Wel lkkr!
Maar wordt dit nu een al-you-can-do bike? N=1....,
http://forums.roadbikereview.com/cannon ... 47544.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Cannondale Slate
Dat is nog eens een startpost waardig....
Misschien wil je een plaatje en wat meer info delen met ons?
Misschien wil je een plaatje en wat meer info delen met ons?
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 369
- Lid geworden op: vr 18 juni 2010, 20:32
- Mijn mountainbike: getalenteerd
De mannen van Velozine hadden 'm ook al gespot.
http://www.velozine.nl/2015/07/09/eurob ... mpressies/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mooie fiets!
http://www.velozine.nl/2015/07/09/eurob ... mpressies/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mooie fiets!
- Bundy
- Pro Biker
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: di 11 oktober 2005, 15:30
- Mijn mountainbike: wil meer naar buiten
Wat heb je te koop?Zoepahman schreef:Al it can do? Ik denk dat er geen grote drops mee kunnen worden genomen...
Naast het doen van diverse liefhebberijen ben ik ook dol op hobby's zoals oa vrijetijdsbestedingen en bepaalde dingen doen.
- Opperhoofd
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
- Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur
Dat all you can do wordt beperkt door het niet kunnen monteren van spatborden en een lichte bagagedrager. Dan blijft voor gebruik vooral een sportieve rit over (geen woon werk) Dan is de keuze voor 650b opmerkelijk.
En al eerder gezegd, ik vind het vreemd dat Cannondale geen Headshok Fatty gebruikt. De reden voor een Lefty is omdat meer dan 80mm veerweg in het balhoofd niet kan. Maar deze is met 30mm. Ik vraag me af wat de nadelen zijn om hier niet voor te kiezen (nog wat voordelen kan ik wel noemen)
En al eerder gezegd, ik vind het vreemd dat Cannondale geen Headshok Fatty gebruikt. De reden voor een Lefty is omdat meer dan 80mm veerweg in het balhoofd niet kan. Maar deze is met 30mm. Ik vraag me af wat de nadelen zijn om hier niet voor te kiezen (nog wat voordelen kan ik wel noemen)
- suravida
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 9023
- Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
- Mijn mountainbike: Staal!
- Contacteer:
Ik zat net hetzelfde te denken...Raar en jammer dat Headshok blijkbaar nu toch echt passé is. Of zou het dan teveel gaan lijken op die Silk Roads van welleer?
En 650b is ook een rare keus, zeker gezien de overweldigende keus in banden voor 28" (en dus ook 29"). Zeker op een wegfiets zou ik blij zijn met zo groot mogelijke wielen. Komt alleen maar het comfort ten goede. Maar goed, als ze zoiets hadden gemaakt was het natuurlijk niet bijzonder geweest, want dat soort fietsen rijdt al een tijd rond.
En 650b is ook een rare keus, zeker gezien de overweldigende keus in banden voor 28" (en dus ook 29"). Zeker op een wegfiets zou ik blij zijn met zo groot mogelijke wielen. Komt alleen maar het comfort ten goede. Maar goed, als ze zoiets hadden gemaakt was het natuurlijk niet bijzonder geweest, want dat soort fietsen rijdt al een tijd rond.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 257
- Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 14:03
Opvolger van de Cannondale XS800 uit 1999:-)
Ik vind 'm wel heel gaaf, maar ik vond het wel een terechte opmerking op een engels forum...een CX voor tandartsen..Daarnaast zie ik mijzelf ook nog geen berg affietsen met 60 km/h op een Lefty...slaat nergens op, maar gevoelsmatig niet...Ik vind 'm gaaf omdat ie anders is, maar ben bang dat ik door een marketing-hype ben getroffen:-)
Samenvatting van verschillende internet pagina's...Leuk om te zien dat een ontwerper/projectleider van de Slate reageert op vragen in fora:-)
Aluminum frame/ steekas achter, interne kabel routing/ Lefty Oliver Carbon: 30mm sagless/ Alu 650b velgen/ Panaracer-made 650x42 tubeless ready.
Top model: (Zwart met paars) SRAM 1x11 met 10-42 cassette en een 44t X-Sync SpideRing.
Business edition: Ultegra (matte grijs met zilver
Basis: 105 (mat groen with fluo-groen 52/36 and 11-28 cassettes
Lijkt heel erg op een CAAD12 frame. Met oogjes om een "rack" te bevestigen.
Een Headshok zou volgens projectleider David Devine een negatief effect op de grote v/h balhoofd van de fiets tot tot gevolg hebben en daarmee de stack negatief beïnvloeden. Met het toepassen van deze Lefty komt de stack meer in dezelfde range te liggen als de Synapse range. (als ik het goed begrijp)
650b met 42 mm banden, maar wat hebben die 42 mm banden voor zin? De beperkende factor bij heuvel op is eerder de breedte van het stuur, en dit blijft dan natuurlijk wel een "smal" racestuur hebben.
Bij 700c wielen is de verwachting dat je tot 23 mm kunt gaan ivm korte chainstays.
Slate 105 = $2900
Slate 6800 = $3500
http://fcdn.roadbikereview.com/attachme ... 2508_o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Slate Force = $4300
http://fcdn.roadbikereview.com/attachme ... 8522_o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://theradavist.com/2015/06/a-quick- ... ad-bike/#1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cyclist.co.uk/cannondale/260 ... nture-bike" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vind 'm wel heel gaaf, maar ik vond het wel een terechte opmerking op een engels forum...een CX voor tandartsen..Daarnaast zie ik mijzelf ook nog geen berg affietsen met 60 km/h op een Lefty...slaat nergens op, maar gevoelsmatig niet...Ik vind 'm gaaf omdat ie anders is, maar ben bang dat ik door een marketing-hype ben getroffen:-)
Samenvatting van verschillende internet pagina's...Leuk om te zien dat een ontwerper/projectleider van de Slate reageert op vragen in fora:-)
Aluminum frame/ steekas achter, interne kabel routing/ Lefty Oliver Carbon: 30mm sagless/ Alu 650b velgen/ Panaracer-made 650x42 tubeless ready.
Top model: (Zwart met paars) SRAM 1x11 met 10-42 cassette en een 44t X-Sync SpideRing.
Business edition: Ultegra (matte grijs met zilver
Basis: 105 (mat groen with fluo-groen 52/36 and 11-28 cassettes
Lijkt heel erg op een CAAD12 frame. Met oogjes om een "rack" te bevestigen.
Een Headshok zou volgens projectleider David Devine een negatief effect op de grote v/h balhoofd van de fiets tot tot gevolg hebben en daarmee de stack negatief beïnvloeden. Met het toepassen van deze Lefty komt de stack meer in dezelfde range te liggen als de Synapse range. (als ik het goed begrijp)
650b met 42 mm banden, maar wat hebben die 42 mm banden voor zin? De beperkende factor bij heuvel op is eerder de breedte van het stuur, en dit blijft dan natuurlijk wel een "smal" racestuur hebben.
Bij 700c wielen is de verwachting dat je tot 23 mm kunt gaan ivm korte chainstays.
Slate 105 = $2900
Slate 6800 = $3500
http://fcdn.roadbikereview.com/attachme ... 2508_o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Slate Force = $4300
http://fcdn.roadbikereview.com/attachme ... 8522_o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://theradavist.com/2015/06/a-quick- ... ad-bike/#1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cyclist.co.uk/cannondale/260 ... nture-bike" onclick="window.open(this.href);return false;
- Opperhoofd
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
- Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur
Er zal vast een markt voor zijn. Het type fiets gravelracer (of cyclocrosser, of randonneur met bredere banden, of fitnessbike met dropbar, enz.) is hier een stuk minder populair dan andere landen. Zal wel te maken hebben met het fietsland wat Nederland is, met al die mooie fietspaden. Het rijden op de wegen naast de auto's, met minder mooi wegdek en veel afval. Dan kijk je naar een heel ander type fiets dan een reetfiets met lichte 23 mm bandjes. Stel je voor, de helft van alle reetfietsers in NL met een meer robuuste fiets => gravelracer!
En dan tussen de auto's door slalommen of snel kunnen anticiperen op bestuurders van auto's die je niet verwachten/zien. Tja, dan kom je misschien wel op 650b met 42mm.
Een Slate met 28" wielen met 42 mm banden en Headshok, ja dat lijkt me wel wat
En dan tussen de auto's door slalommen of snel kunnen anticiperen op bestuurders van auto's die je niet verwachten/zien. Tja, dan kom je misschien wel op 650b met 42mm.
Een Slate met 28" wielen met 42 mm banden en Headshok, ja dat lijkt me wel wat
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 257
- Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 14:03
Vandaag in de winkel geweest verwachtte productie Ultegra in nov. 105 later in productie vanwege vernieuwde 105. Prijzen in euro's gelijk aan dollars.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 257
- Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 14:03
Dat laatste lijkt ook steeds meer mijn beeld te worden:-)
Dat is toch geen mountainbike?
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."