Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

thijsgillijns schreef: za 8 januari 2022, 14:28
Als Canyon je fiets in Eindhoven in elkaar zet, remmen zij hem in. Als je hem in een kartonnen doos thuis krijgt, moet je dat zelf doen.
Ik weet wel zeker dat Canyon dat niet doet.....
Ik zou daar niet zo zeker van zijn. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand daar in Eindhoven op en neer door de straat is gaan trappen met mijn fiets. En de boel was toch wel degelijk ingeremd, met nieuwe remblokken was ik namelijk nergens meer (of juist overal, omdat het maar halve bak remde). Ik weet niet wanneer jij je fiets daar hebt opgehaald, maar sinds de nazomer 2020 hebben een rollerbankje om dat te doen. Daarvoor deden ze dat inderdaad niet.


In-remmen doe ik heel subtiel. Als het er net nieuw opzit op straat even een klein rondje om en een paar keer normaal remmen. De rest komt wel tijdens een MTB ritje. Abnormaal veel hitte in de schijven en blokken remmen doe ik nooit. Dus ook niet die 25 keer hard remmen e.d wat er gesuggereerd wordt.
Dikke onzin.......
En onzin? Nee, echt niet en subtiel inremmen gaat niet, het moet juist met wat 'geweld', maar dat is inmiddels in andere posts al wel uitgelegd. Zoals ik al aangaf: wissel maar eens tussen goed ingeremde blokken en nieuwe blokken, dan merk je het verschil wel. Het is echt niet zo dat ik na 20x remmen harder ga knijpen, het zit toch wel degelijk in het effect van inremmen.
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

Uit betrouwbare bron, weet ik dat Canyon Eindhoven een in-rem-bank heeft. Een aangedreven set rollen, waarmee het wiel wordt rondgedraaid en ze vervolgens in de werkplaats de remmen kunnen inremmen :-q
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4824
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Wel weer jammer dat ze, in mijn geval, de remmen niet goed ontluchten.
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

Giant-E schreef: do 13 januari 2022, 13:38 Wel weer jammer dat ze, in mijn geval, de remmen niet goed ontluchten.
Jammer, nu zelf gedaan na ontvangst?
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4824
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Michel__ schreef: vr 14 januari 2022, 23:07
Giant-E schreef: do 13 januari 2022, 13:38 Wel weer jammer dat ze, in mijn geval, de remmen niet goed ontluchten.
Jammer, nu zelf gedaan na ontvangst?
Uiteraard, zo gebeurd. Ook de dropperlever zat redelijk los in de stuurklem. Komt bij mij erg slordig over. Op eerdere Canyon’s was alles namelijk perfect afgesteld.
Gelukkig is de Neuron zelf erg naar tevredenheid. Zelfs nog meer dan ik, na aardig wat research, had gehoopt. Maar wel een verbeterpuntje voor Canyon dus.
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Giant-E schreef: do 13 januari 2022, 13:38 Wel weer jammer dat ze, in mijn geval, de remmen niet goed ontluchten.
In de fabriek of in Eindhoven? In Eindhoven hebben ze het bij mij ook niet helemaal goed voor elkaar gekregen; zat veel teveel olie in het systeem. Voor en achter.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4824
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Servicecenter Eindhoven. Mijn Neuron kwam met een deuk in de onderbuis, die heb ik dus gelijk retour gestuurd naar Eindhoven, waar alles is overgezet op een nieuw frame.
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

vraagje aan de Lux Trail rijders met de Transfer SL dropper van Fox. Hoe bevalt deze? Ik las een review van het blad Fiets die had het over erg veel voelbare speling. Nu hebben alle droppers speling, en mijn DT Swiss zeker ook, maar ik was even benieuwd (voor een toekomstige aanschaf).
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1122
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Iemand een idee wanneer de Spectral ON CF9 (M) beschikbaar komen.


Denk dat ik mijn mijn 1:80 dit keer ga voor maat M. Bij de Neuron (2020) was het op het randje toen. En nu de tabel iets duidelijker aan een M bij mijn lengte. Spectral zal ik gaan gebruiken naast de Neuron.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Iw@n
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: di 29 september 2015, 20:17

Matthijs_XtC schreef: ma 17 januari 2022, 16:26 vraagje aan de Lux Trail rijders met de Transfer SL dropper van Fox. Hoe bevalt deze? Ik las een review van het blad Fiets die had het over erg veel voelbare speling. Nu hebben alle droppers speling, en mijn DT Swiss zeker ook, maar ik was even benieuwd (voor een toekomstige aanschaf).
Prima dropper en ja je voelt idd speling. Deze is met de hand voelbaar en als je volledig gelockt op de weg fietst dan voel je de speling ook iets als je over een hobbel oid gaat. Op de trails wanneer je full/half eea open hebt staan merk je niets.

Nu is dit wel mijn eerste dropper dus kan niet vergelijken
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Matthijs_XtC schreef: ma 17 januari 2022, 16:26 vraagje aan de Lux Trail rijders met de Transfer SL dropper van Fox. Hoe bevalt deze? Ik las een review van het blad Fiets die had het over erg veel voelbare speling. Nu hebben alle droppers speling, en mijn DT Swiss zeker ook, maar ik was even benieuwd (voor een toekomstige aanschaf).
Ja. Er zit bij mij na 6 ritten meteen wat lichte speling op. Maar, wat is veel en waar irriteer je je aan? Had een dropper op mijn oude HT laten zetten (vraag me niet wat voor één) en daar zat jaar en dag speling op. Waar ik geen enkele last van heb gehad.
bertus 35
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: vr 11 november 2011, 18:30
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf 7

Ik heb de lux cf 7 besteld en nu net een mail dat ik moet betalen binnen, houd dat ook in dat als de betaling binnen is bij CANYON de fiets meteen wordt opgestuurd?
Mtb Renkum
Don Bjorn
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: za 28 augustus 2021, 18:49
Mijn mountainbike: Canyon lux trail

bertus 35 schreef: di 18 januari 2022, 20:18 Ik heb de lux cf 7 besteld en nu net een mail dat ik moet betalen binnen, houd dat ook in dat als de betaling binnen is bij CANYON de fiets meteen wordt opgestuurd?
Het zal dan niet lang meer duren inderdaad. Bij mij anderhalve week tussen de betaling en de bezorging.
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Blijf op de een of andere manier nog een beetje te zitten klooien met sturen. Merk dat ik minder lekker instuur dan dat ik deed op Cube HT. Gevolg is dat ikveel meer moet bijremmen. Ergo, minder snel ben.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

HarrySlingerLove schreef: wo 19 januari 2022, 15:50 Blijf op de een of andere manier nog een beetje te zitten klooien met sturen. Merk dat ik minder lekker instuur dan dat ik deed op Cube HT. Gevolg is dat ikveel meer moet bijremmen. Ergo, minder snel ben.
Iets meer in inzakken met je armen en de buitenste elleboog omhoog brengen als je de bocht instuurt.

Anders gezegd. Het voorwiel meer de bocht indrukken.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Plaats reactie