Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Rayb81 schreef:Wat gaaf zeg.
Net de hele wedstrijd bekeken en jammer dat we hem gedurende de wedstrijd niet in beeld hebben gezien.
Echt een verrassing dat ie opeens in ronde 5 als 12e ligt en vervolgens zelfs plek 8 pakt.

Wat zou hij gedaan hebben als ie vooraan was gestart, misschien wel een mooie strijd tussen Schurter en vd Poel ! pfff :)
Zat achter de grote valpartij bij de start, kwam als nr 120 door, 2:46 achterstand na de 2e ronde en vervolgens slechts 5 seconden verloren op Schurter in de volgende 4 ronden (eindigt met 2:51 achterstand)....... waarbij hij ook nog ruim 100 man heeft ingehaald :o :o :o .......... hoop zo dat hij Albstad gaat rijden i.p.v. met RvB
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

VDP zelf:

“Ik ben fier op deze prestatie, maar anderzijds ben ik ook ontgoocheld. Zonder pech was het podium mogelijk”, aldus Mathieu, die al bij de start werd opgehouden door een val. “Daar begon mijn reeks pech. Ik lag er zelf ook bij en mijn versnellingsapparaat was het grootste slachtoffer. Ik moest het eerste stuk met een zware versnelling afwerken, maar al snel kon ik plekken goedmaken.”

Mathieu kwam onder stoom, maar in ronde twee liep het weer mis. “Op een stuk single track kwam ik hard ten val op mijn elleboog. Ik kon weer verder, maar moest toch even bekomen van de smak. De veer was toen half gebroken, maar er was een punt op het parcours waar ik de toppers steeds zag rijden en ik had het gevoel dat ik tijd goedmaakte. Daar putte ik veel kracht uit.”

Hoog tijd dus om zijn duivels te ontbinden. In ronde vijf, de voorlaatste, zette Mathieu zowaar de snelste tijd van het hele pak neer, met een zevende plek als gevolg. “Ik was solo op weg naar plaats zeven, maar in de slotfase valt mijn ketting nog twee keer af. Uiteindelijk word ik achtste. Een heel goed resultaat gezien mijn startpositie en de pech onderweg.”
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Wat een topprestatie! Zou echt gaaf zijn als hij voor een heel seizoen mtb gaat. Ik was vorig jaar nog sceptisch over zijn deelnames maar nu geloof ik er voor 100% in dat hij Schurter en Absalon het leven goed zuur kan maken. Hopelijk start hij alsnog in Albstadt en maakt hij gebruik van zijn betere startpositie. Als hij gaat overweeg ik zeer serieus ook af te rijden en te gaan kijken.
_eli_
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 13:11
Mijn mountainbike: your dreambike
Contacteer:

https://www.instagram.com/p/BUXTXbGgqob/" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat voor een fully is dat?
Go hard or go home.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Is dat niet een Stevens?

De Jura Carbon Team denk ik.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

nog maar wat cijfertjes, want cijfertjes liegen niet :bier:

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Indrukwekkende prestatie!
Als hij start in de eerste rijen en niet zoveel hinder heeft van het moeten inhalen, wat ook extra energie kost, dan zie ik hem inderdaad wel op het podium eindigen. Potentie zat. Maar... eerst bewijzen, en die startplek binnen de voorste gelederen verdienen.
Dus ook serieus kiezen voor het MTB-en, gericht trainen, 'en het er niet bij doen'.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Idske
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 567
Lid geworden op: wo 29 augustus 2007, 09:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail
Contacteer:

Eerst verdienen?? Wat heeft hij in jouw ogen gister dan gedaan?

Met die uitslag heeft hij verdient dat hij in Albstadt op de 1e (opf net 2e) startrij mag staan. :)
Bikes: Canyon Lux Trail - Canyon Grizl - Cube Agree SL
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Met verdienen bedoel ik dat hij net als ieder ander die goede startplek moet afdwingen obv behaalde resultaten en behaalde UCI-punten. Net als ieder ander dus, niets meer en niets minder. Dus als hij zo doorgaat komen die eerste startrijen zo in zicht :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Erik89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 31 maart 2011, 09:30
Mijn mountainbike: Top Fuel
Contacteer:

aurelius schreef:Met verdienen bedoel ik dat hij net als ieder ander die goede startplek moet afdwingen obv behaalde resultaten en behaalde UCI-punten. Net als ieder ander dus, niets meer en niets minder. Dus als hij zo doorgaat komen die eerste startrijen zo in zicht :-q .
Dat heeft hij toch gisteren gedaan? Begreep dat hij als hij in Altstadt start hij op de tweede startrij staat?
Idske
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 567
Lid geworden op: wo 29 augustus 2007, 09:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail
Contacteer:

aurelius schreef:Met verdienen bedoel ik dat hij net als ieder ander die goede startplek moet afdwingen obv behaalde resultaten en behaalde UCI-punten. Net als ieder ander dus, niets meer en niets minder. Dus als hij zo doorgaat komen die eerste startrijen zo in zicht :-q .
Het hele systeem werkt zo. Hij kan nooit voorgetrokken worden qua startplaats dus vandaar dat ik je opmerking over verdienen niet helemaal snap.

Enigste is dat de bondscoach hem kan selecteren over andere "dedicated" rijders welke meer XC rijden. Daar ben je overigens bondscoach voor om de renners op te stellen waarvan jij denkt dat ze de meeste kansen hebben. Heeft niks te maken met of je er nou helemaal voor gaat of niet. Als hij er dus niet voor wil trainen moet hij dat lekker zelf weten. Hetzelfde als de gok om Lars Boom afgelopen winter op te stellen in verschillnde WB en uiteindelijk het WK.
Bikes: Canyon Lux Trail - Canyon Grizl - Cube Agree SL
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Volgens mij komt er helemaal geen bondscoach aan te pas om mee te doen aan een XC worldcup wedstrijd. Als je genoeg UCI punten hebt mag je gewoon meedoen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Opvallend trouwens dat Fontana op een hardtail maar 20sec langzamer was dan de snelste ronde! :)
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Helaas start vdp in de Ronde van Belgie. Zoals hij afgelopen week liet optekenen maakt ie geen keuze voor veld, mtb of weg maar doet ie wat ie leuk vindt.
Zal met zijn huidige ploeg ook niet makkelijk zijn om 100% mtb te rijden. Jammer maar helaas.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

Er is nog hoop: http://www.bikesight.nl/van-der-poel-op ... -albstadt/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie