Schwalbe Thunder Burt

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Je hebt ook SnakeSkin en RaceGuard versies die niet zo veel zwaarder zijn. Iemand daar ervaring mee?
Neggy
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 602
Lid geworden op: zo 27 november 2005, 01:00
Mijn mountainbike: CANYON Lux Trail CF6

VanBiLL.com schreef:Ik ben er toch mee gestopt. Qua rij-eigenschappen niets dan lof, maar ik heb nog nooit zo vaak een band lek gereden. Met latex erin een paar keer zo'n grote winkelhaak in het loopvlak dat de latex het niet dicht kreeg. Heb dit zowel op de weg als off-road meegemaakt - minstens eens per week :-{ . Daarna nog een tijdje met biba gereden maar ik bleef bijna wekelijks een lekke (achter)band hebben. Er ligt weer een RaceKing Supersonic 2.0 achter en lekke band rijden is weer voorbij. 'T is een lichte band en die is gewoon kwetsbaarder. :roll:
Totaal geen last mee. :-D
Wat binne we mooi fut niet ?
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

heb de raceguard versie, wel heb ik na 200 km al van die rare vouwen in de wangen zitten, van het karkas, bandenspanning gewoon te laag.... 1.8 bar met 76 kg (achterband) :-? in de 200 km totaal geen lek gehad. en ik rijd dus echt niet voorzichtig. wel zweten ze nog steeds bij de wangen. lijkt mij de snakeskin dan beter....
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
blondie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 11 april 2011, 10:43

Ik heb wel de ervaringen met een RoRo en RaRa dat er sneeën in het loopvlak kwamen, die niet te dichten waren. Vandaar ook mijn vraag hierover ergens in dit topic. Ik heb vervolgens de Racegaurd gekozen. Hiermee heb ik 800km probleemloos mee gereden. Maar ik heb wel de indruk dat de beschermlaag de band een stuk stugger maakt en zodoende meer rolweerstand heeft.

Wat ik opmerkelijk vond was dat alle latex verdwenen was bij het wisselen, ondanks dat ik het nog een keer had bijgevuld.
Steppenwolf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: do 2 december 2010, 17:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic S-Works World Cup 650B 2012, Specialized Comp Carbon 29er 2014
Contacteer:

Vullen zal bij mij ook weer moeten, die thunderburts zijn niet dicht te krijgen.
Dit weekend in de LDD zelfs met een CO2 patroon in de weer gemoeten.

Liggen nu maar weer plat met 3 bar erin en latex weer vrolijk door de wangen lekkend.
Volgende maal ook maar de snakeskin gaan bestellen. Wellicht meer rolweerstand maar moeten beter dicht te krijgen zijn.

11 maart een shot van 60ml extra latex in de band gegoten.
Bleven weer lekken, daarna maar eens even in een ijskoud bad gestopt, lijkt te helpen (hoop dat ze nu op druk blijven ssst). Of ze er thuis blij mee zijn weet ik niet zal best wat latex in bad terecht zijn gekomen :lol: :lol:
Epic S-Works FSR Carbon 2012 World Cup (26 --> 27,5 inch)
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-3BTTLRKG.jpg

Stumpjumper Comp HT Carbon 2014 (29er)
http://www.mijnalbum.nl/Foto360-OYP6UY8R.jpg

Use BRAINS get SPECIALIZED
Mr. Punch
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: vr 13 maart 2009, 23:28
Mijn mountainbike: Scott Spark RC

Met een latex biba erin zijn ze in 1 keer dicht en blijven ze dicht...... En je rijdt zelden tot nooit lek! Ik heb zondag de 100 km van Mill er mee gereden (voor en achter) op 1,5 bar voor en 1,6 bar achter. De band loopt erg licht en heeft voldoende grip voor en meer dan genoeg achter. Erg snelle band.
Cycling Team Limburg
gsxr
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 20 april 2013, 15:51
Mijn mountainbike: cannondale flash carbon 3 29 er

heb achter de raceguard liggen en voorop de standaard thunder burt.super snelle band alleen blijft de achterband wel latex zweten bij de wangen. de banden blijven wel op druk dus...
no pain, no gain
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Steppenwolf schreef:Vullen zal bij mij ook weer moeten, die thunderburts zijn niet dicht te krijgen.
Dit weekend in de LDD zelfs met een CO2 patroon in de weer gemoeten.

Liggen nu maar weer plat met 3 bar erin en latex weer vrolijk door de wangen lekkend.
Volgende maal ook maar de snakeskin gaan bestellen. Wellicht meer rolweerstand maar moeten beter dicht te krijgen zijn.

11 maart een shot van 60ml extra latex in de band gegoten.
Bleven weer lekken, daarna maar eens even in een ijskoud bad gestopt, lijkt te helpen (hoop dat ze nu op druk blijven ssst). Of ze er thuis blij mee zijn weet ik niet zal best wat latex in bad terecht zijn gekomen :lol: :lol:
Ik heb 3 banden en alle 3 dicht met 30ml latex. Bij mij werkt het het beste om gelijk een kilometer of 50 te rijden. Band blijft na rijden op spanning,..Latex verdeeld mooi over de band tijdens rijden en schijnbaar worden alle gaatjes tijdens rijden goed gedicht. Ook met andere schwalbe banden nooit problemen met luchtdicht krijgen. Band is overigens lekker licht, voldoende grip en weinig rolweerstand
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

schepp schreef: Ik heb 3 banden en alle 3 dicht met 30ml latex. Bij mij werkt het het beste om gelijk een kilometer of 50 te rijden. Band blijft na rijden op spanning,..Latex verdeeld mooi over de band tijdens rijden en schijnbaar worden alle gaatjes tijdens rijden goed gedicht. Ook met andere schwalbe banden nooit problemen met luchtdicht krijgen. Band is overigens lekker licht, voldoende grip en weinig rolweerstand
hoe rijd dat nou met een 3 wieler off road?
life starts @ 150bpm...
to0n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 492
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon #2

g60 schreef:hoe rijd dat nou met een 3 wieler off road?
Lijkt me wel stabiel; driften zal wel even wennen zijn... :wink:
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

g60 schreef:
schepp schreef: Ik heb 3 banden en alle 3 dicht met 30ml latex. Bij mij werkt het het beste om gelijk een kilometer of 50 te rijden. Band blijft na rijden op spanning,..Latex verdeeld mooi over de band tijdens rijden en schijnbaar worden alle gaatjes tijdens rijden goed gedicht. Ook met andere schwalbe banden nooit problemen met luchtdicht krijgen. Band is overigens lekker licht, voldoende grip en weinig rolweerstand
hoe rijd dat nou met een 3 wieler off road?
2 fietsen :winkie:
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

ow een gewone bike en een 29er 1 wieler? :D
life starts @ 150bpm...
P I M
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1244
Lid geworden op: vr 21 december 2007, 18:57
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Carbon 3

Maar, issie nou écht sneller dan een Furious Fred? Dat wordt wel mooi geclaimd, maar ik kan 't me maar moeilijk voorstellen.
pronkrug
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: di 25 oktober 2011, 21:14
Mijn mountainbike: Merida ninety-six rc XT
Contacteer:

dat is natuurlijk moeilijk te vergelijken.
Ik ben net overgestapt van roro naar de thunder burt; Alléén nog maar 50km op de weg gefietst maar allemachtig wat een snel bandje! In het wiel van 2 racers waar ik wel vaker mee fiets, had nu het idee dat ik veel makkelijker in het wiel bleef.
Zondag het bos in, ben benieuwd!
Mr. Punch
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: vr 13 maart 2009, 23:28
Mijn mountainbike: Scott Spark RC

Of hij sneller is als de ff ligt denk ik aan je bochtentechniek. Ik ben met de thunder burts sneller als met de ff's maar een clubgenoot van mij is waanzinnig snel met de ff's. Hij heeft met een droge ondergrond niet meer grip nodig en ik wel.
Cycling Team Limburg
Plaats reactie