Show your video

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Dit is de 1e video van ons 1e bezoek aan een bikepark, nml Winterberg: https://youtu.be/RuiiubjAPPE

Dit zijn de makkelijke tracks. Volgende video wordt de zwaardere tracks :

Afbeelding
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

MVMVML schreef: do 2 mei 2019, 10:56 Dit is de 1e video van ons 1e bezoek aan een bikepark, nml Winterberg: https://youtu.be/RuiiubjAPPE

Dit zijn de makkelijke tracks. Volgende video wordt de zwaardere tracks :

Afbeelding
Vet leuk om te zien. Kan niet wachten op de volgende.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Victor1977 schreef: do 2 mei 2019, 11:07
MVMVML schreef: do 2 mei 2019, 10:56 Dit is de 1e video van ons 1e bezoek aan een bikepark, nml Winterberg: https://youtu.be/RuiiubjAPPE

Dit zijn de makkelijke tracks. Volgende video wordt de zwaardere tracks :

Afbeelding
Vet leuk om te zien. Kan niet wachten op de volgende.
:D :-q
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

yo-eddy schreef: do 2 mei 2019, 09:43 Vraag me bij zo'n "mobiel" schansje wel af hoe lang het duurt voordat de lol eraf is. Moet toch altijd met de auto mee naar een locatie. Gewoon op je favoriete rondje hier en daar wat graven en knustelen om te kunnen jumpen heeft mijn voorkeur. Maar om te oefenen als je niets dicht bij huis hebt is zo'n ding wellicht een uitkomst :-q
Mee eensch, maar ik vrees dat ik dan een boze onderhouidsman achter me aan krijg als ik Dorst interessanter ga maken :D
Maar dit dwingt mij wel om creatiever om te gaan met de omgeving. Zo kun je je schans natuurlijk voor een trap (beiden richtingen) zetten, of voor een balkje om vervolgens op de balk te springen, etc...
En ik heb nog wat sloten en ander spul in de buurt waar ik nog een keer met een schans overheen wil gaan springen...
Gelukkig rij ik sowieso altijd met de auto naar een locatie toe, dus dat scheelt in ieder geval al een hoop gedoe. Want als rugzak omdoen is met deze MTBhopper niet echt een optie
P

Al doen ze dat met de light versie dan weer wel:

Afbeelding




@MVMVML, nice! Winterberg staat ook op mijn verlanglijstje ;)
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

@ Yo-Eddy Je kunt zo'n mobiel ding juist overal neerleggen waar je wilt. Met een beetje creatief plaatsen kun je over of op obstakels springen, of gap jumps doen.

@ MVMVML Toffe video weer! Ben echt benieuwd naar de volgende. Leuk dat jullie ook gewoon op je eigen fietsen waren. Je hebt dus niet per se een dikke DH bak nodig om daar rond te rijden.

Ik was afgelopen dinsdag met o.a. Baron062 in Bikepark Spaarnwoude en heb wat runs gefilmd met de Gopro.

De nieuwe Red Banana trail is echt leuk om te doen. Ik heb hem 4 keer gedaan waarbij de eerste keer niet heel soepel ging. Het is heel anders dan de andere lijnen in het bikepark, veel natuurlijker. Dus dat was even een knop omzetten. Gelukkig steeds zonder kleerscheuren beneden gekomen en het ging steeds beter.

De video is natuurlijk van de 4e keer. :tong

Deze video is een combi van allerlei lijntjes door elkaar.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Flow&Co schreef: do 2 mei 2019, 12:28
@ MVMVML Toffe video weer! Ben echt benieuwd naar de volgende. Leuk dat jullie ook gewoon op je eigen fietsen waren. Je hebt dus niet per se een dikke DH bak nodig om daar rond te rijden.
Nee is absoluut niet nodig. M'n maatje heeft zelfs alles gereden behalve Downhill met een hardtail met een veer-voorvork met sticker des doods!
Ik was afgelopen dinsdag met o.a. Baron062 in Bikepark Spaarnwoude en heb wat runs gefilmd met de Gopro.

De nieuwe Red Banana trail is echt leuk om te doen. Ik heb hem 4 keer gedaan waarbij de eerste keer niet heel soepel ging. Het is heel anders dan de andere lijnen in het bikepark, veel natuurlijker. Dus dat was even een knop omzetten. Gelukkig steeds zonder kleerscheuren beneden gekomen en het ging steeds beter.
Dat begin van de Red Banana trail, die vond ik er vrij intimiderend uitzien toen ik er was. Is het nou een drop of gewoon omlaag laten rollen?
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Mark-V schreef: do 2 mei 2019, 07:49
Kaasopjepannenkoek schreef: wo 1 mei 2019, 19:14 Ah, de MTB-hopper. Nice! Zelf ook wel aan gedacht, maar de hoge prijs weerhoudt mij nog tot aankoop. Nieuw aangeschaft?
Ja, de 2018-versie is nu best goed betaalbaar, deze eigenlijk niet :D
Maar ik redeneer maar zo:
Er zijn mensen die een fiets van 5000-6000 euro hebben voor hun hobby, en mijn fietsen zijn een stuk goedkoper, en deze ramp hoort ook bij mijn hobby. Dus qua totaalprijs ben ik niet meer kwijt aan mijn hobby, het is alleen anders verdeeld :D

Overigens heb ik al wel een beetje spijt dat ik de coach gekocht heb. gisteren met de trialbike (24" hardtail met starre voorvork) aan t springen geweest en het platform ertussen gebruik ik al niet meer (hooguit als verlenging om een hogere schans te maken).
Met de Pro versie was ik achteraf gezien beter af geweest. Maar goed, scheelt ook maar 250 euro en nu heb ik in ieder geval een reserve-ramp :P

daarnaast is het (met deze snelheid) zwaar overkill om een DH-fiets te gebruiken voor dit rampje.
Dus de volgende x dat ik die pak, toch maar s hogere snelheden gaan bereiken ;)

Dit was met de trialbike:

https://scontent-lhr3-1.cdninstagram.co ... tagram.com
Ziet er nice uit! :-q
Dat is ook zo. En een hobby mag altijd wat kosten. En nu dient zich opeens een breed scala aan nieuwe (creatieve) spots aan met deze mtb hopper! Je kunt zo gigantisch veel dingen buiten de trails leren, helemaal op deze manier. :-D
Juh!
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

MVMVML schreef: do 2 mei 2019, 10:56 Dit is de 1e video van ons 1e bezoek aan een bikepark, nml Winterberg: https://youtu.be/RuiiubjAPPE

Dit zijn de makkelijke tracks. Volgende video wordt de zwaardere tracks :

Afbeelding
Leuk man! De volgende keer haak ik graag aan, of is dit niet via een Iets ride georganiseerd?
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Jamis Diablo schreef: do 2 mei 2019, 13:02
MVMVML schreef: do 2 mei 2019, 10:56 Dit is de 1e video van ons 1e bezoek aan een bikepark, nml Winterberg: https://youtu.be/RuiiubjAPPE

Dit zijn de makkelijke tracks. Volgende video wordt de zwaardere tracks :

Afbeelding
Leuk man! De volgende keer haak ik graag aan, of is dit niet via een Iets ride georganiseerd?
Nee dit was niet georganiseerd, maar we willen sowieso 1 en misschien nog wel 2 keer terug gaan dit jaar. Dus als er misschien behoefte is om zo iets te organiseren?
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Wat mij betreft zeker :-q
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

@ MVMVML De drop-in van de Red Banana is te rollen inderdaad. Dan ook wel echt blijven rollen en niet remmen, dan komt het goed.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Die rode banaan ziet er cool uit zeg.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Flow&Co schreef: do 2 mei 2019, 12:28 @ Yo-Eddy Je kunt zo'n mobiel ding juist overal neerleggen waar je wilt. Met een beetje creatief plaatsen kun je over of op obstakels springen, of gap jumps doen.
Ik snap het idee, maar die grote versie is alleen "mobiel" met de auto ;) ....... misschien ben ik gewoon verwend met opgroeien naast het bos en gewoon lekker schansen bouwen met een schep .... was natuurlijk niet helemaal legaal n veel rustiger dan nu.

Mark-V schreef: do 2 mei 2019, 12:25Mee eensch, maar ik vrees dat ik dan een boze onderhouidsman achter me aan krijg als ik Dorst interessanter ga maken :D
Gewoon eerst eens helpen met onderhoud en dan zachtjes aan wat dingen "introduceren" :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

yo-eddy schreef: do 2 mei 2019, 14:33 Gewoon eerst eens helpen met onderhoud en dan zachtjes aan wat dingen "introduceren" :winkie:
Haha, ja maar die route is zó goed onderhouden, dat is net een veredelde wielrenroute.
Met de dingen die ik in mijn hoofd heb zie ik de gemiddelde bezoeker daar zich niet meer durven vertonen :D
Stukjes northshore, dunne balkjes, schansen, drops, wallrides, en een rockgarden hier of daar... Dat gaan de gravelbikes iig niet leuk vinden ;)

Ik ben stiekem al een beetje aan t kijken of ik niet ergens in de buurt een betaalbaar stukje grond kan regelen... Zou natuurlijk geweldig zijn om gewoon mijn eigen parkour te bouwen ;)
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

yo-eddy schreef: do 2 mei 2019, 14:33 Ik snap het idee, maar die grote versie is alleen "mobiel" met de auto ;) ....... misschien ben ik gewoon verwend met opgroeien naast het bos en gewoon lekker schansen bouwen met een schep .... was natuurlijk niet helemaal legaal n veel rustiger dan nu.
Dan is er de Jumpack nog als alternatief ;)
Plaats reactie