Lol / motivatie slechte omstandigheden

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pvdh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 22:00
Mijn mountainbike: blijf je vanaf.
Contacteer:

Fred (mtb-sport) schreef:Soms zijn slechte omstandigheden een keertje leuk, maar als ik vanmorgen (op mijn vrije vrijdag) naar buiten kijk en het regent flink bij 1 graad boven 0 met de vorst nog in de grond laat ik het lekker schieten.
De omstandigheden waren gisteren op veel momenten hetzelfde als wat jij hier nu beschrijft. Ik vind het alleen een beetje ondoenlijk (en vragen om problemen) om dan met m'n telefoon te gaan staan ploeteren voor een foto.. :tong
Fred (mtb-sport) schreef:Dus ik praat niet over pvdh gisteren, dat valt niet onder de categorie slechte omstandigheden.
De foto en het verhaaltje wekken die indruk inderdaad niet - slechte omstandigheden zijn dan ook nog eens een relatief begrip. 'T is alleen dat ik die foto wil gebruiken om te illustreren dat je bij wisselvallig en slecht weer zulke plaatjes aantreft en dat ik daar mijn kick deels van krijg.
Walk on home, boy

Bikes: Titus Fireline EVO / Soma Double Cross
brutus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 425
Lid geworden op: wo 8 januari 2003, 00:22
Mijn mountainbike: Gary Fisher HIFi 29er/Merida Big Nine.
Contacteer:

Vanmiddag een rondje over de Posbank gemaakt met m'n Idworx.
Over de weg dus, veel sneeuw en ijsblubber, was net te doen.
Beetje kouwepotentocht, maar toch wel lekker.
Fiat Voluntas
ATX990
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: do 30 juni 2005, 20:50
Mijn mountainbike: Loves to ride!

Vandaag geen slechte omstandigheden, uitstekende omstandigheden om over het kanaal te fietsen:
Als het volgende week nog zo goed is, dan gaan we van Vriezenveen naar Aadorp, van Aadorp naar de Haandrik en weer terug naar Vriezenveen fietsen. :)

Afbeelding
Love the ride! Rocky Mountain | EATS.place
msxx
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5179
Lid geworden op: zo 16 mei 2004, 15:13
Mijn mountainbike: Een Yank
Contacteer:

Je rijdt effectief over het ijs, of is het gezichtsbedrog?

Hmm, ik had niet verwacht dat het nu zo sterk zou zijn met al die wisselvalligheid en sneeuwval
Een gewezen verslaafde
Charge
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 4 september 2009, 12:29
Mijn mountainbike: TREK Fuel EX 9 ('10) | Kyoso (oud barrel) | RedBull PRO SL 3000 (reetfiets)

msxx schreef:Je rijdt effectief over het ijs, of is het gezichtsbedrog?

Hmm, ik had niet verwacht dat het nu zo sterk zou zijn met al die wisselvalligheid en sneeuwval
Dat had ik dus ook neit verwacht...

En plotseling een besneeuwd stukje slecht ijs.. *KRAK* :tong :D Dan kun je je lol op...

Maar wel een hele gave foto!! Zal wel vreemde gezichten trekken, niet?
Erin go bragh
ATX990
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: do 30 juni 2005, 20:50
Mijn mountainbike: Loves to ride!

Je rijdt idd op het ijs. De ijsvloer is bij ons op het kanaal wel een cm of 10, er werd voordat de sneeuw er op viel ook al wel op geschaatst, dus ons vertrouwen was er wel.
Er werd idd wel erg raar gekeken door automobilisten en aanwonenden.
Love the ride! Rocky Mountain | EATS.place
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Kan ik me voorstellen. :lol:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Dat waren op deze pagina een paar voorbeelden hoe mooi het biken met winterweer is.

Maar...................... Wie zou er toch vandaag (indien vrij/weekend) een paar uur buiten een duurtraining of tocht van pakweg 3 uur gereden hebben.
Volgens mij was het in de omgeving van Soest 2 tot 3 graden, veel wind en deel bevroren ondergrond. Ik ben lekker binnen gebleven en 2 uur basic-fit (cardio) afgewerkt.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
retep52
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 392
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 10:28
Mijn mountainbike: Niner Air9 2012
Contacteer:

En toch lach ik me iedere keer weer scheel met een zootje ongeregeld :wink: bij elkaar! Afgelopen zondag nog door het ijs gezakt met de fiets en een paar natte voeten gehaald... Tsja, is dit leuk? Kan er toch iedere keer weer hard om lachen, op de terugweg even bij de wasstraat gestopt en thuis ff de wieltjes eruit gehaald en alles lekker schoongemaakt en gepoetst (ja, ook dát vind ik leuk, gelukkig)... Voel me af en toe denk een klein kind dat in de modder mag spelen, toch iedere keer weer gaaf! :winkie:
De benen willen soms wat anders dan de baas.
ATX990
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: do 30 juni 2005, 20:50
Mijn mountainbike: Loves to ride!

Vanmorgen redelijk gemotiveerd toen bleek dat het droog was. Snel op de fiets daarna in enkel hoosbuien terechtgekomen, toen verging de lol erg snel, toen maar snel over de weg terug naar huis gegaan.
Love the ride! Rocky Mountain | EATS.place
Charge
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 4 september 2009, 12:29
Mijn mountainbike: TREK Fuel EX 9 ('10) | Kyoso (oud barrel) | RedBull PRO SL 3000 (reetfiets)

Ja het ging er uit vanmorgen hier in het zuiden ook vanmiddag met enkele fikse hoosbuien! Ik ga het morgen proberen... nieuwe fiets helemaal afgesteld en aangepast en morgen eerste (wat rustigere) rit... Naar de hut van Mie Pils bij Leenderheide te Eindhoven... een wel verdiende bakje koffie;)
Erin go bragh
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Laat ik deze na ruim 11 jaar maar weer ons onder het spreekwoordelijke stof vandaan halen. Overigens de vraag van de dag "welke stof?".
Maar vandaag 2 tot 3 graden en in onze clubapp de vragen "gaat het door? etc.". Meeste waren zo slim (in mijn ogen) om voor de eer te bedanken en gingen wat anders doen.
Rond het middaguur eens een "rondje Strava" gedaan en zag weer aantal fraaie ritten staan met afwisselende beleving, maar meeste was in de trend: Koud, nat, eerder gestopt maar ook lekker gebikkeld".
Op FB van de Utrechtse Heuvelrug ook een foto van riviertje of was het toch een trail? Kon het niet zo vlot zien.

Maar wat drijft iemand om vanmorgen in de koude/nattigheid toch op pad te gaan? Benieuwd wat er in 11 jaar veranderd is of gelijk gebleven is.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Gewoon effe een anderhalf uurtje of zo knallen en weer naar huis. Geen tijd om af te koelen en gelijk onder de douche.
Heerlijk
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Vandaag een rit af gezegd omdat ik ziek ben. Stond al lang gepland nieuwe paadjes weinig route.
Het leuke van de natte trails is dat er meer uitdaging is. Zoeken naar grip en slip. Verandering van omstandigheden is leuk. Mul zand heeft ook z'n charme.
Natte en koude ritten zijn geen dagelijkse kost en is ook zeker minder voor het materiaal. Voor een keer kan het prima.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Beste topic kick! :-q

Persoonlijk vind ik er geen reet aan om door de blub te rijden. Toch komt het wel eens voor. Meestal een combinatie van heel lang niet gefietst, iets gepland in een krap tijdswindow, met het zicht op daarna weer lang niet rijden en heel veel zin. Dan maar hopen dat het meevalt, meestal tegen beter weten in.

Een beetje driften en stuurskilz bijschaven vind ik nog wel geinig, zand van tenen tot kruin en een fiets die piept en maakt wat minder...
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Plaats reactie