Finale EC 2004 komt naar Groesbeek

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Westkust
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: di 13 augustus 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Stevens S8

Weet niet zeker of dit hiero al gepost is, maar kon het iig niet vinden met de search.
---------------------------------------------------------------------------

GROESBEEK - De Stichting ATB Sport heeft voor 2004 de finale van de Europa Cup Mountainbike toegewezen gekregen. De wedstrijden zullen in Groesbeek plaatsvinden in het weekeinde van 24 en 25 juli.

De toprenners komen op zondag 25 juli aan het vertrek, terwijl de zaterdag de dag is voor de nationale categorieën. De organisatoren zijn blij dat zij na de organisatie van de Europacupwedstrijd vorig jaar, nu de finale toegewezen hebben gekregen!

De wedstrijden zullen net als in 2003 ook meetellen voor de Nederlandse Topcompetitie.
Het hele mountainbike weekend draagt de naam Groesbike Festival en de opzet garandeert een weekeinde voor toppers en recreanten.

Vorig jaar namen al rond de 700 sporters deel aan het Groesbike Festival.
In 2003 heeft de nationale selectie onder leiding van bondscoach Leo van Zeeland zodanig gepresteerd dat zij op de eerste plaats eindigde in de herenranglijst van de UCI, hetgeen recht geeft op drie startplaatsen bij de Olympische Spelen in Athene.

Bart Brentjens en Bas Peters hebben zich al genomineerd. Erwin Bakker, Maarten Tjallingii en Thijs Al zijn de favorieten voor de derde nominatieplaats, die tijdens de drie wereldbekerwedstrijden in de maanden mei en juni nog te vergeven valt.
Bij de vrouwen is er na het behalen van de achtste plaats in de landenranglijst slechts één startplaats in Athene. Elsbeth Vink heeft met haar nominatie in 2003 verreweg de beste kansen op die startplaats.

Bovenstaande toppers zullen zeker aanwezig zijn in Groesbeek, omdat de wedstrijd als een belangrijke voorbereidingswedstrijd wordt gezien voor Athene. Ook gezien het karakter van het parcours dat volgens Van Zeeland wat stuurvaardigheid betreft overeenkomsten vertoont met het parcours in Athene.

Het parcours in Groesbeek zal uitgezonderd enkele kleine wijzingen hetzelfde zijn als voorgaande jaren, met start en finish op het motorcrossterrein naast sportpark Noord aan de Nijmeegsebaan. Ook buitenlandse toprenners worden 25 juli verwacht op dit Groesbike Festival.

De organisatie is nog in onderhandeling met Karl Zoetemelk, die in Frankrijk tot de nationale top behoort. Hij heeft al te kennen gegeven graag in Groesbeek te willen rijden. Van andere buitenlandse toppers zullen de namen in een later stadium bekend worden gemaakt. De Stichting ATB Sport hoopt ook veel Olympische deelnemers te strikken.

Informatie
---------------------------------------------------------------------------

Cool huh... Ongeveer in mijn achtertuin. Mooi ekkes kieken daaro!
Klik niet!
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

Hé dat klinkt erg leuk. Het staat iig in mijn agenda. Denk dat ik daar wel eventjes een kijkje ga nemen :-q . Sowieso een mooi gebied bij Groesbeek 8) .
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Volgens mij was het al bekend. Ik ben er iig bij bij de funklasse, echt 1 van de mooiste parcoursen in NL.
Don't just train... train right.
Aapjes
Genius
Genius
Berichten: 1844
Lid geworden op: wo 29 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Episch Vonkende Yeti

Tis dat er geen wedstrijden in Spelderholt zijn, anders was het daar.
Westkust
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: di 13 augustus 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Stevens S8

Sjase schreef:Sowieso een mooi gebied bij Groesbeek 8) .
Ja, wat dat betreft hebben we geluk!
Klik niet!
LazyLad
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 325
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:47
Mijn mountainbike: is een vonkje

Westkust schreef:De wedstrijden zullen in Groesbeek plaatsvinden in het weekeinde van 24 en 25 juli.
Jammer ik zit dan in Küblis ( :D swiss bike masters), ik had daar graag de fun gereden. Afgelopen jaar meegedaan, erg mooi parcours.
Marieke
Reporter
Reporter
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 22 april 2003, 11:52
Mijn mountainbike: Specialized Diverge

dat was mijn eerste wedstrijd ooit ( vorig jaar dus) kan vast niet slechter ( eerste dag laatste tweede dag één na laatste) dan toen dus ik doe weer mee.
Exar sta je weer klaar met een nieuw wiel :-D
Bikergrl
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: vr 2 mei 2003, 12:26
Mijn mountainbike: Cube Limited 2, Cube Reaction, Trek 1400 (race '00)
Contacteer:

Groesbeek....ben er nog nooit geweest. Misschien doe ik mee. De vrijdag ervoor kom ik dan net terug van een weekje franse alpen. Alp d'Huez fietsen en de klimtijdrit van de Tour de France live meemaken! :-q Dus we zullen zien of ik het ga trekken om zondag weer een wedstrijd te rijden.
When in doubt.... pedal harder!
Plaats reactie