Specialized claimt naam Roubaix

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

SnelleJongen is eigenlijk een soort van Belieber....
Bicycle, bicycle, bicycle
Basso68
All rounder
All rounder
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 3 september 2010, 09:42
Mijn mountainbike: BMC Teamelite TE02 * Trek Fuel EX9

En zijn vocabulaire vertoont een treffende gelijkenis met zijn avatar... Da's dan wel weer consequent.

Zit me nu wel te bedenken waarvan het bij voortduring prevelen van steeds hetzelfde zinnetje ook al weer een kenmerk van is...
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Mod-break: Als het op de man spelen wordt, gaat dit topic heel rap op slot.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

L3X schreef:Puur door de status van die man vallen al die Amerikanen over deze actie.
Dat het om een veteraan gaat helpt in die contreien wel wat maar het is denk ik ook de algehele verbazing dat er op zoiets triviaals als een plaatsnaam merkenrecht kan worden uitgeoefend. ASI snapt dat ook en maakt als rechthebbende van de naam Roubaix handig gebruik van de situatie en zal wel voor en symbolisch bedrag dat de shopeigenaar niet openbaar mag maken een licentie verlenen, en is daarmee meteen de held in dit verhaal.
Er zijn vele fietswinkels die een beroemde berg of finishplaats in hun naam hebben opgenomen. Schwalbe heeft een heleboel eigennamen in het programma. Albert, Ron, Fred etc kunnen dan wel vergeten om hun eigen naam aan hun nieuwe fietswinkel te hangen. Als er op het gebruik van al die namen een monopolie komt te liggen, omdat een bedrijf denkt dat haar klanten erg dom en in een staat van verwarring terechtkomen als de naam door iemand anders dan zijzelf wordt gebruikt, dan zit dat bedrijf iedereen in de weg en dat roept weerstand op.

Dit illustreert dat wel aardig: http://www.vmqca.qc.ca/chroniquesdegill ... 31210.html" onclick="window.open(this.href);return false;
SnelleJonge
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11

jf schreef:Mod-break: Als het op de man spelen wordt, gaat dit topic heel rap op slot.

JA! :( snik!
Basso68
All rounder
All rounder
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 3 september 2010, 09:42
Mijn mountainbike: BMC Teamelite TE02 * Trek Fuel EX9

Oei, uiteraard mijn uiterst nederige excuses voor het op een volstrekt ontoelaatbare wijze terugplagen van een toch al veelgeplaagde berijder van een bepaald merk fiets (die daar overigens wel errug fijn op fietst zo heb ik begrepen), en die daar getuige zijn verdrietige smiley-gezichtje ook volstrekt ten onrechte veel last van heeft ondervonden..... :oops:

Zoiets? :~

:lol: :lol: :lol:

modbreak jf: je snapt wel wat ik bedoel.
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

Het mag dan heel triest zijn dat dit gebeurd is, maar volgens mij topt Specialized het merk Apple nog lang niet (al heb ik wel een beetje hetzelfde gevoel bij beide merken: Goede innovatieve producten, maar heb zelf helemaal niets met de wijze waarop zo'n bedrijf functioneert, met dus als voorbeeld dat Apple alles en iedereen voor de rechter daagt.

Nogmaals, Specialized is voor mijn gevoel nog niet op dat niveau gekomen.
I Cannondale myself.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: za 3 september 2011, 23:10
Mijn mountainbike: *Cannondale* F-Si carbon 1. onBIKE limited edition F800.
Contacteer:

Wil de echte Roubaix opstaan :D

Afbeelding
Afbeelding
[img]https://backroads_web.s3.amazonaws.com/images/why/sworks-roubaix-bike-lg.jpg[/img]

Ik ga voor de kassei, want daar is het begonnen.
De rest probeert een graantje mee te pikken van dit succes.
Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een MTB kom je verrekkes dichtbij.
Click here to activate SYS Cannondale F-Si 1
SnelleJonge
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11

Nee Benny? Dat is een reetfiets, moet je in een ander forum zijn :wink: Andere bloedgroep...
I Cannondale myself.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: za 3 september 2011, 23:10
Mijn mountainbike: *Cannondale* F-Si carbon 1. onBIKE limited edition F800.
Contacteer:

SnelleJonge schreef:Nee Benny? Dat is een reetfiets, moet je in een ander forum zijn :wink: Andere bloedgroep...
Ja, rappe mar dees is de ROUBAIX . A fijn zo heet ie.
Ik snap de gevoeligheid.
Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een MTB kom je verrekkes dichtbij.
Click here to activate SYS Cannondale F-Si 1
Proflex animal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2469
Lid geworden op: di 8 augustus 2006, 20:56
Mijn mountainbike: Sworks Tarmac, Haro Mary xc, Project 346 Basman cruiser
Contacteer:

pr stunt of niet, maar het siert Mike Sinyard dan wel om in eigen persoon langs te gaan en zijn verontschuldigingen aan te bieden en in het kort uit te leggen hoe en waarom.

Linkje
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Toppie!
Mike is op bezoek geweest bij Dan in de shop, samen ontbeten en uitgepraat plus excuses van Mike!
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

SnelleJonge schreef:
jf schreef:Mod-break: Als het op de man spelen wordt, gaat dit topic heel rap op slot.

JA! :( snik!
Kan je nagaan...ik moet dit dagelijks doorstaan, live.
Ben altijd blij als hij naar zijn werk is.
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Mooi zo. Eind goed, al goed.

Specialized heeft -eindelijk- een verklaring uitgegeven met excuses en dat ze hebben geleerd van deze ervaring.
verklaring op FB
TinaToertocht schreef:Kan je nagaan...ik moet dit dagelijks doorstaan, live.
Ben altijd blij als hij naar zijn werk is.
Haha... ik ben altijd blij als ik weer naar huis mag, het is hier dagelijks compleet circus op de het werk :tong
modder zuigt!
SnelleJonge
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11

Modbreak Fanman: graag ontopic nu!
Plaats reactie