Garmin 20/25

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Nog meer fietsplezier met de kleinste GPS-fietscomputers ter wereld van Garmin.

Garmin introduceert de Edge20 en Edge25 –
de compacte, lichtgewicht gemakkelijk te gebruiken GPS-fietscomputers. Met een afmeting van 4 x 4.2 x 1.7 cm zijn dit de kleinste GPS-fietscomputers ter wereld!

Afbeelding

Motiveer jezelf om nog verder te gaan! Essentiële gegevens als tijd, afstand, snelheid, totale stijging en locatie worden weergegeven. De Edge 25 is uitgebreid met de connected functies waardoor je als fietser de details van je fietsrit kunt delen met vrienden en familie op social media. Om nog meer uit je trainingsrit te halen kun je de Edge 25 koppelen met een hartslag- band, snelheidssensor1 en cadanssensor2. Dankzij een helder display en de eenvoudige bediening zijn de Edge 20 en Edge 25 gemakkelijk te gebruiken en af te lezen tijdens een fietsrit.


“De ruimte op de fiets is beperkt. De Edge 20 en Edge 25 zijn de ultieme fietscomputers voor fietsers die ruimte en gewicht willen besparen zonder het verlies van waardevolle functies,” zegt Dennis Herremans, Product Manager van Garmin Nederland. “De Edge 20 en Edge 25 stelt fietsers in staat om essentiële statistieken zoals tijd, afstand, snelheid, stijging en locatie te volgen in een klein, maar krachtig apparaat.”

Afbeelding

De Edge 20 en Edge 25 zijn waterbestendig3 en dankzij het compacte formaat en met een gewicht van slechts 25 gram ook nog eens uiterst duurzaam. Ideaal voor op reis, tijdens een training en een dagelijkse fietstocht. De bediening maakt het gemakkelijk om te starten met je fietstocht of training en de activiteiten op te slaan en te delen. Beide fietscomputers zijn uitgerust met GPS en GLONASS ontvangst waarmee ze sneller satellietsignalen ontvangen om te meten hoe ver, hoe snel en waar je hebt gefietst – zelfs wanneer je onder een dicht bladerdek fietst. Beide varianten beschikken over maximaal acht uur batterijduur. Bovendien is de Edge 25 ANT+ compatibel en kan worden gecombineerd met een hartslagband, snelheidssensor en cadanssensor voor aanvullende gegevens. Ook ontvang je op de Edge 25 meldingen van inkomende oproepen en smartphone berichten.

http://www.futurumshop.nl/garmin-edge-2 ... oCSBrw_wcB" onclick="window.open(this.href);return false;
jankoets
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: zo 22 juli 2007, 22:59
Mijn mountainbike: Surly Straggler SS, Giant XTC 29er, Giant TCR Advanced

De ruimte op de fiets is beperkt. De Edge 20 en Edge 25 zijn de ultieme fietscomputers voor fietsers die ruimte en gewicht willen besparen zonder het verlies van waardevolle functies,” zegt Dennis Herremans, Product Manager van Garmin Nederland.
Een beetje grappige opmerking als je kijkt naar de Edge 1000. Maar het lijkt me een prima aanvulling op het programma, en ook een lekker betaalbare versie. Achteraf kan je alles toch wel uitgebreid terugkijken op bijvoorbeeld Strava.
Gebruikersavatar
rapsac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 616
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 21:33

Afbeelding

Afbeelding

Edge 25: auto upload naar Strava (via gekoppelde Garmin Connect) gaat prima mbv smartphone+bluetooth.
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Interessant klein apparaatje. Ik zat net te overwegen een edge 500 te kopen die nog overal te verkrijgen is, lekker compact is en voordeliger dan de nieuwere (en grotere) 510 en 520.
Volgens mij heeft de 25 alles wat de 500 ook al had maar dan nog compacter en zelfs een simpele navigatiefunctie. Makkelijke keus? Of zie ik iets over het hoofd?

Ik neem trouwens aan dat de fijnere softstrap hartslagband ook hiermee werkt?
Gebruikersavatar
rapsac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 616
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 21:33

Heb ook een 500. Keuze voor 25 is vanwege auto uploaden via bluetooth naar connect en strava, gps en glonass, zeer eenvoudige bediening en kleine omvang.
Er zit idd ook een eenvoudige navigatie functie op, nog niet uitgeprobeerd. Ant+ hartslag en snelheidsmeters moeten het doen.
Rocket
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: di 1 mei 2007, 20:19
Mijn mountainbike: xtc adv 27.5

Mis ik hierop de hoogtefunctie?
Gebruikersavatar
wiely
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: ma 18 augustus 2014, 14:50
Mijn mountainbike: Evil following I

Ben wel benieuwd naar de navigatie functie.
Is dat zoals bij de 920 xt een lijn die je route voorsteld en een pijl die je de weg wijst?
Kan je hier een reviewtje van schrijven?
Pyga oneten29 Gif groen

Practice makes perfect, unless your practice is wrong!!
Gebruikersavatar
rapsac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 616
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 21:33

Rocket schreef:Mis ik hierop de hoogtefunctie?
Nee, mis je niet. Er zit een cumulatieve hoogtemeter teller op per rit.
Gebruikersavatar
rapsac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 616
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 21:33

wiely schreef:Ben wel benieuwd naar de navigatie functie.
Is dat zoals bij de 920 xt een lijn die je route voorsteld en een pijl die je de weg wijst?
Kan je hier een reviewtje van schrijven?
Ik heb em net, maar na het weekend ga ik wel wat meer terugkoppelen
Gebruikersavatar
rapsac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 616
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 21:33

Heb de Edge 25 nu een paar keer gebruikt, met firmware rev 2.30 (er was al een update beschikbaar).

Mooi klein apparaatje. Voornamelijk om ritten mee te registreren, maar je kunt er ook (simpel) mee navigeren.
Via je mobiel en Garmin Connect Mobile kun je middels bluetooth koersen op je Edge 25 zetten en vervolgens narijden.

De koers wordt als een lijn weergegeven, en je krijgt waarschuwingen (als je wilt) als je af koers bent. Tevens is er een kleine noordpijl in beeld. Verwacht er niet te veel van maar eea is wel zeer eenvoudig te bedienen. Veel handiger dan mn Edge 500.

Verder heb je tijdens gewoon rijden en registreren 3 pagina's met instelbare datavelden:
1) snelheid, afstand, bewogen tijd 2) tot stijging, gem snelh, calorieën 3) kloktijd+datum+batt ind+gps signaal.
Bij navigeren krijg je nog 2 paginas extra, route en afstand en tijd tot einde.

Hoogte gaat middels gps en is niet zo nauwkerig als met barometrische sensor. Als je Glonass aanzet is de gps fix zeeeer snel.

Batterij levensduur kan ik nog niet heel veel over zeggen, max gebruikstijd nu +/- 5 uur, dat ging prima (met Glonass en bluetooth aan). 8 uur moet te doen zijn denk ik.

Hartslagband en snelheidsmeter heb ik niet gekoppeld, kan ik niets over zeggen. Live track werkt ook goed, je kunt eenvoudig je actuele locatie delen met anderen via email, dat doe je met Connect Mobile icm Edge25.

Ben er zeer tevreden mee, vooral het automatisch uploaden bevalt me uitstekend.
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Weet iemand welke hartslagband er bij de bundel zit? Als je op verschillende webshops kijkt zie je wisselende foto's, soms met softstrap (Rose en Coolblue), soms met een soort plastic band (Mantel en Futurumshop) en vaak ook helemaal zonder foto van de hartslagband. Ik neem aan dat het pakket overal hetzelfde is en dat de foto niet altijd klopt? Of kan ik op de foto afgaan en bestaan er dus verschillende bundels? Overigens is de prijs vrijwel overal gelijk.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Kan iemand mij vertellen of ik het apparaatje ook kan opladen met een USB oplader die bij mn Edge 800 zat of dat dit alleen op de computer kan?

Heeft er iemand ook al eens zn rit mee naar Strava geupload en de snelheisgrafiek bekeken?
Hoe ziet die eruit, mooi smooth of met spikes?
Las namelijk ergens een verdwaalde user opinie van iemand die zei dat de snelheid niet klopte op GPS.

Zit er erg aan te denken de Edge 25 aan te schaffen omdat de 800 die ik nu heb toch wel wat lomp is op mn MTB.
Plaats reactie