Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

JT1981 schreef: do 2 december 2021, 22:35 Ik heb vandaag de Lux Trail cf8 besteld (en betaald) in maat S. Levering vanaf 6 december. De site in de gaten houden loont. Had hem maandag ook al besteld, maar deze zou eind januari geleverd worden. Twijfel erg over de maat omdat ik precies tussen S en M in zit met 175cm. Heb ook nog een M in bestelling staan voor levering eind december als de S te klein blijkt.
Zou het echt nodig zijn om hem opnieuw te bestellen dan? Je zou toch zeggen dat de eerder geplaatste orders sowieso eerder geleverd zullen worden dan de later geplaatste orders?
JT1981
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: do 2 december 2021, 22:17

Dat is denk ik vooral een optisch dingetje, met mijn zadelhoogte zit ik bij de S precies midden tussen de min en max. Ben bang dat bij een M de reach te groot is, de zit niet diep genoeg en de wendbaarheid tegen valt door de enorme wielbasis. Maar goed om te horen dat de M jou goed past, is mijn backup plan 😀
Laatst gewijzigd door JT1981 op do 2 december 2021, 23:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Reaction xt 26 inch 2008
Grail CF SL 8.0 etap 2021
Lux Trail CF8 2022
JT1981
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: do 2 december 2021, 22:17

@jensss nee zo werkt het helaas niet. Heb met Canyon gebeld vanmiddag en de manier waarop ik het gedaan had leverde de snelste levering op. Ze schuiven geen orders door. Als een bestelde fiets geannuleerd wordt komt deze opnieuw te koop op de site en geven ze hem niet aan iemand die al besteld heeft maar een latere leverdatum heeft staan. Wie het eerst komt maalt in dit geval niet het eerst.
Reaction xt 26 inch 2008
Grail CF SL 8.0 etap 2021
Lux Trail CF8 2022
DeluxZ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: do 1 november 2007, 13:05
Mijn mountainbike: Scott Spark 960 2022

Zo te zien zijn de Lux Trail weer beschikbaar in een aantal maten en kleuren :-D Ik twijfel al enige tijd tussen de Lux Trail 6 en de Neuron 7. Behoorlijk prijsverschil natuurlijk maar mijn huidige MTB die ik na jaren weer uit de garage heb gepakt afgelopen zomer is van 2008 (https://mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=47372) :lol:

Alleen nog de WAF zien te krijgen voor de Lux Trail :roll: De wederhelft vindt deze te duur en de Neuron is ook prima voor mij zegt ze dan :-?
Gebruikersavatar
Weerwater
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 17 oktober 2021, 12:47
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL

Ik lees al een tijdje mee hier en ben inmiddels één van de gelukkige bezitters van een Lux CF 7! Het in elkaar zetten ging sneller dan verwacht, op de remote lock-out na. Deze zat nog niet vast aan het stuur en heb ik nu op de (volgens mij enige) logische plek op het stuur bevestigd, maar hij wiebelt en geeft mee als ik hem lock/unlock :o
Zit hij mogelijk toch op de verkeerde plek? Of past de XT bevestiging niet bij deze Fox remote?

Op de remote zit 1 schroef en op de bevestiging is er plek voor 2.

Afbeelding

Afbeelding
Leven is meervoud van lef
Baphi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 25 oktober 2017, 20:59

JT1981 schreef: do 2 december 2021, 23:04 @jensss nee zo werkt het helaas niet. Heb met Canyon gebeld vanmiddag en de manier waarop ik het gedaan had leverde de snelste levering op. Ze schuiven geen orders door. Als een bestelde fiets geannuleerd wordt komt deze opnieuw te koop op de site en geven ze hem niet aan iemand die al besteld heeft maar een latere leverdatum heeft staan. Wie het eerst komt maalt in dit geval niet het eerst.
Ik heb een iets andere ervaring, maar dat ging over mijn bestelde trail cf7 die in dec-jan geleverd zou worden. Een week later zag ik dat ze nov-dec geleverd zouden worden. Daar heb ik op gereageerd richting canyon en toen is mijn order omgezet! Uiteindelijk heb ik hem dus een maand eerder ontvangen.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Weerwater schreef: vr 3 december 2021, 12:42 Ik lees al een tijdje mee hier en ben inmiddels één van de gelukkige bezitters van een Lux CF 7! Het in elkaar zetten ging sneller dan verwacht, op de remote lock-out na. Deze zat nog niet vast aan het stuur en heb ik nu op de (volgens mij enige) logische plek op het stuur bevestigd, maar hij wiebelt en geeft mee als ik hem lock/unlock :o
Zit hij mogelijk toch op de verkeerde plek? Of past de XT bevestiging niet bij deze Fox remote?

Op de remote zit 1 schroef en op de bevestiging is er plek voor 2.

Afbeelding

Afbeelding
(Op de CF 7 zit ook een dropperhendel, heb je die dan rechts gemonteerd?)
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
JT1981
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: do 2 december 2021, 22:17

@ Baphi Dat kan inderdaad, maar als je niet had gebeld had je langer moeten wachten en als die beschikbare fiets ondertussen verkocht was had je ook pech gehad. Daarom is op de bestelknop drukken en de andere annuleren een heel goede optie.
Reaction xt 26 inch 2008
Grail CF SL 8.0 etap 2021
Lux Trail CF8 2022
Gebruikersavatar
Weerwater
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 17 oktober 2021, 12:47
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL

aurelius schreef: vr 3 december 2021, 16:35
Weerwater schreef: vr 3 december 2021, 12:42 Ik lees al een tijdje mee hier en ben inmiddels één van de gelukkige bezitters van een Lux CF 7! Het in elkaar zetten ging sneller dan verwacht, op de remote lock-out na. Deze zat nog niet vast aan het stuur en heb ik nu op de (volgens mij enige) logische plek op het stuur bevestigd, maar hij wiebelt en geeft mee als ik hem lock/unlock :o
Zit hij mogelijk toch op de verkeerde plek? Of past de XT bevestiging niet bij deze Fox remote?

Op de remote zit 1 schroef en op de bevestiging is er plek voor 2.
(Op de CF 7 zit ook een dropperhendel, heb je die dan rechts gemonteerd?)
Deze CF 7 kwam zonder dropper. Rechts zit alleen m'n shifter en rem.
Leven is meervoud van lef
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Weerwater schreef: vr 3 december 2021, 17:37
aurelius schreef: vr 3 december 2021, 16:35

(Op de CF 7 zit ook een dropperhendel, heb je die dan rechts gemonteerd?)
Deze CF 7 kwam zonder dropper. Rechts zit alleen m'n shifter en rem.
Sorry, de Lux Trail CF7 komt met dropper, jij hebt het over de gewone Lux CF7, ik sticht verwarring...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Joostgr
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: do 29 oktober 2020, 09:37
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail CF6 - L - Cape red

Ik heb verleden week ook een lux trail CF6 besteld in cape red. Levering tussen 24 jan- 4 feb. Wachten duurt altijd lang. Heb in ieder geval m’n momentsleutel van pro Bike al binnen ;)
Nu: Canyon Lux Trail 2022 - L - Cape Red
Voorheen: Cannondale trail SL 3 - 2020 - L
Neggy
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 602
Lid geworden op: zo 27 november 2005, 01:00
Mijn mountainbike: CANYON Lux Trail CF6

Het is gelukt !!! Vanochtend mijn toekomstige LUX TRAIL besteld ! :-q Gisteravond nog niks, vanochtend vroeg kon de M besteld worden. Nu dik 2 maanden wachten. Maar dat vind ik geen probleem in deze koude tijd. :lol:
Wat binne we mooi fut niet ?
Don Bjorn
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: za 28 augustus 2021, 18:49
Mijn mountainbike: Canyon lux trail

Voor degene die nog een lux/lux trail zoeken. Staan er een aantal in de outlet. Verder ook nog andere modellen.

https://www.canyon.com/nl-nl/outlet-bik ... ain-bikes/
26-er-hardtail
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 5 april 2021, 22:32

Neggy schreef: ma 6 december 2021, 11:57 Het is gelukt !!! Vanochtend mijn toekomstige LUX TRAIL besteld ! :-q Gisteravond nog niks, vanochtend vroeg kon de M besteld worden. Nu dik 2 maanden wachten. Maar dat vind ik geen probleem in deze koude tijd. :lol:
Gefeliciteerd! Sneller dan (ik) verwacht (had)!
Neggy
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 602
Lid geworden op: zo 27 november 2005, 01:00
Mijn mountainbike: CANYON Lux Trail CF6

26-er-hardtail schreef: ma 6 december 2021, 20:23
Neggy schreef: ma 6 december 2021, 11:57 Het is gelukt !!! Vanochtend mijn toekomstige LUX TRAIL besteld ! :-q Gisteravond nog niks, vanochtend vroeg kon de M besteld worden. Nu dik 2 maanden wachten. Maar dat vind ik geen probleem in deze koude tijd. :lol:
Gefeliciteerd! Sneller dan (ik) verwacht (had)!
Dank je. Het is een kwestie van alle uren op de site kijken. En vooral NIET op dat mailtje van Canyon wachten. Op dit moment is de witte al niet meer beschikbaar. ( wel die kleur van jou )
Wat binne we mooi fut niet ?
Plaats reactie