Bijzondere voorvork van Lauf Forks

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
roger77
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: vr 18 januari 2008, 22:22
Mijn mountainbike: kona hei hei deluxe 29r Giant Fathom 29er 1 2019

Deze stond in de vorige O2bikers. Die hebben er mee test gereden en die waren niet zo lovend.
HAPPY TRAILS!
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Kun je een foto van die tekst maken en hier posten?
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Eergisteren in middelrode zo'n ding in actie gezien. Het ziet er toch wel erg raar uit, maar het leek wel prima te werken.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

Tja, ik zag deze vork op de Bikemotion en vond hem spuuglelijk. Toch blijft de vork mij wel intrigeren.
Reviews zijn toch redelijk positief en de meesten die er eens mee gereden hebben zijn er ook goed over te spreken. Het zou zomaar kunnen.......
If you wanna ride....
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Redelijk positief voor een heel klein segment dan: http://reviews.mtbr.com/gear-review-lau ... er-29-fork" onclick="window.open(this.href);return false;

Niks voor mij.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

bladveren kunnen alleen functioneren als er ruimte tussen de bladen zit. wordt die ruimte opgevuld door bv modder werkt de vering niet meer.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3247
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Hoe kom je daar nu weer bij ?
Doen alle fabrikanten het al die jaren allemaal verkeerd ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

Luc151 schreef:bladveren kunnen alleen functioneren als er ruimte tussen de bladen zit. wordt die ruimte opgevuld door bv modder werkt de vering niet meer.
Dat zou kunnen maar ik vraag mijzelf af hoe vaak dat in de praktijk zal voorkomen.

Kapitein Iglo schreef:Redelijk positief voor een heel klein segment dan: http://reviews.mtbr.com/gear-review-lau ... er-29-fork" onclick="window.open(this.href);return false;
Niks voor mij.
Ik vind de Carbonara in combinatie met 29+ banden wel interessant. http://www.laufforks.com/lauf-carbonara/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik had op mijn 29r met starre vork toch wel snel last van mijn schouders. Met 29+ zal dat een stuk verbeteren maar als er dan toch nog wat weggenomen moet worden zou ik denk ik wel voor deze vork gaan. In Nederland zal ik niet snel een "A rocky ride in the rocks" tegen komen. Zeker niet waar ik veel rij (PWN gebied Noord Holland) en inmiddels is mij wel duidelijk dat je in NL niet zit te wachten op een zware sus. vork in je 29+
If you wanna ride....
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5490
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

dizzasta schreef: Ik vind de Carbonara in combinatie met 29+ banden wel interessant. http://www.laufforks.com/lauf-carbonara/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik had op mijn 29r met starre vork toch wel snel last van mijn schouders. Met 29+ zal dat een stuk verbeteren maar als er dan toch nog wat weggenomen moet worden zou ik denk ik wel voor deze vork gaan. In Nederland zal ik niet snel een "A rocky ride in the rocks" tegen komen. Zeker niet waar ik veel rij (PWN gebied Noord Holland) en inmiddels is mij wel duidelijk dat je in NL niet zit te wachten op een zware sus. vork in je 29+
Maar ja, een 150mm voornaaf in een 29+ fiets ..... dan is ie breder dan achter ;)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

tiewrap schreef:Hoe kom je daar nu weer bij ?
Doen alle fabrikanten het al die jaren allemaal verkeerd ?
Je hebt bladveren en bladveren, een andere toepassing zag je vroeger nog wel eens als veersysteem bij vrachtwagens, van die dikke stalen veerpaketten.
Voor de toepassing zo als in de vork heb je nu eenmaal ruimte nodig tussen de bladen, kijk maar eens goed naar de afbeelding en stel je voor dat de voek inveert. Op het ne t zwerf t ook wel een filmpje van deze vork, misschien is dat duidelijker.
Bovendien heb ik voor mijn vorige werkgever het nodige aan onderzoek gedaan naar deze toepassing van bladveren.
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

Luc151 schreef:
tiewrap schreef:Hoe kom je daar nu weer bij ?
Doen alle fabrikanten het al die jaren allemaal verkeerd ?
Je hebt bladveren en bladveren, een andere toepassing zag je vroeger nog wel eens als veersysteem bij vrachtwagens, van die dikke stalen veerpaketten.
Voor de toepassing zo als in de vork heb je nu eenmaal ruimte nodig tussen de bladen, kijk maar eens goed naar de afbeelding en stel je voor dat de voek inveert. Op het ne t zwerf t ook wel een filmpje van deze vork, misschien is dat duidelijker.
Bovendien heb ik voor mijn vorige werkgever het nodige aan onderzoek gedaan naar deze toepassing van bladveren.
En dan nog vraag ik mij af of deze vork, ontwikkeld in IJsland waar ze toch wel bekend zijn met modder/sneeuw, daar veel last van gaat hebben.
yo-eddy schreef:........................
Maar ja, een 150mm voornaaf in een 29+ fiets ..... dan is ie breder dan achter ;)
zou het vreemd rijden?
If you wanna ride....
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

Dat mag je je afvragen, maar als er wat tussen zit werkt het gewoon niet.
Bovendien o p alle plaatjes/filmpjes zie je nergens modder o.i.d.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5490
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

dizzasta schreef: zou het vreemd rijden?

Nee hoor, maar beperkt je wel met andere vork keuzes, buiten het feit dat ik het niet echt fraai vind in een stalen LTHT ;)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Des te langer ik er over nadenk des te meer ik denk dat als je voor een Lauf in de markt bent je beter een oud type Lefty carbon op de kop kan tikken. Weegt tussen de 250 en 300 gram meer, maar is volledig te locken en heeft zowaar ook demping en heeft waarschijnlijk net zo'n goede small bump compliance. (en geen last van modder, al denk ik dat de Lauf dat ook niet heeft)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ja maar... dan rij je met ouwe zut rond. Dat kan natuurlijk niet!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie