Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Las op Nu.nl dat Peter Sagan binnenkort ook weer een paar MTB-wedstrijden gaat rijden. Back to zijn roots dus. Allemaal leuk om voor het MTB-en wat meer aandacht te genereren.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

aurelius schreef:Las op Nu.nl dat Peter Sagan binnenkort ook weer een paar MTB-wedstrijden gaat rijden. Back to zijn roots dus. Allemaal leuk om voor het MTB-en wat meer aandacht te genereren.
Zag het ook voorbij komen. Vraag me af hoe dat gaat uitpakken met z'n 'kasseien-poten'. Lijkt me momenteel toch echt wel wat zwaar te staan (qua spieren) ivm de elite mtb ers. Rijdt volgens het bericht in Oostenrijk en Tjechië. Geen idee welke wedstrijden en in welke klasse.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

In de aanloop naar de Tour of California (halverwege mei) staat Sagan aan de start van races in Oostenrijk en Tsjechië. Afgaande op de kalender van de UCI zou het dan kunnen gaan om het Grazer Bike Event op 24 april (UCI.C1) en Chech Strabag MTB cup op 30 april (UCI.C1). Opmerkelijk genoeg laat hij in die periode het Slovaakse nationale kampioenschap links liggen.
Bron
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
Miker V
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: za 23 augustus 2008, 01:45
Mijn mountainbike: Xtrail X0, Canyon Nerve CF 9.0
Contacteer:

Als je Sagan ziet zou je inderdaad verwachten dat ie "wat zwaar" is voor het klimwerk. Ik heb hem echter met zijn dikke poten al behoorlijke staaltjes klimwerk zien verrichten; bijvoorbeeld in Ronde van Californie afgelopen jaar reed hij er bergop heel veel klimmers simpelweg af.

Deze gast is gene gewone....
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

Sagan is gewoon echt even toe aan iets anders, heeft verder niet direct wilde plannen zoals Mathieu volgens mij.
Laatste dagen is hij veel 'live' op Facebook te volgen, ziet er toch allemaal goed uit wat hij op de MTB laat zien! (maar eigenlijk is dat geen verrassing)
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Zumpelvelder schreef:Sagan is gewoon echt even toe aan iets anders, heeft verder niet direct wilde plannen zoals Mathieu volgens mij.
Laatste dagen is hij veel 'live' op Facebook te volgen, ziet er toch allemaal goed uit wat hij op de MTB laat zien! (maar eigenlijk is dat geen verrassing)
Aan de andere kant zou het zomaar kunnen dat De Hulk geen kansen ziet in de OS wegrit, en eens wil zien of een tripje naar Rio op de mtb erin zit.
Ik zeg: doen! Al is het alleen maar voor de extra media aandacht ;-)

(Een mens mag dromen toch, haha)
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

Har77 schreef:
Zumpelvelder schreef:Sagan is gewoon echt even toe aan iets anders, heeft verder niet direct wilde plannen zoals Mathieu volgens mij.
Laatste dagen is hij veel 'live' op Facebook te volgen, ziet er toch allemaal goed uit wat hij op de MTB laat zien! (maar eigenlijk is dat geen verrassing)
Aan de andere kant zou het zomaar kunnen dat De Hulk geen kansen ziet in de OS wegrit, en eens wil zien of een tripje naar Rio op de mtb erin zit.
Ik zeg: doen! Al is het alleen maar voor de extra media aandacht ;-)

(Een mens mag dromen toch, haha)
Heb hem inderdaad flink zien afzien op die OS koers, veel te warm daar voor een urenlange weg koers. :tong

Sagan terug op het hoogste niveau met de MTB zou ik overigens ook geweldig vinden! Eenmalig OS boeit mij echter een stuk minder. Hoop ook dat Mathieu de komende jaren een vaste waarde word in het MTB World Cup circuit.
Hij mag van zijn vader immers nog een paar jaartjes 'spelen met de fiets' alvorens het écht serieus moet worden. :winkie:
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

In ieder geval aan het trainen (zo te zien op een Epic). Het wordt inderdaad Graz waar ie start (Twitter)

Afbeelding
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Remember, Sagan en Fontana spelevaren?
https://www.youtube.com/watch?v=H9DrroSiAwY" onclick="window.open(this.href);return false;
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Vd Poel in Selectie voor EK :-q

http://www.nu.nl/wielrennen/4249983/van ... nbike.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben benieuwd wat hij vh weekend gaat doen in Cairns
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Lizzyplace_Ruud
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 441
Lid geworden op: za 15 juni 2013, 13:33

Dat is mooi nieuws, hij is als enigste in staat om het mountainbiken bij de nederlandse media onder de aandacht te brengen.
Ik twijfel niet aan zijn toptalent, wat hoop ik toch dat hij Rio zal halen.
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

Sagan lijkt dus toch ook met een 'plannentje' Rio bezig te zijn:
http://www.wielerflits.nl/nieuws/158016 ... ent-page-1" onclick="window.open(this.href);return false;

Van der Poel en Sagan straks misschien bij de Wereldbeker te zien, holy shit hoe vet zou dat zijn! :winkie:
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Mooie site ook wielerflits.nl.....
Staat aangegeven dat de eerste wedstrijd in Lourdes was, terwijl dat de DH was en geen XC.

O, wacht even, er staat een *tje achter, staat aangegeven dat het DH is :bier:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Leuk nieuws, ben benieuwd!
Gebruikersavatar
scott-rider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 9 november 2014, 19:05
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL

aurelius schreef:Remember, Sagan en Fontana spelevaren?
https://www.youtube.com/watch?v=H9DrroSiAwY" onclick="window.open(this.href);return false;
Aan controle over de fiets ontbreekt het niet in elk geval :lol:
Plaats reactie