XT 8000 2016

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

@L3X, tsja, voor mijzelf zou het waarschijnlijk net zo logisch zijn als nieuwe batterijen in je Garmin... Dus eigenlijk knap stom. En hij heeft een halve dag lopen zoeken naar een of ander laadsnoertje dat je nodig schijnt te hebben... :lol: . Voorderailleur stond de hele dag op het middenblad geloof ik. Dan kom je best een eind. Maar het werd toch echt lopen bij de klim achter Ferme Libert ;).
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Kapitein Iglo schreef: Ik ben sinds het weekend weer wat minder overtuigd van nut en noodzaak van Di2. Fietsmaatje met wie ik op een racetochtje in de Ardennen was, was vergeten de batterij op te laden. Resultaat: alleen achter schakelde nog.

Ok, feitelijk is dit gewoon een gebruikersfout maar dit wil je niet als je eens een paar dagen gaat kamperen, fietsjes mee, geen stroom op de camping. Nee, niets voor mij:).
Ook niets voor mij, kramperen op een camping (en dan ook nog eens eentje zonder stroom) :wink:
Ook wel erg dom om je Di2 niet op te laden voor een weekendje weg, maar ja, ik kan me voorstellen dat je het ook erg makkelijk dreigt te vergeten omdat het ook vrijwel nooit hoeft (rijd nu al 2 maanden zonder op te laden, met batterij capaciteit nog steeds 60%). Maar daarom heb ik een USB lader en evt. ook nog een 12V>230V stroomomvormer in de auto liggen, voor het geval dat...dan alleen oplaadkabeltje niet vergeten :wink:
Laatst gewijzigd door nielsvo op ma 4 mei 2015, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

https://www.youtube.com/watch?v=NpoNP-2DitM" onclick="window.open(this.href);return false;
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Ook met de kabel aan de voorkant bij de voorderaileur. Kan ik mooi de kabel bevestiging op de bovenbuis gebruiken voor mijn dorper.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Di2 is natuurlijk niet noodzakelijk. En natuurlijk snap ik de nadelen, rijd je eem derrie kapot op vakantie zie maar even snel aan een nieuwe te komen.

Maargoed ik rijd nu 20 jaar en ruim 150k en het enige wat ik echt een keer kapot gereden heb is 1 velg en twee achter banden, die niet meer te repareren waren onderweg. voor de rest nog geen kabel gebroken oid. Dus hoe groot is de kans?
En mocht ik met mijn F29 een probleem hebben moet ik ook maar geluk hebben om aan onderdelen te kunnen komen en dat geld met steeds meer onderdelen, diverse assen, vorke etc.

Accu opladen is wel erg stom, zoals hier geschreven gaat die echt lang mee. Dat is er eentje in de categorie, schoenen vergeten.

Maar ik ben benieuwd of er di2 voor xt komt. De groep ziet er erg goed uit en zal ongetwijfeld weer een hitje worden.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

L3X schreef:Die review is trouwens zo standaard als veel van de reviews m.b.t. nieuwe groepen. Eigenlijk is de conclusie altijd dat het prima werkt :/
Misschien omdat het ook echt prima werkt? :kiss:


Maar ze geven wel aan dat het om een indruk gaat. En nieuw werkt zelfs Alivio nog heel behoorlijk.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
L3X
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: zo 13 augustus 2006, 15:03
Mijn mountainbike: S-Works Stumpjumper & Epic

Lars TB schreef:
L3X schreef:Die review is trouwens zo standaard als veel van de reviews m.b.t. nieuwe groepen. Eigenlijk is de conclusie altijd dat het prima werkt :/
Misschien omdat het ook echt prima werkt? :kiss:
Nee precies maar je mag toch wel iets meer diepgang verwachten
peter40
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: za 11 juni 2011, 12:25
Mijn mountainbike: Scalpel Carbon 2 2021

Afgelopen zondag in Riva del Garda de nieuwe XT mogen bewonderen en hij doet niet pnder voor de XTR looks. Het bling bling gehalte ligt wat lager. Shifters zijn beter gevormd incl. De remhendels allemaal like xtr. Crank in het zwart als dubbel gezien en erg mooi. Nou ben ik ook fan van de nieuwe xtr looks dus het totaal plaatje op die fiets was compleet. Alleen de nieuwe spd pedalen ontbraken nog.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Zijn er ook al gewichten bekend van de onderdelen?

Toch een serieuze optie dit tov de X01 groepset.
Stuk goedkoper iig.
Ook geen XD body benodigd.

En over de X01/1 groepen lees ik allemaal verhalen van uitgevreten cassettes op de body :/
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

Ja, een forum is een briljant medium om van een mug en olifant te maken (iets met aantal problemen en uitgeleverdegroepen, wie meldt zijn bevinding op een forum bla bla bla) Ik heb er echt geen last van op mijn XX1 groep en laat dat nou nu net momenteel mijn primaire fiets zijn.

Feit is dat dit wel een seller gaat worden. Ben nu ook serieus in twijfel of ik deze groep moet hebben of een XO1/GX groep moet hebben voor mijn Mukluk. Ik denk dat ik in de wintermaanden wel een klein binnenblad kan gebruiken :)
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

Rayb81 schreef:Zijn er ook al gewichten bekend van de onderdelen?

Toch een serieuze optie dit tov de X01 groepset.
Stuk goedkoper iig.
Ook geen XD body benodigd.

En over de X01/1 groepen lees ik allemaal verhalen van uitgevreten cassettes op de body :/
:~

Uhmm.., een XD body vreet toch net niet in?

Iedereen die zelf aan zijn fiets sleutelt weet hoe lastig het soms kan zijn om een cassette van een traditionele body te krijgen, een XD body is dus voor mij eerder een upgrade dan een nadeel. Zeker met die grote range cassettes zal het invreten enkel erger worden.
Nu ja, invreten valt natuurlijk grotendeels op te lossen met het plaatsen van een stalen body maar er zijn maar weinig mensen die dit doen, dit is natuurlijk ook niet bevorderlijk voor het gewicht van je wielsetje.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Ik denk dat er wordt bedoeld dat de body's vast blijven zitten aan de cassette bij demontage.
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

ik mis toch echt de 10 bij shimano en terug naar dubbel ga ik niet meer, pas nog mee gefietst maar dat vind ik echt niks meer je bent snel gewend aan de 1x
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Same here, afgelopen week ook nog een keer 2x10 gereden....Ik heb geloof ik éénmaal geschakeld voor...
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Shimano XT is altijd al goedkoper geweest dan Sram X9 en nu GX. Dus dat veranderd er niet.

Ik zie mij zelf ook niet meer naar 2x laat staan 3x gaan. Ik rijd al jaren met 1x9 en dat bevalt perfect. Zeker icm een reverb knop die links zit.
Plaats reactie