Ridersmate

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marjolijn
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: di 3 juni 2014, 12:47
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 7.0

Ik kwam dit bij m'n motorclubje tegen, maar het is ook prima bruikbaar voor fietsers als ik het verhaal zo lees. Ik denk dat fietsers vaker in de wildernis vertoeven dan motorrijders :-)

Het is een apparaatje dat een gps gegevens doorzendt naar van tevoren ingestelde contactpersonen op het moment dat het deel op je lijf los raakt van het deel op je voertuig. Het is nog niet leverbaar, maar met crowdfunding probeert men net van de grond te krijgen. Ik vind het een goed verhaal!

http://www.anwbmotor.nl/nieuws/ridersma ... m=facebook" onclick="window.open(this.href);return false;
Gras groeit niet harder als je eraan trekt
Brujeria
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 368
Lid geworden op: di 10 april 2012, 22:15
Mijn mountainbike: XTrail Save 5.0 29er

Klinkt opzich goed. Beetje zoals een dodemansknop toch?
Wel lullig als je een keer valt of met afstappen er niet aan denkt dat je dan direct kunt gaan bellen om iemand gerust te stellen.
Zolang je nog kunt zeggen dat je niet meer kunt, kan je nog een héél eind!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Het meest ideale is natuurlijk als hij eerst een minuutje gaat piepen tot het signaal verzonden wordt. Dat voorkomt een hoop "gezeur".
Er was ook een app voor op je telefoon die precies dat deed als je stil ging staan, maar daar ben ik de naam van kwijt...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.0 CF SLX ltd

SOS sport heet die app (of 1 van de ). Enige is altijd dat je wel bereik moet hebben om een SMS te kunnen versturen maar deze stuurt keurig je google maps locatie mee.
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
Plaats reactie