Canyon 2016

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gesloten
mtbmorron
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 5 januari 2011, 00:33
Mijn mountainbike: specialized s-works

Luc151 schreef:Die van mij duurde exact 3mnd, de 22ste is ie op de post gegaan, de 22ste had ik hem terug.
mag hopen dat je die ss ook binnenkort krijgt en dat ie dan heel blijft.
heb je je fiets weer terug?

ik heb ook een garantie geval lopen bij canyon na een half jaar is mijn bottom bracket uitgesleten
ze hebben een tijdelijke reparatie gedaan en kan er mee door fietsen
nu afwachten hoelang het duurt voordat ik mijn nieuwe frame krijg gaat om een cf slx 29er

wordt vervolgd
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Luc151 schreef:Die van mij duurde exact 3mnd, de 22ste is ie op de post gegaan, de 22ste had ik hem terug.
mag hopen dat je die ss ook binnenkort krijgt en dat ie dan heel blijft.
Dat heeft lang geduurd zeg... :-{
LaurentS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 20 december 2015, 12:16

Luc151 schreef:Die van mij duurde exact 3mnd, de 22ste is ie op de post gegaan, de 22ste had ik hem terug.
mag hopen dat je die ss ook binnenkort krijgt en dat ie dan heel blijft.
Ik heb een mailtje gekregen dat deze normaal geleverd wordt in het servicecenter in de loop van volgende week. Wanneer ze hem ontvangen, zullen ze mij contacteren voor een afspraak om deze te vervangen.

Wel stond er in mijn bestelbevestiging van de shapeshifter: 'SPEC PCYC Gas Spring Kit New MY15 Specials (Sets) / Specials (Sets)'. Bij andere Strive-eigenaars op andere fora, die wel al een SS ontvangen hebben, stond hier MY16 bij. Canyon België verzekerde mij wel dat het een herwerkte versie is, maar die MY15 doet mij natuurlijk een beetje twijfelen...

Hopelijk blijft hij inderdaad heel en is het probleem in de loop van volgende week opgelost. Mag ook wel, gezien ik het probleem eind september gemeld heb, maw gaat het bij mij dus 4(!) maanden geduurd hebben...
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

In de Duitse Mountainbike Magazin wordt pagina 14 gewijd aan de problemen bij Canyon.
Samengevat:

Problemen begonnen bij in gebruik name nieuwe fabriek en de migratie van 15000 bestellingen van het oude naar het nieuwe bestelsysteem waarbij iets fout ging rond november. Daarvan waren er midden december 13000 met de hand gecorrigeerd en opgelost, de laatste 2000 zouden midden januari moeten zijn opgelost. Dit betrof dus ' oude' bestellingen die rond het moment van die migratie waren gedaan.

Nieuwe bestellingen, die meteen goed in het nieuwe systeem waren gekomen, worden wel meteen goed en snel uitgevoerd, iets wat je ook leest hier op het forum.

Tweede probleem werd vervolgens de communicatie, omdat alle getroffenen ineens (meermalig) begonnen te bellen te mailen. Heel logisch en begrijpelijk, maar dat kreeg Canyon met deze aantallen niet verwerkt.

Enfin, meeste problemen voor -oud-bestellers zouden nu dus zo ongeveer opgelost moeten zijn. Garantie-klanten zullen ook weer beter geholpen worden als het uitleveren van de bestelde bikes minder afleid van het afhandelen van garantiegevallen. Voor nieuw-bestellers is er geen probleem.

Ondertussen werd in ditzelfde nummer ook nog een test gedaan met 15 fully's, van 27,5" All mountains... en de Spectral CF 9,0 ging er met de prijs van best geteste vandoor... als enige 'uberragend'.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

Yep, fiets terug, afgelopen vrijdag.
Gebruikersavatar
restyle
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 23 december 2015, 15:05

Weet iemand wanneer je de exceed kan testen in koblenz of ergens anders? Zou er eerst graag eens even op rijden voor de maat te bepalen, zit net tussen L en XL
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

restyle schreef:Weet iemand wanneer je de exceed kan testen in koblenz of ergens anders? Zou er eerst graag eens even op rijden voor de maat te bepalen, zit net tussen L en XL
In Oktober stond de exceed al in Koblenz, dus neem aan dat hij dan ook te testen is.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Pinbike over de Duitsers, niet alleen Canyon.
http://www.pinkbike.com/news/opinion-th ... ustry.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Plaatje erbij met een heeeeele grote stapel Canyons in dozen in rekken....
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
azazel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 13 mei 2012, 17:34
Mijn mountainbike: Commencal META Power Trail en YT Capra 27,5 CF Pro Race

aurelius schreef:Pinbike over de Duitsers, niet alleen Canyon.
http://www.pinkbike.com/news/opinion-th ... ustry.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Plaatje erbij met een heeeeele grote stapel Canyons in dozen in rekken....

De kleine maten zijn meestal wel voorradig... maar wij nederlanders schijnen nogal groot uitgevallen te zijn. ;-)
The only time that I’m at ease is when I shred the trails between the trees.
Botloos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 399
Lid geworden op: di 18 september 2012, 19:30
Mijn mountainbike: Canyon!

Grijze Muis schreef: Jij ook al!
Bij mij ging de dropper wel naar beneden, maar kwam maar tot halverwege terug omhoog. Ik heb dezelfde fiets als jij, alleen in "vertical green" (de mooiste kleur :wink: )
Dus vorige week de fiets weer in de doos gestopt en naar Eindhoven gestuurd. Daar is de Reverb uitgebouwd en naar Sram verzonden. Hopelijk heb ik hem snel terug, maar duurt nog wel een week zeiden ze bij Canyon.
Heb net mijn nieuwe Nerve binnen en had ook hetzelfde probleem, zadelpen klem wat losser gezet en probleem Is opgelost... niet handig van Canyon om er een quickrelease klem op te zetten als deze pennen zo gevoelig zijn voor een te hoog aanhaalmoment, beter eentje die je met een inbus op moment vast kunt zetten.
"If you call yourself a "mountainbiker" and you dont love it all (DH, enduro and XC) then you're doing it wrong!" Jared Graves
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Nogal onlogisch ook natuurlijk, een zadelpen QR monteren op een fiets met een dropper.
Everybody bought a new bike!
Grijze Muis
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 10:08
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0 2016 - Cube LTD Race 2012

Op de Spectral is de zadelpen niet met Quick Release gemonteerd, maar met inbus waarvoor een momentsleutel is bijgeleverd. Bij mij hebben ze de Reverb vervangen voor een nieuwe dus denk dat het een ander probleem was, maar zal in de gaten houden dat ik hem niet per ongeluk te te strak aandraai.
Wel veel problemen trouwens met die Reverb.
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1068
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Mijn reverb is spontaan 'genezen', na paar nachtjes op z'n kop staan (had m niet daarvoor op z'n kop gezet trouwens). Maar moet toch ergens wel iets mis zijn lijkt mij, dus ben benieuwd of ze er iets mee doen.
Gebruikersavatar
AVW
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 8 december 2014, 20:05
Mijn mountainbike: Radon Slide 150 9.0 HD, Cube SL Road SL

Nog meer mensen die vandaag of de afgelopen dagen wederom een mailtje hebben ontvangen met vertraging?
Leverdatum van 15 feb is nu maar nog maar eens verzet naar maart. Besteld in october :-{

Voor het gemak hebben ze de chat maar op offline staan :lol:
buffaloyann
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: wo 31 augustus 2011, 14:41
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SLX 8.9

AVW schreef:Nog meer mensen die vandaag of de afgelopen dagen wederom een mailtje hebben ontvangen met vertraging?
Leverdatum van 15 feb is nu maar nog maar eens verzet naar maart. Besteld in october :-{

Voor het gemak hebben ze de chat maar op offline staan :lol:
Voorlopig nog geen dergelijk mailtje gekregen. Ik bestelde op 10 november 2015 een Exceed 8.9 met leveringsdatum 25 maart 2016. Toen ik mijn orderbevestiging kreeg (op 9 december 2015) was de leveringsdatum plots 25 mei 2016, twee maand later dan oorspronkelijk dus.
Welk model bestelde jij?
Hopelijk is de mail die je gekregen hebt geen voorbode van een levering die keer op keer zal worden uitgesteld!
Gesloten