Specialized Epic 2021

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Guxer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: za 27 oktober 2007, 20:36
Mijn mountainbike: 2021 Epic expert

hier hetzelfde gedacht als @Pro_Shifty
als je vergelijkt met andere merken/afmontage betaal je teveel naam ondertussen.
rij al 20 jaar met specialized van mtb tot koersfiets.
2021 specialized epic expert carbon 29
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

daniel1975 schreef: ma 2 augustus 2021, 15:09 Er zijn genoeg fanboys die het blijven kopen.
Je investeert natuurlijk wel in een dozijn gratis Brain replacements ;-)

Maar eigenlijke zou iedereen het gewoon moeten boycotten en die fietsen laten staan. Ik baal echt van de (in mijn ogen) idioten die zulke bedragen uitgeven voor een basic montage.
Voor zover bij mij bekend valt het bij de 2021 (oke oke voor het eerst sinds dit model) wel heel erg mee met de kapotte brains... maar soit als naast de ene persoon die ze hier bij bosjes had er meer zijn.. ben benieuwd!

Prijzig zijn ze zeker ;-) hier ook gewoon een idioot / fanboy :lol: :winkie:
Ik ben mij er eentje...
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Pro_Shifty schreef: ma 2 augustus 2021, 15:12 Ik begin er toch wel tegenop te zien om een Specialized te kopen. Veel andere merken vind ik dan weer geen optie om allerlei goede/domme redenen. Maar damn zeg, 5500 euro voor een Epic evo comp waarbij ik nog dingen zal willen upgraden. Dat is toch eigenlijk echt belachelijk.

Geen carbon wielen: (Oke, voor de high end fietsen van ver boven de 5500 euro, maar toch)
Matige afmontage: (Deze kan ik natuurlijk eerst op fietsen en bij de eerste reparatie beurt een upgrade uitvoeren naar XT/XO ofzo.)

En andere zaken die ik eigenlijk net iets anders had gewild. Ik hoopte voor 5500 euro toch wel een fiets te kopen waarbij ik geen opmerkingen over upgrades zou hebben. Pffff...
Of je koopt gewoon een S-Works EVO frame voor 4k, en dan zelf verder afmonteren... Of de goedkoopste EVO fiets, alles eraf halen en nieuw/ongebruikt verkopen en zelf je gewenste spullen erop zetten... (maar ja, zit je wel met die Reba, terwijl ik toch liever een SID heb)
carbon bike, titanium collarbone...
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

5500 euro voor een confectie fiets met NX. Ik vind dat gewoon onbeschoft naar je klanten toe. En dan nog het 20 jarige brein debacle.
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

Pro_Shifty schreef: ma 2 augustus 2021, 15:16
Dizer schreef: ma 2 augustus 2021, 14:09

Ik zie eigenlijk helemaal geen specificaties staan?
Klopt, dat zei ik ook al. Alleen bij de Epic Evo Comp staan specs bij. De rest nog niet.
Ik denk dat ik scheel ben, ik kan geen specificaties terugvinden :~
I_do schreef: ma 2 augustus 2021, 16:50 5500 euro voor een confectie fiets met NX. Ik vind dat gewoon onbeschoft naar je klanten toe. En dan nog het 20 jarige brein debacle.
Het zijn inderdaad geen koopjes, de frames zijn ook gewoon ontzettend duur. Naast veel marketing denk ik dat Specialized ook veel ontwikkeling in zijn frames stopt.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

I_do schreef: ma 2 augustus 2021, 16:50 5500 euro voor een confectie fiets met NX. Ik vind dat gewoon onbeschoft naar je klanten toe. En dan nog het 20 jarige brein debacle.
Voor die €5500 krijg je dan wel een deftige GX groep, da’s niet NiX 😉
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het zijn inderdaad geen koopjes, de frames zijn ook gewoon ontzettend duur. Naast veel marketing denk ik dat Specialized ook veel ontwikkeling in zijn frames stopt.
Veel marketing dus, en het werkt.
De klanten die bijv. 5500 betalen ipv 3500 verdedigen het zelfs.
Dan heb je pas echt goede marketing :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 2 augustus 2021, 21:46
Het zijn inderdaad geen koopjes, de frames zijn ook gewoon ontzettend duur. Naast veel marketing denk ik dat Specialized ook veel ontwikkeling in zijn frames stopt.
Veel marketing dus, en het werkt.
De klanten die bijv. 5500 betalen ipv 3500 verdedigen het zelfs.
Dan heb je pas echt goede marketing :-q
Precies, Specialized is natuurlijk wel de Louis Vuitton onder de fietsen. Ook wel een beetje status rijden.
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Tja, ik ben jaren geleden al gestopt met Specialized kopen. Een paar gescheurde (alu) frames en de belachelijk hoge prijzen t.o.v. de concurrentie deden me naar andere merken kijken. En die fietsen net zo lekker!! :-q
Life is short.....................enjoy it!!!
bertp
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: za 27 juli 2013, 17:10

Goede fietsen maar de afmontage mag/moet beter voor die prijs.
Heb het laatste 26" epic expert model gereden en ben bij overschakeling naar 29" ook al overgeschakeld naar ander merk waar je voor minder geld wel een complete XT groep gemonteerd krijgt. En dat is toch ook geen trage fiets, scott spark.
Nu een nieuwe spark in bestelling en voor 6k heb je daar dan wel GX AXS :-q
Maar vette fietsen hoor, alleen niet voor mij :D En die brain werkt over het algemeen gewoon goed en is prachtig systeem! De enkele maandagochtend modellen roepen natuurlijk het meest.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

bertp schreef: di 3 augustus 2021, 08:32 Goede fietsen maar de afmontage mag/moet beter voor die prijs.
Heb het laatste 26" epic expert model gereden en ben bij overschakeling naar 29" ook al overgeschakeld naar ander merk waar je voor minder geld wel een complete XT groep gemonteerd krijgt. En dat is toch ook geen trage fiets, scott spark.
Nu een nieuwe spark in bestelling en voor 6k heb je daar dan wel GX AXS :-q
Maar vette fietsen hoor, alleen niet voor mij :D En die brain werkt over het algemeen gewoon goed en is prachtig systeem! De enkele maandagochtend modellen roepen natuurlijk het meest.
Oneens, brain heeft geen toegevoegde waarde, maakt vering duurder, complexer, minder gevoelig en onbetrouwbaar voor nooit aangetoonde hypothetische voordelen. Dat jij nog durft te spreken over "enkele" maandagochtendmodellen is bijna niet te geloven.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Iemand een idee wat de grootste chainring is die op een 2021 fully past?
Ik ben mij er eentje...
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

I_do schreef: di 3 augustus 2021, 09:21
bertp schreef: di 3 augustus 2021, 08:32 Goede fietsen maar de afmontage mag/moet beter voor die prijs.
Heb het laatste 26" epic expert model gereden en ben bij overschakeling naar 29" ook al overgeschakeld naar ander merk waar je voor minder geld wel een complete XT groep gemonteerd krijgt. En dat is toch ook geen trage fiets, scott spark.
Nu een nieuwe spark in bestelling en voor 6k heb je daar dan wel GX AXS :-q
Maar vette fietsen hoor, alleen niet voor mij :D En die brain werkt over het algemeen gewoon goed en is prachtig systeem! De enkele maandagochtend modellen roepen natuurlijk het meest.
Oneens, brain heeft geen toegevoegde waarde, maakt vering duurder, complexer, minder gevoelig en onbetrouwbaar voor nooit aangetoonde hypothetische voordelen. Dat jij nog durft te spreken over "enkele" maandagochtendmodellen is bijna niet te geloven.
Een mening is nog steeds geen feit😉. En tenzij je over absolute getallen beschikt, verkoop/ defect ga ik liever op mijn eigen ervaring af. Rij al vanaf 2007 brain en nog nooit een defect daaraan gehad. En als een brain voor jou niet werkt :-q . Wat prijspolitiek betreft vind ik het langzaam ook wat te gortig worden. Gelukkig mag ik bij de volgende fiets nog steeds zelf beslissen of ik het geld wel of niet waard vind,en heb ik keuze. :bier:
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

D-man schreef: di 3 augustus 2021, 10:28 Iemand een idee wat de grootste chainring is die op een 2021 fully past?
Bedoel je een Epic? 38t ovaal past op een M.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Azurri schreef: di 3 augustus 2021, 10:33
D-man schreef: di 3 augustus 2021, 10:28 Iemand een idee wat de grootste chainring is die op een 2021 fully past?
Bedoel je een Epic? 38t ovaal past op een M.
Si die bedoelde ik! thanks. Rond zou dus een 40 moeten passen... Twijfel daar tussen :D
Ik ben mij er eentje...
Plaats reactie