za 24 september 2016, 10:23
Het valt mij inderdaad ook op dat de meesten erg negatief zijn, zonder er een meter mee gereden te hebben.
Ik rij nu bijna 1jaar met een Lauf Trailracer, (naast mijn BMC met RS1) en vind het echt perfect voor de lage landen, terwijl onze vaste route Zeddam, niet bepaald vlak is met 430hm in 24km.
Vooral perfect is ie voor iemand die star net iets te veel vh goede vindt op de polsen, natuurlijk is het geen softe 120mm vork, ook geen 100mm..dat merk je wel...iets minder comfort, met de 60mm, maar het klimwerk, en het ff sprinten is fenominaal, het deint en veert dan niet zoals een normale vork wel doet in de open stand.
Het demping verhaal zelf moet je echt ervaren, dat strookt niet met wat je denkt als je het concept bekijkt, want het dempt terdege..(eindstop ook nog nooit bereikt trouwens met mijn 82kg..)
Op de Utrechtse heuvelrug had ik er laatst overal mijn pr's mee, dat zegt natuurlijk niet alles (miss zelfs niets voor jullie) maar voor mij opnieuw een bevestiging dat het goed stuurt en vertrouwen geeft.
Als je er een overweegt, en twijfelt, eerst proefrijden... het concept moet je wel passen.
Ik ben erg enthousiast over de vork in ieder geval.
@Erik: als je op een Medium fiets past, mag je hem hier proberen.