Lol / motivatie slechte omstandigheden

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

In de winter vind ik de sportschool een groot voordeel hebben voor doordeweeks. Overdag geen tijd om te fietsen en 's avonds is het stik donker. Kan je wel met verlichting gaan fietsen, maar dan wordt het meer touren dan trainen.

In de school ga je op een apparaat zitten en train je je helemaal het apen zuur. Je hoeft nergens op te letten, alleen op het feit dat je traint. In het weekend lekker naar buiten toe, ideale combo imho. Beter wat vaker / korter trainen dan 1 x in de week (weekend) heel lang.
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Ik vind op de tacx trainen te erg voor woorden, maar het is met het weer van bjvoorbeeld afgelopen weekend wel een prima manier om toch "kilometers" te maken. Ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik met dergelijke omstandigheden met enorm veel prut in het bos gewoon niet lekker op de fiets zit. Het is belachelijk, maar dan zit ik met mijn hoofd al bij de gedachte een uur bezig te zijn mijn bike weer enigszins toonbaar te krijgen.

Dat staat er los van dat ik me goed kan begrijpen dat mensen er wel heel veel lol aan beleven. Als ik de knop omzet (dat lukt me overigens steeds vaker), dan moet ik toegeven dat ik er eigenlijk ook best lol aan beleef. Het is net als met stromende regen in de zomer: als je dan toch nat bent (en het is niet te koud), dan maakt het allemaal niks meer uit.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

jf schreef:
Dat staat er los van dat ik me goed kan begrijpen dat mensen er wel heel veel lol aan beleven. Als ik de knop omzet (dat lukt me overigens steeds vaker), dan moet ik toegeven dat ik er eigenlijk ook best lol aan beleef. Het is net als met stromende regen in de zomer: als je dan toch nat bent (en het is niet te koud), dan maakt het allemaal niks meer uit.

Je wilt toch niet beweren, dat jij je fiets vies laat worden?
Er was er altijd maar 1 die met een schone fiets terugkwam.
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

't Overkomt me tegenwoordig wel eens dat er modder aan blijft hangen. Ik sta er zelf ook versteld van...
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

Als ik niet ga fietsen wordt ik thuis aan het werk gezet. :tong
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
El Duder
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 20 augustus 2008, 19:08
Mijn mountainbike: VN

Ik doe het om de vrouw aan het dweilen te krijgen! Als natuurlijke balans niks meer betekent, dan maar zo!
MTB should be muddy!
ATX990
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: do 30 juni 2005, 20:50
Mijn mountainbike: Loves to ride!

Afgelopen zondag ook in die verschrikkelijk koude drap rond wezen trappen, na de tijd wel verrekte koud, maar toch een voldaan gevoel. Ik fiets eigenlijk altijd buiten weer of geen weer, want ik heb een pesthekel aan sportscholen, zit je daar op zo'n fiets waar je niet eens mee door de bocht kan :S. Ik moet het gevoel hebben dat ik ook ergens heen ga als ik me het apezuur trap :P. Ook vind ik het vaak veel te warm in die sportscholen.
Love the ride! Rocky Mountain | EATS.place
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

bert l. schreef:
Zondagochtend jl. met natte sneeuw, smeltend ijs, regen en wind was het volgens mij geen fietsweer. Daarom maar met een paar man van de triatlonclub een lange duurloop gaan doen. Hardlopen kan nl. echt altijd.
Bert!

het was prachtig in het bos. Dé perfecte duurtraining voor het hele lichaam! Met dat geglibber krijg je spierpijn waar je het nog nooit hebt gehad, en cleaner kun je niet trainen op baggerzooi. Wel de prut, niet de bagger op je fiets.

Weggaan voor een rit als het regent vind ik niks, als het onderweg wat regent, ach..

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

IN december de coo routes aan elkaar gefietst sneeuw net/niet weg en grote plassen nog half bevroren. Conclusie: niet ideaal. Na 10 min plas waar je door moest met schotsen ijs er in ik kwam er net door mijn maat heeft een nat voetje gehaald wel jammer bij 4 graden. Later is ie nog een plas ingereden die bevroren bleek onder het oppervlak toen hij door het ijs zakte een verfrissende duik genomen met nog 20km te gaan. Maar naderhand toch stoked voor de volgende keer die wel uitgesteld hebben tot maart of als het weer bijtrekt. Regen/modder boeit me niks maar icm ijs gaat te ver. sportscholen kom ik helemaal niet.
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
brutus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 425
Lid geworden op: wo 8 januari 2003, 00:22
Mijn mountainbike: Gary Fisher HIFi 29er/Merida Big Nine.
Contacteer:

Altijd buiten, weer of geen weer.
Ik kan net zo hard genieten van kou, sneeuw, wind en regen als van de zon.
Vooral deze winter is magnifiek met al die sneeuw.
Koud heb ik het soms alleen als ik op de fiets stap, na 5 minuten heb ik het zweet alweer voor de kop staan.
's avonds wel spinnen, liefst elke avond een dubbelle les.
Eigenlijk ben ik gewoon afgestompt.
Fiat Voluntas
JOdink
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 28 januari 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Cannondale Beast of the East 3 - Ridley X-trail alloy 105

alleen regen houd mij tegen..... maar dan ook echte regen. vorig jaar geprobeerd het hermanspad te fietsen naar 60km opgegeven ivm de regen. Had alles nat en had het nog nooit zo koud gehad.
Gebruikersavatar
pvdh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 22:00
Mijn mountainbike: blijf je vanaf.
Contacteer:

Soms zijn juist slechte omstandigheden de motivatie. Jezelf even goed kwaad maken in de bagger en weer beseffen wat je kan. Je hoofd leeg maken en inwendig lachen om hoe anderen je voor gek verklaren omdat jij jezelf expres in zo'n situatie plaatst.

Of gewoon omdat het mooi kan zijn:
Afbeelding

Sneeuw, ijs, blubber, zon, wind, allerlei buien; het was echt apart vandaag. En nu lekker binnen achter de koffie :-q
Walk on home, boy

Bikes: Titus Fireline EVO / Soma Double Cross
Gebruikersavatar
mountainbiker93
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 741
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 16:09
Mijn mountainbike: Tallboy V5 CC en Triban RC520 gravelbike
Contacteer:

zuidwolde is(was:() idd erg mooi in de sneeuw en toen alles nog eronder lag was het helemaal top lekker technisch en geen zooi aan je fiets op die stomme pekelzooi na.
Guess who is back in blue? Tallboy V5
https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=158014
lenf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1299
Lid geworden op: do 29 november 2007, 20:48
Mijn mountainbike: My bike is Fly!

Op het moment fiets ik zo'n 2x binnen, daarnaast hoogstens 1x twee uurtjes buiten op de beste dag van de 7 dagen.
Waarom? Om de basis conditie vast te houden en hierop door te bouwen, voor komende seisoen.
Kan de 32 uur, die men tegen mij aanpraat zelf plannen, dus dat lukt wel.
Buiten fiets ik mijn hoofd leeg, binnen lukt mij dat niet door de muziek, de mensen en dat soort dingen.
Kan eigenlijk niet wachten tot het weer iets warmer wordt, zodat ik weer halve dagen kan gaan zwerven, met de race of mtb, dat vind ik egt super en daarna een wedstrijdje met de kat wie het beste luieren kan :wink:
Dieser Weg wird kein leichter sein, Dieser Weg wird steinig und schwer...
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Soms zijn slechte omstandigheden een keertje leuk, maar als ik vanmorgen (op mijn vrije vrijdag) naar buiten kijk en het regent flink bij 1 graad boven 0 met de vorst nog in de grond laat ik het lekker schieten. Ik duik basic sport zo wel in.
Dus ik praat niet over pvdh gisteren, dat valt niet onder de categorie slechte omstandigheden.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie