Lol / motivatie slechte omstandigheden

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

nomad030 schreef: di 30 november 2021, 14:17Soit. Modder is voor veldrijders. https://www.youtube.com/watch?v=EqYgAX6D43Q
Dat waren tamelijk bagger condities die dag welke ik niet snel zal vergeten (deel van het parcours erlangs naar beneden gelopen uhhh gegleden) en het was geen eens winter...


Idem voor La Bresse 2018, dat was eveneens geen fijn augustus weer: brrrrrrr. In beide gevallen lijkt me overigens dat er vooral geen correlatie is tussen de winnaar en vertrouwdheid met de condities :roll: (ik wacht vast even op het interview met Sam Hill van 2007 Champery uit Earthed om het tegendeel te beargumenteren).

Zelf ook in PDS gereden (overwinteren in juni) dat je 's ochtends in ieder dorp als eerste keek waar je de bikewash kon vinden omdat op momenten gewoon wielen vastliepen. Nu kun je nog zeggen dat je dan 's ochtends niet zou moeten vertrekken maar om voor een weekend naar de Alpen te gaan om niet te rijden.
En soms word je gewoon 'overvallen' tijdens een winterdag in juli dat er een gigantische bui losbarst met onweer die toch 2 uur eerder is dan de voorspelling (en je volgens de planning terug was geweest) en je nog steeds van 2800m met tenminste 700 hoogtemeters af te dalen om ueberhaupt te kunnen schuilen en nog eens 500 om terug te zijn in het dorp.

Dan zie je toch wel dat er een verschil was tussen de mensen met enige "veldrijd" capaciteiten en de pure mooi-weer-rijders... Of anders gezegd, enige ervaring is wel wenselijk om met vertrouwen veilig thuis te komen in plaats van op hoop van zegen... Ook 's zomers, wat meteen de motivatie is om het niet in z'n geheel modder condities maar te mijden...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

nomad030 schreef: di 30 november 2021, 14:17
Giant-E schreef: di 30 november 2021, 14:00

Kan kloppen hoor, maar… Je zou ook inhoudelijk kunnen reageren, bijvoorbeeld met argumenten die ‘t tegendeel bewijzen. Ik begrijp dat zoiets lastig is.
Lastig voor jezelf bedoel je? Als er iemand alleen zijn eigen plekje aan het afbakenen is dan ben jij het doorgaans.
Soit. Modder is voor veldrijders. https://www.youtube.com/watch?v=EqYgAX6D43Q
Dat eerste weet ik. :bier:

Dat tweede? Wezenlijk verschil tussen een professionele wedstrijd of een vrijwillige blubberrondje in NL.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Ik ga fietsen als ik er zin&tijd voor heb, en t enige waardoor ik me tegen laat houden is als het regent op het moment van vertrek, modder vind ik niet erg, ik poets toch graag :winkie:
En idd. Op 'onze' in het bos aangelegde :winkie: fietspaden valt t reuze mee. Iedereen moet uiteraard zelf uitmaken wanneer en of hij gaat,maar laten we niet met vingertjes naar elkaar wijzen(tenslotte wijzen er dan meestal 3 vingertjes naar jezelf terug👉😅)

Maar weet je wat ik echt erg vind,dat zoiets het nieuws haalt;
https://www.gelderlander.nl/gennep/moun ... ~adf1c38f/

Zullen we de routes niet gewoon asfalteren en dan elke week door de gemeente laten schoonmaken met een veegwagen??
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Azurri schreef: di 30 november 2021, 16:39 Maar weet je wat ik echt erg vind,dat zoiets het nieuws haalt;
https://www.gelderlander.nl/gennep/moun ... ~adf1c38f/
Daarom moet jet het AD en alle daaraan gelieerde lokale sufferdjes ook niet lezen :bier:
Everybody bought a new bike!
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Azurri schreef: di 30 november 2021, 16:39
Zullen we de routes niet gewoon asfalteren en dan elke week door de gemeente laten schoonmaken met een veegwagen??
Dat gebeurt op die bmx baantjes in de buurt van mijn woonplaats al wekelijks,
gebruik van grind, leem en matten komt ook al aardig dicht bij asfalt.


On topic: voor k-weer heb ik een gravelbike, een Dirtlej onesie en kleine spatborden waarmee harde bospaden/gravel/veldwegen prima te doen zijn zonder materiaal, ondergrond en rijder compleet naar de knoppen te helpen (al is een PF4130 nu niet bepaald erg goed bestand tegen vocht in welke vorm dan ook).
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik heb wat bladzijdes terug gelezen en het is mij wel duidelijk.
Jullie zijn een stelletje watjes geworden en hebben trail respect uitgevonden als excuus !

:winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Het kan ook anders; een beetje watje verhuist naar Spanje want altijd droog :winkie:
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

cheeta schreef: di 30 november 2021, 14:45
nomad030 schreef: di 30 november 2021, 14:17Soit. Modder is voor veldrijders. https://www.youtube.com/watch?v=EqYgAX6D43Q
Dat waren tamelijk bagger condities die dag welke ik niet snel zal vergeten (deel van het parcours erlangs naar beneden gelopen uhhh gegleden) en het was geen eens winter...


Idem voor La Bresse 2018, dat was eveneens geen fijn augustus weer: brrrrrrr. In beide gevallen lijkt me overigens dat er vooral geen correlatie is tussen de winnaar en vertrouwdheid met de condities :roll: (ik wacht vast even op het interview met Sam Hill van 2007 Champery uit Earthed om het tegendeel te beargumenteren).

Zelf ook in PDS gereden (overwinteren in juni) dat je 's ochtends in ieder dorp als eerste keek waar je de bikewash kon vinden omdat op momenten gewoon wielen vastliepen. Nu kun je nog zeggen dat je dan 's ochtends niet zou moeten vertrekken maar om voor een weekend naar de Alpen te gaan om niet te rijden.
En soms word je gewoon 'overvallen' tijdens een winterdag in juli dat er een gigantische bui losbarst met onweer die toch 2 uur eerder is dan de voorspelling (en je volgens de planning terug was geweest) en je nog steeds van 2800m met tenminste 700 hoogtemeters af te dalen om ueberhaupt te kunnen schuilen en nog eens 500 om terug te zijn in het dorp.

Dan zie je toch wel dat er een verschil was tussen de mensen met enige "veldrijd" capaciteiten en de pure mooi-weer-rijders... Of anders gezegd, enige ervaring is wel wenselijk om met vertrouwen veilig thuis te komen in plaats van op hoop van zegen... Ook 's zomers, wat meteen de motivatie is om het niet in z'n geheel modder condities maar te mijden...
La Bresse na vele mm's regen heb ik afgelopen jaar ook al eens mee mogen maken. Zelfs (eigenlijk juist) de blauwe afdalingen tussen de bomen (die voor hun kleurtje toch al vrij pittig zijn) namen ineens een factor 3 toe in moeilijkheidsgraad . Vond ik wel grappig voor een keertje (de mini-me was er minder mee in zijn nopjes).
Kwam nog niet in de buurt van die Champery beelden trouwens
(Maar diep in mijn hart ben ik gewoon een mooi-weer-rij-watje natuurlijk :bier: )
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

nomad030 schreef: di 30 november 2021, 14:17Soit. Modder is voor veldrijders. https://www.youtube.com/watch?v=EqYgAX6D43Q
Zo, wat een baggerrit : Suprised :

En heerlijk commentaar ook :-q
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 1 december 2021, 11:04 Ik heb wat bladzijdes terug gelezen en het is mij wel duidelijk.
Jullie zijn een stelletje watjes geworden en hebben trail respect uitgevonden als excuus !

:winkie:
Haha ja zo kan je het ook bekijken... :lol:
Jan Willem schreef: wo 1 december 2021, 11:30 Het kan ook anders; een beetje watje verhuist naar Spanje want altijd droog :winkie:
... en zo ook natuurlijk. :D
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Gister tegen mijn natuur in toch een ruim 2 uurs ritje gemaakt in voor Schoorl echt erbarmelijke omstandigheden. Plassen, prut, modderstromen en zelfs doorslippende banden de Nok omhoog. Ondanks dat ik echt een mooi weer rijder ben kan ik af en toe best genieten van een episch ritje met slechte omstandigheden. Fietsje leent zich ook uitstekend voor dit soort prut marathons gelukkig.
Nu mag het wel stoppen met regenen hoor.

Foto kan niet ontbreken (weet niet of Sura nog ruimte boven zijn bed heeft :winkie: ).

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

Oeh, ja met een tandriem durf ik het ook wel. :winkie:
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Marcobiker schreef: wo 1 december 2021, 12:30
nomad030 schreef: di 30 november 2021, 14:17Soit. Modder is voor veldrijders. https://www.youtube.com/watch?v=EqYgAX6D43Q
Zo, wat een baggerrit : Suprised :

En heerlijk commentaar ook :-q
Danny stay on your bike!
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Jan Willem schreef: wo 1 december 2021, 11:30 Het kan ook anders; een beetje watje verhuist naar Spanje want altijd droog :winkie:
Auto’s kopje-onder na hevige regenval in Noord-Spanje https://www.nu.nl/290315/video/autos-ko ... panje.html (via @NUnl)

🤔
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als het regent, dan regent het hard (en plaatselijk).
En ook hier zijn de gevolgen van klimaatverandering merkbaar.
Nu eerst mn sinaasappels plukken voor ze vd bomen waaien :o
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie