E-crosser !

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

skyalloy schreef:Echter, ik kwam toevallig op de volgende link uit, waarin Wilier fietsen al compleet met het Vivax systeem worden aangeboden:
https://www.salden.nl/nl/catalogsearch/ ... lier+vivax" onclick="window.open(this.href);return false;
Onzin, als je bij Salden kijkt zie je dat ze het systeem op meerdere merken frames die ze normaal ook los verkopen aanbieden: https://www.salden.nl/nl/fietsen-en-fra ... fiets.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Heeft niks met Willier te maken, Salden is officiele dealer van Vivax.

Overigens is er met Vivax niet mis, er zijn ontzettend veel gebruikers en de meeste zijn 65+ wielertouristen die door Vivax nog gewoon met hun wielerclub de zondagsritjes kunnen pakken.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
ArjanR1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 287
Lid geworden op: wo 7 mei 2014, 01:45
Mijn mountainbike: Rose The Tusker - YT Industries JEFFSY 27 - Radon Jealous

Lars TB schreef:Ach, we krijgen dit jaar al e-mountainbike races, dus waarom zouden we hier al te moeilijk over doen. Ze is gewoon haar tijd vooruit...
Serieus, wedstrijden met accu-fietsen?
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Beter wedstrijden organiseren mer elektrische remmen. Dat is per saldo hetzelfde :lol:
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

In Frankrijk al langer, bijvoorbeeld bij de Transvesubienne een apart klassement. Maar ook aparte (enduro) wedstrijden nu meen ik. In het geval van de TV weet ik niet of het veel lichter is trouwens...
Met klimmen wel natuurlijk, zeker wanneer dat gravel of skipiste is, maar die technische klimstukken en zeker de looppassages? Heb ze wel zien aanpoten ermee.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
Jelle73
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 476
Lid geworden op: wo 1 januari 2014, 11:56
Mijn mountainbike: is smerig...

Patrick_V schreef:Beter wedstrijden organiseren mer elektrische remmen. Dat is per saldo hetzelfde :lol:
Zonder remmen... :winkie: ook apart :wink:
beter scheef erin dan recht ernaast
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Lars TB schreef:Ach, we krijgen dit jaar al e-mountainbike races, dus waarom zouden we hier al te moeilijk over doen. Ze is gewoon haar tijd vooruit...
Daar heb je meer een punt dan je wellicht zelf denkt. :-)
Want met een e-bike wordt het een stuk makkelijker om in Strava segmenten te winnen.
En nee, dat vind ik niet eerlijk t.o.v. de bikers die zo sportief zijn om zelf te trappen.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Vandaar dat alleen KOM-men bergaf echt tellen :winkie: .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Pashley 24Mhz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 332
Lid geworden op: vr 11 augustus 2006, 19:36

awinkel schreef:
Lars TB schreef:Ach, we krijgen dit jaar al e-mountainbike races, dus waarom zouden we hier al te moeilijk over doen. Ze is gewoon haar tijd vooruit...
Daar heb je meer een punt dan je wellicht zelf denkt. :-)
Want met een e-bike wordt het een stuk makkelijker om in Strava segmenten te winnen.
En nee, dat vind ik niet eerlijk t.o.v. de bikers die zo sportief zijn om zelf te trappen.
Als je jaloers bent om een KOM, ben je dan ook jaloers op de reden waarom mensen een e-mtb rijden? :kiss:
Fly like a butterfly, sting like a bee
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Nee hoor, ben niet gauw jaloers. :-)
Alleen verdwijnt dan wel net even de motivatie om een stukje wat harder door te blijven trappen. ;-)
De klassementjes worden dan helemaal nikszeggend.
Dan ga je wel de charme van Strava missen.
Gebruikersavatar
Lizzyplace_Ruud
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 441
Lid geworden op: za 15 juni 2013, 13:33

ArjanR1 schreef:Levenslang schorsen.
Ze is pas 19 en heeft niemand vermoord of zo.

Ik ben het eens met Marijn, die vader zal er waarschijnlijk heel veel voor over hebben gehad om zeer succesvolle kinderen te hebben....die zoons waren al gepakt met doping en nu moest de dochter het grote succesnummer zijn.
Zij moet er van geweten hebben, zeker, maar "dit plan" zal zij niet zelf hebben bedacht en geregiseerd hebben.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Wat mij betreft mag iedereen e-ondersteuning op zijn fiets gebruiken, maar hier gaat het (waarschijnlijk) om verborgen gebruik in wedstrijdsport......en dat kan toch echt niet!
Of het Femke's fiets is en of ze er in wedstrijden op heeft gereden is nog de vraag en zal moeten worden bewezen, voordat ze mag worden afgeserveerd denk ik.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef:Ook wel een aardige column: http://www.trouw.nl/tr/nl/13948/Marijn- ... sche.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Verstandigste wat tot nu toe over deze kwestie gezegd is denk ik.
Everybody bought a new bike!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

awinkel schreef:
Lars TB schreef:Ach, we krijgen dit jaar al e-mountainbike races, dus waarom zouden we hier al te moeilijk over doen. Ze is gewoon haar tijd vooruit...
Daar heb je meer een punt dan je wellicht zelf denkt. :-)
Want met een e-bike wordt het een stuk makkelijker om in Strava segmenten te winnen.
En nee, dat vind ik niet eerlijk t.o.v. de bikers die zo sportief zijn om zelf te trappen.
Bij die Strava onzin is het alleen maar toe te juichen als dat zoveel mogelijk gesaboteerd wordt.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Korter door de bocht lukte zeker niet? :winkie:
Strava segmenten moeten ook geen doel op zich zijn, maar het is leuk als je in de buurt van een goede klassering zit, om dan de volgende keer dat je er langs komt net even iets harder te trappen. :-)
Gebruikersavatar
blondie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 11 april 2011, 10:43

Lizzyplace_Ruud schreef:
ArjanR1 schreef:Levenslang schorsen.
Ze is pas 19 en heeft niemand vermoord of zo.

Ik ben het eens met Marijn, die vader zal er waarschijnlijk heel veel voor over hebben gehad om zeer succesvolle kinderen te hebben....die zoons waren al gepakt met doping en nu moest de dochter het grote succesnummer zijn.
Zij moet er van geweten hebben, zeker, maar "dit plan" zal zij niet zelf hebben bedacht en geregiseerd hebben.
Dan kan je haar toch geen groter plezier doen door haar te schorsen
Plaats reactie