Vittoria MTB banden

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

Zumpelvelder schreef:
Black Scotty schreef:95gram is veel, wat heb je dr nu op dan? :-D
Een Saguaro 2.25 die 705gr. zou moeten wegen volgens Vittoria. Mezcal 2.1 zit op 610gr. :-D
Kun je beter voor 2 tientjes die Peyote pakken, die weegt maar 560. :-D (al vraag ik me af of dat echt zo is want de 650B versie weegt hetzelfde zeggen ze)
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

Daarnet een niet TNT op mn RYDE tubeless velg gelegd maar dat past niet :o , lekt aan alle kanten en boven de 2 bar komt de hieldraad over de velgrand er gewoon af, op een gewone velg met binnenband zit de band als gegoten en waaschijnlijk zijn ze dan wél tubeless te maken.
Ik heb er 2 in het te koop topic gezet, ik bestel maar weer nieuwe.

Afbeelding image url
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Ik heb 2 peyotes op mijn Rijde Edge 26mm velgen liggen en dat gaat prima. Alleen die zijn wel TNT. 29".
Randen een beetje insoppen en met 2,5 a 3 bar ploppen ze al.
Laatst gewijzigd door Mike123 op ma 22 augustus 2016, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

Mike123 schreef:Ik heb 2 peyotes op mijn Rijde Edge 26mm velegen liggen en dat gaat prima. Alleen die zijn wel TNT. 29".
Randen een beetje insoppen en met 2,5 a 3 bar ploppen ze al.
De "gewone" Vittoria's blijken een andere hieldraad te hebben die niet goed in de velgrand haakt van een tubeless velg, ze zijn dus wél tubeless te maken maar dan op gewone velgen.
Had ik even verkeerd begrepen :roll: , inmiddels weer 2 TNT Peyote's onderweg en die "ploppen" idd al onder de 2 bar op zn plek.
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
madskatingcow
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 641
Lid geworden op: vr 18 maart 2005, 09:58
Mijn mountainbike: Specialized S-Works Epic WC 2014 - Santa Cruz Highball 29

Effe de Vittoria website quoten :

The Vittoria Tubeless Ready bead comes standard in Folding and TNT casings.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Black Scotty schreef:
Mike123 schreef:Ik heb 2 peyotes op mijn Rijde Edge 26mm velegen liggen en dat gaat prima. Alleen die zijn wel TNT. 29".
Randen een beetje insoppen en met 2,5 a 3 bar ploppen ze al.
De "gewone" Vittoria's blijken een andere hieldraad te hebben die niet goed in de velgrand haakt van een tubeless velg, ze zijn dus wél tubeless te maken maar dan op gewone velgen.
Had ik even verkeerd begrepen :roll: , inmiddels weer 2 TNT Peyote's onderweg en die "ploppen" idd al onder de 2 bar op zn plek.
Ok, op die manier. De TNT zijn dan wel iets zwaarder maar ik vind de banden prima rijden. Bij mij plopten ze nog niet bij 2 maar misschien komt dat omdat het asymmetrische velgen zijn en dat hij dan verder over de velg moet schuiven. Ze liggen er wel behoorlijk strak op moet ik zeggen.
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

De niet TNT banden (Peyote en Barzo) gaan perfect om een Crest velg. Dus TNT is niet nodig voor tubeless voor mij..
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

Fries74 schreef:De niet TNT banden (Peyote en Barzo) gaan perfect om een Crest velg. Dus TNT is niet nodig voor tubeless voor mij..
Dat dacht ik dus ook maar de hieldraad is anders van een "niet TNT"velg, die past dus alleen in een gewone velg met normale velgrand.
Andersom is geen probleem, TNT op een gewone velg is probleemloos tubeless rijden.

NB: De hieldraad zou dus toch hetzelfde moeten zijn :o
Laatst gewijzigd door Black Scotty op di 23 augustus 2016, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

MacReal schreef:Kom ik aan met mijn goma's van 1020 gr. :roll:
Goed, da's zo'n 300 gram meer... maar ben je er tevreden mee? Het lijkt er namelijk wel op dat deze band goed scoort op verschillende ondergronden. Hij zou er wat dat betreft beter uit komen dan die Mezcal en Peyotes.

Ben nl. al even aan het oriënteren op wat nieuws qua banden dus alle info is meegenomen. En die extra grammetjes boeien mij nooit zo.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

En of ik tevreden ben met mijn goma's :-q
De rolweerstand is aanzienlijk minder dan de minions die eerst op mijn commencal zaten en ik merk eigenlijk weinig verschil tov de rock razor die ik op mijn chief had.
Daarintegen wel erg veel (voorspelbare) grip op alle ondergronden.
Tubeless maken is ook een eitje en het eerste lek moet ik nog krijgen (en ik heb best een lompe rijstijl).

Wat me wel al meerdere setjes is opgevallen met GEAX/vittoria, is dat je ze echt even moet inrijden. De eerste kilometers heb je beduidend minder grip.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

MacReal schreef:En of ik tevreden ben met mijn goma's :-q
De rolweerstand is aanzienlijk minder dan de minions die eerst op mijn commencal zaten en ik merk eigenlijk weinig verschil tov de rock razor die ik op mijn chief had.
Daarintegen wel erg veel (voorspelbare) grip op alle ondergronden.
Tubeless maken is ook een eitje en het eerste lek moet ik nog krijgen (en ik heb best een lompe rijstijl).

Wat me wel al meerdere setjes is opgevallen met GEAX/vittoria, is dat je ze echt even moet inrijden. De eerste kilometers heb je beduidend minder grip.
OK. Klinkt goed. Maar da's toch wel apart, dat je ze moet 'inrijden' ...?

En hoe verhouden deze bandjes zich tot Conti Mountain King bv? Heb je daar wel es mee gereden? Daar heb ik op zich ook best goeie ervaring mee...ben wel benieuwd of dat vergelijkbaar is.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ik denk dat het inrijden te maken heeft met de siliconen laag die banden conserveert, zoals je die ook met motorfiets en autobanden hebt.

Ze zijn voor mijn gevoel vergelijkbaar in rolweerstand met een mountain king, maar hebben wat meer grip.
Ook is de band (een stuk) steviger, waardoor je echt met lagere druk moet rijden. Mijn voorbanden rijd ik bijvoorbeeld op 1,5 bar.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

MacReal schreef:Ik denk dat het inrijden te maken heeft met de siliconen laag die banden conserveert, zoals je die ook met motorfiets en autobanden hebt.

Ze zijn voor mijn gevoel vergelijkbaar in rolweerstand met een mountain king, maar hebben wat meer grip.
Ook is de band (een stuk) steviger, waardoor je echt met lagere druk moet rijden. Mijn voorbanden rijd ik bijvoorbeeld op 1,5 bar.
Aha dat is goed nieuws mbt de grip. Ze zijn dan wel duurder dan de eenvoudige versie van de mountain king, maar op zich nog geen astronomisch bedrag en dus wellicht het proberen waard als de grip beter is; die is op de MK ook zeker niet slecht namelijk.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 641
Lid geworden op: vr 18 maart 2005, 09:58
Mijn mountainbike: Specialized S-Works Epic WC 2014 - Santa Cruz Highball 29

MacReal schreef:Ik denk dat het inrijden te maken heeft met de siliconen laag die banden conserveert, zoals je die ook met motorfiets en autobanden hebt.
Dient enkel om de banden makkelijker uit de mal te halen.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Wiel-Maat schreef:
MacReal schreef:Ik denk dat het inrijden te maken heeft met de siliconen laag die banden conserveert, zoals je die ook met motorfiets en autobanden hebt.

Ze zijn voor mijn gevoel vergelijkbaar in rolweerstand met een mountain king, maar hebben wat meer grip.
Ook is de band (een stuk) steviger, waardoor je echt met lagere druk moet rijden. Mijn voorbanden rijd ik bijvoorbeeld op 1,5 bar.
Aha dat is goed nieuws mbt de grip. Ze zijn dan wel duurder dan de eenvoudige versie van de mountain king, maar op zich nog geen astronomisch bedrag en dus wellicht het proberen waard als de grip beter is; die is op de MK ook zeker niet slecht namelijk.
https://www.mantel.com/vittoria-goma-tnt-29" onclick="window.open(this.href);return false; ;)
Moet je er alleen wel twee bestellen om geen verzendkosten te hebben :roll:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Plaats reactie