Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Yeah Steel
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 4 januari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: Epic SWORKS 2023, Santa Cruz Hightower LT

Hij heeft toch geweldig gereden ? het is denk ik ook een kwestie van hoe een parcours bij een rijder past, ik heb het even opgezocht en albstadt heeft 190 HM per ronde, en het leek me aardig stijl. Ahum, zacht uitgedrukt. Dat is dus in 1u20 min het hoogteverschil van 2 ronden hel van Groesbeek.

Een zwaardere rijder is dan niet in het voordeel, en dat is zacht uitgedrukt. Dan vind ik des te knapper dat hij 2e wordt. VDP is niet licht, ik denk gemiddeld 10 kg zwaarder dan de rest. Belooft nog wat hoor, al denk ik wel eens, wanneer krijgt hij een enorme dip, want echt rust...... neemt ie niet.

ben benieuwd naar het parcours in 2020........
MTBArnhem
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

yo-eddy schreef: zo 19 mei 2019, 18:38 .... ik wacht rustig op je complimenten aan VdP na de XCO .... ook nog als enige zonder droppert op het podium :bier:
Kun je voorstellen waar hij geëindigd zou zijn met!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 529
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Reed hij met een exceed of een lux?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

worstkaas schreef: zo 19 mei 2019, 21:57 Reed hij met een exceed of een lux?
HT, Exceed dus, volgende week Lux
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Yeah Steel schreef: zo 19 mei 2019, 21:32 Hij heeft toch geweldig gereden ? het is denk ik ook een kwestie van hoe een parcours bij een rijder past, ik heb het even opgezocht en albstadt heeft 190 HM per ronde, en het leek me aardig stijl. Ahum, zacht uitgedrukt. Dat is dus in 1u20 min het hoogteverschil van 2 ronden hel van Groesbeek.

Een zwaardere rijder is dan niet in het voordeel, en dat is zacht uitgedrukt. Dan vind ik des te knapper dat hij 2e wordt. VDP is niet licht, ik denk gemiddeld 10 kg zwaarder dan de rest. Belooft nog wat hoor, al denk ik wel eens, wanneer krijgt hij een enorme dip, want echt rust...... neemt ie niet.

ben benieuwd naar het parcours in 2020........
Na volgende week neemt ie ‘rust’.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

En in die rustperiode wil hij ook nog 4 kg kwijtraken. Ik denk dat hij daar goed aan doet, maar het is wel jammer dat we hem niet in alle world cup wedstrijden gaan zien. Gelukkig zijn er meer rijders die mooie dingen kunnen laten zien.

In die laatste rondes was de snelheid in de afdalingen zo ongelofelijk om te zien. 1 grote glimmende oppervlakte en ze rijden naar beneden alsof ze een deathgrip challenge doen.
Helemaal mooi hoe Sarrou steeds een kleine stoppie turn gebruikte in de switchback waar ze de houten afdaling op gingen. Daarmee was hij toch net wat sneller de bocht om dan de rest.
Ik weet niet of het ook Sarrou was, maar iemand liet Bart Brentjes ff schrikken met een scandinavian flick om een boompje heen. Echt geweldig om te zien!

Ik heb me fantastisch vermaakt met deze wedstrijd. Laat het weekend maar weer komen :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Flow&Co schreef: ma 20 mei 2019, 13:26 En in die rustperiode wil hij ook nog 4 kg kwijtraken. Ik denk dat hij daar goed aan doet, maar het is wel jammer dat we hem niet in alle world cup wedstrijden gaan zien. Gelukkig zijn er meer rijders die mooie dingen kunnen laten zien.

In die laatste rondes was de snelheid in de afdalingen zo ongelofelijk om te zien. 1 grote glimmende oppervlakte en ze rijden naar beneden alsof ze een deathgrip challenge doen.
Helemaal mooi hoe Sarrou steeds een kleine stoppie turn gebruikte in de switchback waar ze de houten afdaling op gingen. Daarmee was hij toch net wat sneller de bocht om dan de rest.
Ik weet niet of het ook Sarrou was, maar iemand liet Bart Brentjes ff schrikken met een scandinavian flick om een boompje heen. Echt geweldig om te zien!

Ik heb me fantastisch vermaakt met deze wedstrijd. Laat het weekend maar weer komen :-q
Die Scandinavian flick was van Florian Vogel volgens mij.
De snelheid van deze gasten op XC fietsjes en banden zet de hele "bandendiscussie "hier op het forum altijd mooi in perspectief :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ja dat wij betere banden nodig hebben dan diegene die er een 1/4 tot een hele dikke boterham mee verdienen :lol:
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Wat een held is die MvdP. :-q
Nu maar hopen dat ie niet 'alles een beetje gaat doen'. Gewoon vol XC gaan en goud binnenhalen straks. Zou strak zijn als vlaklander!
downhilldirtbike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
Mijn mountainbike: El Mariachi

Ik heb hem nog niks een beetje zien doen.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Bottecchia schreef: zo 19 mei 2019, 20:13
Leuk, het is dus wel de moeite om zo'n wedstrijd eens van dichtbij te bekijken?
Absoluut! Mrs Vibe en ik hebben ons prima vermaakt. Gaan we vaker doen :-D

Bottecchia schreef: zo 19 mei 2019, 20:13 Ik zag net een kort interview met 'm. Achteraf had hij wel spijt dat hij is meegegaan met Schurter met die harde start. Op zo'n moment is hij waarschijnlijk net even teveel liefhebber. Die instelling brengt 'm natuurlijk ook heel veel goeds. Maar misschien volgende week eens iets rustiger starten en kijken wat er dan gebeurd.
Aan de andere kant; Misschien voelde Schurter wel zoveel dreiging ('k*t ik moet die vd Poel zo snel mogelijk kwijt zien te raken'), dat hij zich daardoor óók over de kop reedt.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

VdP heeft vaker in de nek gehijgd van Schurter. Zal toch niet nu in eens dat VdP de Amstel Gold Race heeft gewonnen dat Schurter geschrokken is.

Na Tokio heeft VdP een nieuw doel, een grote wielerronde rijden en dan is de Tour het makkelijkste..
Eerst komend Novo Mesto 8)
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Ik denk dat iedereen nu wel schrik heeft van Mathieu hoor, die wil je echt niet vlak achter je hebben in de laatste ronde
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Net eindelijk de wedstrijd kunnen bekijken.
Erg tof, zeker met die regen erbij was ik blij dat ik zelf in een comfortabele zetel zat :P

Fluckiger (hij gebruikte de Scandinavian Flick) blijft een erg gave rijder om te zien.
Technisch en klimmen gaat hem ook erg goed af.

Sarrou ook technisch begaafd in de Trial skills, leverde hem ook wat op hier :)

Volgende week Nove Mesto, met de kortere power klimmen daar zal dat meer voor vd Poel zijn.
Type Kulhavy renner, die houdt daar ook van.
Zal me niets verbazen als we volgende week een compleet ander podium hebben.
Plaats reactie