speelt natuurlijk ook een rol maar veruit het belangrijkste is de aangeboren aanleg.
ben ik het niet mee eens. verruilt het belangrijkste is de training om de techniek goed te houden en beter te maken. en de toewijding om dit te blijven doen jezelf te blijven motiveren. ja hij heeft echt wel veel aanleg maar alleen aanleg red je het niet mee
downhilldirtbike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
Mijn mountainbike: El Mariachi

Oh nee, toch niet deze discussie weer? :o
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Niemand de ronde van Antalya gevolgd waar vd Poel aan mee deed?

1e etappe won vd Poel in een sprint.
In de 3e etappe, met finish bergop moest vd Poel lossen.
Hij kwam uiteindelijk op 4min na de winnaar over de finish.

Werk aan de winkel dus in het klimmen :-q
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Of hij heeft in de eerste rit zijn sponsor tevreden gehouden en de rest een beetje als training gereden? Lijkt mij sterk dat hij hier volle bak mee doet.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

japie carbon schreef: ma 25 februari 2019, 22:39 Of hij heeft in de eerste rit zijn sponsor tevreden gehouden en de rest een beetje als training gereden? Lijkt mij sterk dat hij hier volle bak mee doet.
Uiteraard gespaard en getraind: de Omloop komende zaterdag en alles wat daarop volgt is even wat belangrijker dan een rondje tegen de B en C garnituur in Turkije. Dat was overigens ook al van tevoren aangekondigd, alleen bleek die eerste etappe redelijk gemakkelijk te overleven. En in zo'n geval moet je natuurlijk pakken wat je pakken kan.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5494
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Har77 schreef: di 26 februari 2019, 10:21
japie carbon schreef: ma 25 februari 2019, 22:39 Of hij heeft in de eerste rit zijn sponsor tevreden gehouden en de rest een beetje als training gereden? Lijkt mij sterk dat hij hier volle bak mee doet.
Uiteraard gespaard en getraind: de Omloop komende zaterdag en alles wat daarop volgt is even wat belangrijker dan een rondje tegen de B en C garnituur in Turkije. Dat was overigens ook al van tevoren aangekondigd, alleen bleek die eerste etappe redelijk gemakkelijk te overleven. En in zo'n geval moet je natuurlijk pakken wat je pakken kan.
VdP rijdt de Omloop niet, verder correct :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Volgens mij is VDP ook niet echt type klimmer.
kort colletje kan hij denk ik nog wel op de macht hard oprijden maar ik verwacht geen overwinningen in Tour bergetappes van hem.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

funride schreef: di 26 februari 2019, 19:03 Volgens mij is VDP ook niet echt type klimmer.
kort colletje kan hij denk ik nog wel op de macht hard oprijden maar ik verwacht geen overwinningen in Tour bergetappes van hem.
Meer een puncher a la Gilbert en van Avermaet...
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

En Valverde…
Man man, wat deed ie dat toch weer mooi vandaag in de ronde van de UAE.

/offtopic
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5494
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

funride schreef: di 26 februari 2019, 19:03 Volgens mij is VDP ook niet echt type klimmer.
kort colletje kan hij denk ik nog wel op de macht hard oprijden maar ik verwacht geen overwinningen in Tour bergetappes van hem.
Juist, daar is hij 10kg te zwaar voor. Korte colletjes op de macht gaat hem prima af (vooral als het moet :wink: ).
Hij lijkt mij ook helemaal niet het type dat ambieert om ronde renner te worden. Ik vermoed een jaar of 10 nog maximaal koersen a la Sagan en dan lekker wat anders gaan doen.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Loknor
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: za 19 mei 2018, 19:56

Rayb81 schreef: ma 25 februari 2019, 21:31 Niemand de ronde van Antalya gevolgd waar vd Poel aan mee deed?

1e etappe won vd Poel in een sprint.
In de 3e etappe, met finish bergop moest vd Poel lossen.
Hij kwam uiteindelijk op 4min na de winnaar over de finish.

Werk aan de winkel dus in het klimmen :-q
Tsja, sprinters/punchers die beter gaan klimmen verliezen bijna altijd hun sterke sprint. Zolang hij een Bosberg over kan rammen is het prima, meer moet je niet willen.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Knap, de conclusies die hier getrokken worden op basis van één etappe :roll:
Loknor
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: za 19 mei 2018, 19:56

Tsja, het is toch niet zo raar om te concluderen dat hij sprinter/puncher is? Lijkt me echt te dol om nu ook te gaan denken dat hij ook in de bergen mee zal kunnen.

Als hij gaat slagen als wegrenner zal dat toch in de voorjaarsklassiekers moeten gebeuren, lijkt me een logische gevolgtrekking geien wat hij heeft laten zien.

Trouwens, dat "lachertje" heeft vandaag ook eens gewonnen. :bier:
Plaats reactie