New Shimano group

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Castor
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4488
Lid geworden op: zo 23 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz VPFree, SRAM X9, Boxxer Ride, Fox DHX5, Truvativ Holzfeller, Hayes El Camino

Dat mag je best wat uitgebreider toelichten, nippletje ;)
Van diverse kanten hoor ik dat Hone een enduro groep wordt, terwijl zowel lx als xt niet specifiek voor iets anders bedoeld zijn dan XC. Het laat zich in die zin met de Saint groep vergelijken, dat het ook een special purpose groep is en eentje die als 'steviger' in de markt wordt gezet dan gemiddeld xc.
Daarbij is positionering in een assortiment geen uitspraak (per sé) over de kwaliteit.




@Paaj: net tijdstip deze keer toch? :tong
The freedom to ride where you want, when you want.
M.A.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: do 9 oktober 2003, 16:03

beetje "stealth-alike" spul
handig, je onderdelen niet op de radar te kunnen waarnemen
Dat Pinkbike slaat nu tenminste ergens op.
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

M.A. schreef:beetje "stealth-alike" spul
handig, je onderdelen niet op de radar te kunnen waarnemen
Idd MA, nou je het zegt, vooral die hoeken van dat crankstel enzo lijken net zo'n nighthawk of B2. Ik vind het resultaat bij de Hone-groep qua looks wel nog wat beter geslaagd dan bij de Saint-groep.
Overigens wel een beetje vaag dat ze zeggen dat Hone meer voor enduro is en Saint meer voor DH/FR. Allebei de groepen zien eruit alsof ze voor heftige DH gefabriceerd zijn. Lijkt me dat je zo je eigen producten met elkaar laat concurreren. Ben wel echt benieuwd wat de uiteindelijke prijs nou wordt.
KoeniE
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 7 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Too many!
Contacteer:

hone = saint 2004 met een andere cranck en LX shifters...

saint 2005 is meer DH specifiek

ter illustratie volgend plaatje geen verder commentaar...
Afbeelding
hummmmmmmmmmm......
Plaats reactie