Vittoria MTB banden

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
v_schultinge

Kan je alleen vertellen dat de Mezcal 29x2.25 TNT op een 25mm velg zeer licht loopt. Op Schoorl rijd ik rondjes in de 36 op deze combi, dus het loopt licht genoeg.
Gebruikersavatar
DKnight
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: ma 7 december 2015, 15:00

v_schultinge schreef:Kan je alleen vertellen dat de Mezcal 29x2.25 TNT op een 25mm velg zeer licht loopt. Op Schoorl rijd ik rondjes in de 36 op deze combi, dus het loopt licht genoeg.
Dank, ik heb besloten te kiezen voor de Mezcal.
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

v_schultinge schreef:Kan je alleen vertellen dat de Mezcal 29x2.25 TNT op een 25mm velg zeer licht loopt. Op Schoorl rijd ik rondjes in de 36 op deze combi, dus het loopt licht genoeg.
Die informatie zegt alleen wat als je ook je rondetijden op andere banden erbij vermeldt. Ik denk dat Nino Schurter op onwijze modderbanden met meganoppen nog een stuk sneller is.
Give me little bits of / more than I can take
ScottSpark
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 8 april 2018, 16:14
Mijn mountainbike: Scott Spark 930

v_schultinge schreef:Kan je alleen vertellen dat de Mezcal 29x2.25 TNT op een 25mm velg zeer licht loopt. Op Schoorl rijd ik rondjes in de 36 op deze combi, dus het loopt licht genoeg.
Is de mezcal een beetje voorspelbaar in mul zand? Oftewel niet zoekerig als voorband? Ik neem aan de Schoorl wel een paar mulle stukken heeft rond deze tijd.
v_schultinge

Ik vind het een heerlijk voorspelbaar bandje, in alle omstandigheden.

Ik heb hiervoor met de volgende banden gereden (altijd zelfde voor- en achterband)
Racing Ralph
Spotted Cat
Maxxis Aspen
Peyote
X-King

Voor mij is de Mezcal echt de meest plezierige band qua grip, snelheid, comfort (groot volume) en voorspelbaarheid. De enige keren dat ik nog de Maxxis Aspen 2.1 erop gooi, is bij een droge makkelijke marathon waarbij ik veel moet klimmen. Dit omdat de Mezcal 29x2.25 TNT nogal zwaar is. Maar zelfs dit doe ik bijna niet meer, maar dat is meer luiheid.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Door de reacties hier ook maar een mezcal besteld, best grof profiel nog !
Hoop dat ie beter bevalt dan de saguaro, die liep erg zwaar in mijn beleving.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
xt'ke
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: do 22 september 2016, 13:50

Rij nu met Barzo tnt 29 x 2.25, tubeless, maar zijn bijna versleten.
Was nu aan het kijken naar een nieuw setje.
Zou liefst terug voor de Barzo gaan, maar 1 ding doet me twijfelen en dat is dat het monteren bijzonder moeilijk ging op mijn velgen(ZTR rapid velgen).

Heb hier al gelezen dat de niet tnt-versie makkelijker zou te monteren zijn, maar is dit werkelijk zo? En zij de zijwanden bij niet tnt-versie niet te slap om tubeless te rijden?

In mijn zoektocht naar andere banden kwam ik de Continental CrossKing protection tegen, dat profiel lijkt me bijna identiek aan dat van de barzo. Iemand die ervaring heeft met deze Continental CrossKing ? En zou deze makkelijker te monteren zijn dan de Barzo?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

x-king, nu cross-king in de protection versie monteren wordt je niet blij van. Maar hoe vaak demonteer je een band? Als je de band insmeert met afwasmiddel dan zit ie er zo omheen. Geldt natuurlijk voor elke band.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

x-king, nu cross-king in de protection versie monteren wordt je niet blij van. Maar hoe vaak demonteer je een band? Als je de band insmeert met afwasmiddel dan zit ie er zo omheen. Geldt natuurlijk voor elke band.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Ik heb de Barzo 29x2.25 gehad op de Ryde Edge 26mm velg en monteren was ook geen pretje. Ik hoop dat de schuur een beetje geluiddicht is. :o
Ik heb daarna weer de Peyote 29x2.25 gemonteerd en dat ging een stuk makkelijker. Beiden de TNT versie.
Ruben L
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 16 maart 2011, 16:49

Ik heb de Koblenko geprobeerd, vond het maar nix..
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ruben L schreef: Ik heb de Koblenko geprobeerd, vond het maar nix..
Wel goed ingesmeerd dan? :wink:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

kermit schreef: vr 7 december 2018, 12:24
Ruben L schreef: Ik heb de Koblenko geprobeerd, vond het maar nix..
Wel goed ingesmeerd dan? :wink:
:winkie:
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

cervus schreef: ma 10 december 2018, 07:54
kermit schreef: vr 7 december 2018, 12:24 Wel goed ingesmeerd dan? :wink:
:winkie:
Vooral de randjes goed insmeren en vlug pompen. Dan lukt het meestal wel. :oops:
MarktN
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 18 juni 2010, 20:32
Mijn mountainbike: getalenteerd

Peyote is een aardig bandje. alleen twee keer knipperen met je oogjes en het profiel is weg. Tijd voor een 4C (graphene) uitvoering. Barzo 29X2.35 in combinatie met een 29,5mm brede velg bevalt erg goed. TnT casing ben ik zeker fan van. Wangen van de band zijn sterk en goed lek bestendig.
Plaats reactie