Cube 2014, alu Stereo

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Afbeelding

Meer info nog niet gevonden.
DeKerfs
Genius
Genius
Berichten: 1090
Lid geworden op: za 15 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: N+1
Contacteer:

Dit is volgens mij gewoon de proto fully die men vorig jaar al gebruikte in de run-up naar de Stereo zoals ie voor 2013 gelanceerd is. Maar een meer budget versie in alu zou ook gewoon heel logisch zijn voor 2014.
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Ik vind ook weinig nieuws, behoudens een teaser voor een e-bike.

http://www.mtb-blog.nl/cube-2014" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik hoop wel dat ze die naam Cube Epo ditchen, die naam kan echt niet (kinderachtig naar mijn mening)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

DeKerfs schreef:Dit is volgens mij gewoon de proto fully die men vorig jaar al gebruikte in de run-up naar de Stereo zoals ie voor 2013 gelanceerd is.
Ja en dat weet jij dan weer.. :lol:

Low budget model past wel beter bij Cube. Of ze gaan meer op de Specialized tour, daar is de Enudro een high budget model en andere modellen (ken hun types niet zo goed) weer low budget.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Zie net de first ride van deze Stereo HPA in de augustus editie van Mountainbiking UK staan. Hij gaat dus echt komen...een alu versie.
Gebruikersavatar
Koelman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: vr 24 augustus 2007, 19:17
Mijn mountainbike: YT Jeffsy Pro Race 29
Contacteer:

Jurriaan schreef:[a href="http://www.abload.de/img/stereo-650b-1rlpol.jpg"][/a]

Meer info nog niet gevonden.
Wat blijkt, is geen Stereo, maar de terugkeer van de Fritzz! 8)

Afbeelding

Volgens Bikeradar dan... klik!

Ik moet zeggen dat ik de 'oude stijl' Stereo's en Fritzz'en mooier vond, maar met een goede paintjob deze ook wel kan waarderen denk ik.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Wat dan het verschil is met een Stereo? Beide 160 mm veerweg
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

In MBUK gebruiken ze ook Stereo en Fritz door elkaar. Lekker handig!! Ik weet t ook niet meer....
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

KleinPalomino schreef:In MBUK gebruiken ze ook Stereo en Fritz door elkaar. Lekker handig!! Ik weet t ook niet meer....
Ah , ben dus niet de enige die dit opmerkt .. ik liep al 2 dagen te roepen dat er een alu Stereo onderweg was ...

Maar ben wel benieuwd , beter als al dat carbon rommel waar Cube de laatste paar jaar mee aan het kl0ten was .... ( Heb het zo eens aan moeten zien op hun facebook pagina , maar er zijn meer carbonframes teruggegaan naar de fabriek dan dat er uiteindelijk rondrijden .. )
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

T is echt te grappig. In het ene stuk tekst staat Stereo en een stukje verder is het weer een Fritz....zullen ze dat nu niet door hebben gehad bij MBUK? Heel vreemd!
xon
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 19 juni 2005, 08:54

Wanneer is normaal gesproken eigenlijk de bekendmaking van de 2014 collectie van Cube? Ik dacht iets van eind augustus te herinneren?

Leveren duurt dan meestal nog wel een paar maanden toch?
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Het is dus de Fritz. 650b met 160mm en 26 met 180mm.
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

KleinPalomino schreef:Het is dus de Fritz. 650b met 160mm en 26 met 180mm.
Stereoooo .. ow nee , of wel ? misschien toch niet .. hahaha

Misschien dat ze er een andere naam aan gaan geven de "Stereofritz" ... :D :bier:
clucluc
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: wo 16 april 2008, 20:26
Mijn mountainbike: Scott Scale 925+Trek supercaliber 9.7 Black2022

Wellicht de verkeerde plek, maar ik kan niets terugvinden van de 2014 lijn van cube... In mijn ogen is t zo dat als t hier op de site niet staat, t nog niet bekend is ;)

T stomme is dat ik na t bekende scheurtje in t frame :( ( na anderhalf jaar valt mee ;) ) volgens de fietsland eersel ( cube dealer ) een 2014 frame krijg, verstevigt ivm trubbels met de vorige serie.. Ik heb t frame gisteren gezien, en kan de kleurstelling niet terugvinden ergens.

Heeft iemand al info over de 2014 lijn.

Cluc

Ps. Ik rijd een reaction GTC 29 carbon wit zwart.
Giant X-1500, Focus Black compo, Cube AMS HPC K18Cube 29 Reaction GTC pro ,
Scott Scale 925 2018
+ trek supercaliber 9.7 black 2022
xon
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 19 juni 2005, 08:54

clucluc schreef:Wellicht de verkeerde plek, maar ik kan niets terugvinden van de 2014 lijn van cube... In mijn ogen is t zo dat als t hier op de site niet staat, t nog niet bekend is ;)

T stomme is dat ik na t bekende scheurtje in t frame :( ( na anderhalf jaar valt mee ;) ) volgens de fietsland eersel ( cube dealer ) een 2014 frame krijg, verstevigt ivm trubbels met de vorige serie.. Ik heb t frame gisteren gezien, en kan de kleurstelling niet terugvinden ergens.

Heeft iemand al info over de 2014 lijn.

Cluc

Ps. Ik rijd een reaction GTC 29 carbon wit zwart.

Ik zoek hier ook naar...ik vind het erg vreemd dat er nog niets over bekend is vooral als je kijkt dat vrijwel alle andere merken al hebben gepresenteerd of delen bekend gemaakt. Ik zag wel op hun facebook pagina dat ze aan het fotograferen zijn voor hun catalogus. Ze zijn er dus al wel..

Hoop op een aantal 27.5..
Plaats reactie