Scott Spark 2022

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gesloten
Medico
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal

Ik snap het niet helemaal hoor...
Maar van me bedacht vorige week dat hij een spark wou. As vrijdag in Duitsland besteld, maandag na wat bellen er achter gekomen dat in regio Nijmegen er een stond, dus de Duitse geannuleerd en dinsdag al opgehaald!

Motto is dus: wacht niet op je lokale bikeshop als hij geen grote scott tent heeft! En denk aan t buitenland.

Succes allemaal...want t is echt een beauty
Vakmanschap is Meesterschap

Carbonda fm 936 viewtopic.php?f=14&t=144187
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Inderdaad, zoeken is beter dan wachten
wolf75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
Mijn mountainbike: Scott Spark 940

Prulleman schreef: wo 19 januari 2022, 20:37
wolf75 schreef: wo 19 januari 2022, 20:17 Aangezien mijn RC Comp nogal wat dieper zit dan mijn vorige 940 overweeg ik een Riser stuur te monteren. Iemand hier ervaring mee. Hoeveel rise? Hoeveel backsweep? Enz.
Hou rekening dat de 2 bolt stem niet hele gekke bochten aankan.. dan moet je wellicht ook de DC stem kopen ipv de XC stem
https://www.syncros.com/cn/zh/product/s ... 00mm-h-bar

Deze moet toch geen probleem zijn? Zit bij mijn LBS wel een half jaar levertijd op, dus ik heb vanmiddag mijn stuur nog maar een stukje ingekort naar 700mm. Die lengte had ik bij mijn vorige 940 ook en dat gaf geen schouderproblemen. (oude honkbalblessure)
wolf75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
Mijn mountainbike: Scott Spark 940

Prulleman schreef: wo 19 januari 2022, 22:33 Inderdaad, zoeken is beter dan wachten
https://www.rullensfietsen.nl/fietsen/m ... rk-rc-comp

Inderdaad, ik vind zomaar een gele Comp in maat L.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

wolf75 schreef: wo 19 januari 2022, 22:39
Prulleman schreef: wo 19 januari 2022, 20:37

Hou rekening dat de 2 bolt stem niet hele gekke bochten aankan.. dan moet je wellicht ook de DC stem kopen ipv de XC stem
https://www.syncros.com/cn/zh/product/s ... 00mm-h-bar

Deze moet toch geen probleem zijn? Zit bij mijn LBS wel een half jaar levertijd op, dus ik heb vanmiddag mijn stuur nog maar een stukje ingekort naar 700mm. Die lengte had ik bij mijn vorige 940 ook en dat gaf geen schouderproblemen. (oude honkbalblessure)
Geen idee.. ik bedoel dit:

Afbeelding
De voorkant kan er niet af, dus in principe bedoeld voor een straight bar. Hoeveel rise je er toch doorgepropt krijgt zal je zelf moeten ondervinden

Afbeelding
Gaat het niet, zal je zoiets moeten kopen, dan kan de voorkant er gewoon af en kan je elke riser bar gebruiken
wolf75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
Mijn mountainbike: Scott Spark 940

Prulleman schreef: wo 19 januari 2022, 22:47
wolf75 schreef: wo 19 januari 2022, 22:39

https://www.syncros.com/cn/zh/product/s ... 00mm-h-bar

Deze moet toch geen probleem zijn? Zit bij mijn LBS wel een half jaar levertijd op, dus ik heb vanmiddag mijn stuur nog maar een stukje ingekort naar 700mm. Die lengte had ik bij mijn vorige 940 ook en dat gaf geen schouderproblemen. (oude honkbalblessure)
Geen idee.. ik bedoel dit:

Afbeelding
De voorkant kan er niet af, dus in principe bedoeld voor een straight bar. Hoeveel rise je er toch doorgepropt krijgt zal je zelf moeten ondervinden

Afbeelding
Gaat het niet, zal je zoiets moeten kopen, dan kan de voorkant er gewoon af en kan je elke riser bar gebruiken
Onderste is van de 900 serie volgens mij en die heeft hoek van 0 graden, dus dan kom ik al hoger. Ik vrees dat je wel gelijk hebt en dat je de bocht van dat stuur daar niet doorheen gedraaid krijgt. (door de stuurpen die ik nu heb)
We gaan vrijdag eerst maar eens ondervinden of de inkorting nu wel acceptabel is met het verder ingekorte stuur. Ik vrees ook dat ik het stuurgedrag een beetje om zeep help met de riser. (minder druk op voorwiel)
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Ja, de 900 modellen hebben zo'n stuurpen
Ververs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 8 november 2021, 14:38

Inderdaad had ik mij daar ook op verkeken toen ik een SQ Lab 311 FL-X Carbon Riser (30 mm, 12 graden backsweep) ging plaatsen op mijn RC Comp.
Uiteindelijk wel gelukt met veel vet en moest de stem iets uit elkaar duwen om het carbon stuur zonder beschadigingen te kunnen monteren.
Ik heb altijd gereden met 12 graden backsweep en kon niet wennen aan het straight stuurtje.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Hoe heb je dat vet dan weer weg gekregen na de montage? Als er nog vet aan zit -en ik zie niet hoe je dat tussen een stuur en pen uit krijgt die zo strak op elkaar aansluiten- moet je de boutjes extreem vast aantrekken om het stuur vast genoeg te zetten. Geen goed idee imo.

Ik denk dat zowel stuurpen als stuur ook niet zo heel veel kunnen hebben als je de boel erdoorheen forceert. Met name het open buigen van de stem is iets waar hij niet op ontworpen is.
In de tijd dat (bijna) alle stuurpennen nog geen afneembare voorplaat hadden heb ik weleens een stuurpen gebroken met het erdoor wurmen van een (race)stuur. Met niet eens zoveel kracht zetten had ik ineens de halve ronding in m'n hand...

Was nog met dit soort pennen op racefietsen, dus je moest er wel een paar bochtjes doorheen zien te krijgen :D
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
bertp
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: za 27 juli 2013, 17:10

Deze week telefoon gekregen van lbs. Ze hebben eindelijk bericht gekregen van Scott omtrent levertermijn. De 900 axs zou eind Juli geleverd worden.
Dat is dan 14 maanden na bestelling.
Dan zal ik dus in Juli nog 1x met mijn bijna 7 jaar oude spark naar de bergen moeten gaan, en dat wou ik nu net niet.
Het is niet anders, luxeprobleem.
lapinou
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: do 14 oktober 2021, 09:12

bertp schreef: vr 21 januari 2022, 11:48 Deze week telefoon gekregen van lbs. Ze hebben eindelijk bericht gekregen van Scott omtrent levertermijn. De 900 axs zou eind Juli geleverd worden.
Har77, is het echt zo? :lol:

Eind Juli :( Ik hoop dat mijn frameset vroeger komt :oops:
bertp
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: za 27 juli 2013, 17:10

De lbs heeft me tot hiertoe altijd gezegd dat ze zelf ook niets wisten omtrent levertermijnen omdat ze geen info van Scott kregen.
Nu bellen ze me spontaan op met dit nieuws, ik zou niet weten waarom ze daarover gaan liegen?
Maar Har77 mag het bevestigen dan wel ontkrachten.

En het is niet dat het goed nieuws is natuurlijk.
Tegen dan staan de nieuwe modellen al in de catalogus.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Dealers hebben eergisteren lijsten ontvangen met provisional leverdata, gebaseerd op de info van toeleveranciers en productieplanning.
Ook hierbij weer: voorbehoud, maar gezien de nog altijd beroerde situatie in de supply chain en logistiek zal dat geen verrassing zijn.

Lijsten worden maandelijks geupdate en verstuurd DUS...ga ajb niet wekelijks je dealer bellen.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

bertp schreef: vr 21 januari 2022, 13:38
Tegen dan staan de nieuwe modellen al in de catalogus.
En wanneer denk je dat die geleverd gaan worden? En heel erg 'nieuw' zal de Spark niet worden. Verwacht hoogstens een kleurupdate.

Tijd om te stoppen met modeljaren: werkt voor iedereen prettiger.
Laatst gewijzigd door Har77 op vr 21 januari 2022, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
lapinou
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: do 14 oktober 2021, 09:12

2024 waarschijnlijk :wink:
Gesloten