Shiggy de bandenmeter

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Castor
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4488
Lid geworden op: zo 23 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz VPFree, SRAM X9, Boxxer Ride, Fox DHX5, Truvativ Holzfeller, Hayes El Camino

Misschien is deze site jullie bekend, ik vond hem het vermelden waard.
Biker Shiggy heeft een site opgezet met metingen van MTB banden. Zoals op dit forum al vaak geconstateerd is, kunnen de fabrikanten niet meten en zijn 2.1" banden breder, smaller en afwijkend van andermans product. Een groeiend overzicht, gesorteerd op merk, biedt dan uitkomst. Helaas (voor mij persoonlijk) is het Maxxis aandeel nog wat klein - maar wie weet. De site heeft me in 1 geval al geholpen aan goede info die ik nergens anders vond.

Afbeelding

Voor de breedbanders is misschien ook Shiggy's vergelijking van brede voorbanden aardig leesvoer: http://www.themudzone.com/tire/tire_sit ... aug03.html

http://www.themudzone.com/tire/
The freedom to ride where you want, when you want.
DeKerfs
Genius
Genius
Berichten: 1090
Lid geworden op: za 15 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: N+1
Contacteer:

Shiggy is goed!!

Weet óók wat fijne stuurtjes zijn... :wink:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door DeKerfs op di 11 mei 2004, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Castor
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4488
Lid geworden op: zo 23 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz VPFree, SRAM X9, Boxxer Ride, Fox DHX5, Truvativ Holzfeller, Hayes El Camino

Dat verbaast me nou niks… :D
The freedom to ride where you want, when you want.
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Als Shiggy zo shiggy is, waarom legt ie dan een semislick voor en een noppenband achter? Voor extra thrills?
araminta
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: zo 21 oktober 2001, 02:00

In de serie teringlelijke fietsen, this one ranks right up there.

Onvoorstelbaar waar sommige mensen op durven te rijden. De gustibus et coloribus non est disputandum, maar die fiets gaat nergens over.

Voordat ik de ontopicpolitie op mijn dak krijg: goeie site, maar de basis van zijn vergelijkingen is wel erg smal. Meestal gebaseerd op een of twee metingen.
araminta
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: zo 21 oktober 2001, 02:00

ExarMCM schreef:Als Shiggy zo shiggy is, waarom legt ie dan een semislick voor en een noppenband achter? Voor extra thrills?
Als het de fiets van shiggy is, want hij rant zelf namelijk nogal over semi-slicks...
Xircuit
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 19 januari 2003, 19:58
Mijn mountainbike: Sunn Xircuit 97" XTR-V's Single Speed[]Commencal VIP Reba Team Louise Roox X.O Tuvativ DT Swiss
Contacteer:

DeKerfs schreef:Shiggy is goed!!

Weet óók wat fijne stuurtjes zijn... :wink:

Afbeelding

Afbeelding
En weet wat oer-lelijke fietsen zijn.

:o
Dus....
Rgr^
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: di 21 oktober 2003, 12:49
Mijn mountainbike: 2004 Specialized Stumpjumper FSR Pro Disc, full XT/XTR met Snelle Fredjes eronder
Contacteer:

DeKerfs schreef:Shiggy is goed!!

Weet óók wat fijne stuurtjes zijn... :wink:


Afbeelding
En over een overkill aan bidonhouders gesproken... Wellicht een klantje voor een Camelbak :wink:

Even on-topic: Leuke site, grappig dat iemand zich helemaal bezig houdt met banden. Denk dat naarmate er meer banden getest worden door die kerel dat je wel wat nuttige info van die site kunt halen. Aan de andere kant: banden blijven natuurlijk een gevoels/menings kwestie, wat de een lekker vindt rijden kan de ander totaal niks vinden..
Sambal bij?
Plaats reactie