Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2951
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Op 2 ronden achterstand
Bird Aeris 9 blurple
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vreemd, tijdens de 1e ronde kwamen Van de Poel en vdH samen door rond de 60e plek.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Van der Poel is een supertalent, en hij merkt nu ook dat er wat meer voorbereidingstijd bij komt kijken om met de top mee te kunnen. Specifiekere trainingen, ervaring opdoen, tijd stoppen in UCI punten verzamelen voor betere startposities. Als hij bereid is die tijd erin te gaan investeren, dan zie ik 'm wel top 20 rijden. Maar top 10, top 5? Dan moet 'ie zich er toch echt op gaan toeleggen, het niet 'erbij' willen doen. Voordat je Schurter, Absalon, momenteel ook Marrot, voorbij streeft, structureel...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

Heb eigenlijk totaal niets gezien of gehoord van de Nederlanders vandaag..
Denk dat Van der Poel gewoon uit koers is genomen vanwege de 80% regel??

Vond het echt een gave wedstrijd om te zien, prachtig parcours en wat een sfeer! Maar het verschil in klasse tussen de echte wereldtoppers en de rest werd vandaag wel heel ernstig duidelijk! :o
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Was een schitterende wedstrijd. En wat een feest weer daar! Als Albstadt en LaBresse volgend jaar weer op opeenvolgende weekenden zijn ga ik maar eens die kant op. Is niet zo heel ver van elkaar af, dus ideaal voor een weekje vakantie tussendoor :D
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1493
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

XC-Mike schreef:Was een schitterende wedstrijd. En wat een feest weer daar! Als Albstadt en LaBresse volgend jaar weer op opeenvolgende weekenden zijn ga ik maar eens die kant op. Is niet zo heel ver van elkaar af, dus ideaal voor een weekje vakantie tussendoor :D
+1 :D Zat ik ook net te denken...
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

En zoals wel al verwacht stuurt Nederland enkel Rudi van Houts naar Rio... :((
Roy1980
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: wo 3 juni 2009, 12:34
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Team 2018 en een Chinees met grote wielen

http://nieuws.nl/sport/20160607/sagan-a ... -naar-rio/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ergens heb ik het gevoel dat er met 2 maten wordt gemeten. Niettemin is de deelname van Sagan goed voor de populariteit van het mountainbiken.
Martinezz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 247
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 18:00
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol sx 29.5

Nee hoor elk land heeft zijn chef de mission voor de olympische spelen deze man of vrouw bepaald wie er gaan en wie niet. Nederland heeft Mauritis Hendriks en die wilt alleen maar medaille kandidaten als je niet goed genoeg bent mag je niet mee.

Bij Slowakije en andere landen zijn ze daar een stuk makkelijker in.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Dat Sagan mee gaat doen is ook extra promotie voor de MTB sport, ik vind het wel leuk dat hij zijn wegrace verruilt voor de MTB wedstrijd. Ben benieuwd hoe ver hij komt. Aandacht zal er zeker voor zijn.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
xharx
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: di 18 maart 2014, 17:27
Mijn mountainbike: Canyon- Grand Canyon AL SLX 8.9

Sagan leuk!
Dat Nederland maar 1 deelnemer afvaardigt vind ik gemiste kans. Als is het maar om die tweede extra ervaring te gunnen op dit niveau. Die neemt ie toch weer mee naar Nederland, nu geef je die aan een ander land dat er eigenlijk heenbracht op heeft.
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

Martinezz schreef:Nee hoor elk land heeft zijn chef de mission voor de olympische spelen deze man of vrouw bepaald wie er gaan en wie niet. Nederland heeft Mauritis Hendriks en die wilt alleen maar medaille kandidaten als je niet goed genoeg bent mag je niet mee.
Lekker motiverend voor je sporters dan... :roll: Doen wel al die jaren hun best om startplekken te verdienen en dan word je zo aan de kant gezet.
Medaille kandidaten zijn er bij het mountainbiken sowieso maar een handje vol op deze aardbol. :lol:

Jolanda Neff las ik doet zowel op bij het mountainbiken als op de weg mee. Ook interessant!
Sportief gezien waarschijnlijk ook een stuk boeiender om te volgen dan de verrichtingen van Sagan.
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Vdp zat alweer op de reetfiets afgelopen weekend
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Van der Poel is op dit moment niet goed genoeg om een rol van betekenis te spelen en mag daarom niet naar de Olympische spelen. Dat geldt voor alle sporters in Nederland en dus ook voor van der Poel. Gun iedereen een deelname aan de Olympische spelen maar zou liever zien dat Michel Butter mee mag doen aan de marathon. Hij heeft zich op 8 seconden niet gekwalificeerd door 2.11.08 te lopen in plaats van 2.11.00 Dat is pas zuur :-{
xharx
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: di 18 maart 2014, 17:27
Mijn mountainbike: Canyon- Grand Canyon AL SLX 8.9

Ik vind dat als een land recht heeft op een startplaats het daar alleen in uitzonderlijke gevallen geen gebruik van moet maken.
Plaats reactie